Toon posts:

Videocamera als webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even de search doorgebladert, kom wel een aantal topics tegen maar niet echt wat ik zoek.

Is het vandaag de dag nog steeds niet mogelijk om je videocamera als webcam te gebruiken?

Adobe premieren kan gewoon real time beelden laten zien, dan moet het toch mogelijk te zijn deze met een programma te cappen en te uppen?

Ik heb booru webcam al geprobeert. Hij ziet me capture device en me camera wel alleen ik krijg een grijs beeld met pikkeltjes.

Weet iemand hoe je dit makkelijk aan de gang kan krijgen?

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Wat voor videocamera? Ik heb mijn camera aan mijn video-in hangen, staat gewoon als capturedevice in windows.

In MSN6 kan ik kiezen, USB-cam of TV-kaart.

Verwijderd

Topicstarter
sony trv 125 digital 8

hij hangt aan de dv-out firewire ingang

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
met windows media encoder en een hele lage bit-rate?

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:13

Barca

In Search Of Sunrise

Via FireWire (DV-in/out) zal niet gaan lukken. Je Sony videocamera gebruiken als webcam gaat via, komt ie: "USB STREAMING". Via USB dus. Zorg dat je Sony USB drivers goed zijn geinstalleerd en het moet geen probleem zijn. Zo wel hoor ik dat graag dan kan ik je misschien wel verder helpen. :)

Let op: Een sony videocamera schakelt zichzelf (ook in de webcam functie) uit na 5 minuten inactiviteit. Dit verhelp je door geen tape in de videocamera te doen.

Oh enneh... je hebt toch het Sony boekje erbij! Daar staat het helemaal perfect beschreven.