Kiezen tussen Maxtor, Hitachi en Seagate

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Hallo,

Ik wil een Maxtor DiamondPlus 9, 120Gb, 8Mb cache, ATA kopen.
Deze keuze heb ik gemaakt doordat er op tweakers een review stond, waaruit deze schijf als beste naar voren kwam.

Dit is uiteraard geen probleem, maar in de computershop hier bij mij verkopen ze geen Maxtors.
Aangezien ik nog een tegoedbon heb van die computerwinkel en die a.s.a.p wil inruilen zal ik dus moeten kiezen tussen een Hitachi (120 Gb, 8 Mb, ATA) of Seagate 700.7 (120Gb, 8Mb, ATA) (aangezien ze alleen die twee merken verkopen)

Nu heb ik een aantal reviews (StorageReview, TomsHardware en Tweakers) gelezen en overal komt vrijwel de Maxtor als beste naar voren.
Uitaard zijn die twee andere schijven ook goed, maar vroeg me af of ik beter ergens anders een Maxtor kon kopen of dat het niet zo veel uitmaakt of ik die Hitachi of Seagate neem.

Ik gebruik m'n PC voornamelijk voor het spelen van games, downloaden (grote bestanden en MP3's)... dus belangrijk vind ik: snelheid, stabiliteit, maar ook geluidsproductie...

Hoop dat jullie enige duidelijkheid kunnen scheppen.

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 17:48

Sick Nick

Drop the top!

Geluid is die seagate duidelijk de betere keuze, die zijn erg stil (niet stiller dan de oudere seagate baracuda IV maar toch nog best stil)

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
http://www.storagereview....=242&devID_2=225&devCnt=3

Volgens mij komt de ibm(=hitachi) toch beter uit de bus dan de andere 2

en is de seagate duurder dan dan de ibm en maxtor.. maxtor en ibm ongeveer even duur wat ik zo snel zag

[ Voor 22% gewijzigd door Devian op 28-09-2003 11:29 ]

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

En ik denk niet dat je de performance winst van die Maxtor zal merken tegenover de Seagate of Hitachi.

PS: Ik heb heel goede ervaringen met Seagate

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 10:52
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 11:31:
En ik denk niet dat je de performance winst van die Maxtor zal merken tegenover de Seagate of Hitachi.

PS: Ik heb heel goede ervaringen met Seagate
en ik weer heel slechte. ik vertrouw het merk nogsteeds niet.

persoonlijk zou ik de hitachi (ibm) nemen.

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11-2025
Ik denk dat de uiteindelijke keuze een persoonlijke smaak zal worden. De een heeft hele goede ervaringen met merk X en de ander zweert bij merk Y. Qua prestaties ontlopen de harde schijven elkaar amper vandaag de dag, enige wat je dan nog zou kunnen doen is kijken op www.storagereview.com. Zeer waarschijnlijk staan die schijven van jouw ook wel ergens in de Reliability Database. Kun je een beetje een idee opdoen van de ervaringen van andere gebruikers.

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ik stond een maand geleden voor dezelfde keuze en ben voor de Seagate gegaan. Met snelheid zit het allemaal wel goed (de seagate is denk ik de minst snelle). Maar hij is stil... en blijft koel... Dat vond ik belangrijker dan 700kb snellere schrijf/lees snelheid.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-03 14:47
ik heb hier 3 maxtor hdd's 30, 40 en 80 gb, ze worden allemaal minimaal 10 graden warmer dan mijn andere hdd's (seagate, fujitsu, wd)
dat vind ik dan wel weer een nadeel :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Welke harddisk ... moet ik nemen?" :)

Ik zou Maxtor nemen, maar dat ben ik. Anderen zullen voor Hitachi of Seagate gaan. Ook prima merken. Het is gewoon een persoonlijke keuze. Zie dus de FAQ B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.