Riva tuner + laptop video overklokken

Pagina: 1
Acties:

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 11:13
Ikzelf heb een acer 1604, deze heeft een radeon 9000. Ik wilde eigenlijk eens testen hoever het video geheugen kon wat in dat ding zit. De core overklokken etc vind ik te link in een laptop, maar gewoon het videogeheugen opjagen lijkt me misschien wel kunnen.

Echter geeft Riva tuner dus niet deze opties weer bij een laptop, ik vroeg me af of dit nou kwam, omdat het technisch onmogelijk is of omdat ik dus gesolt word door een stukje software wat door heeft dat het een laptop is.

Bij het 2e antwoord valt dit eventueel wel op een 1 of andere manier te omzeilen lijkt mij?

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
is vga gedeeld met je ram ? zoja kan je vga mem. niet oc'en.

dikzak

• Carel
Chello200 schreef op 28 september 2003 @ 11:08:
is vga gedeeld met je ram ? zoja kan je vga mem. niet oc'en.
Nee eigen ram, anders zou ik het sowieso niet proberen :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:18
ik zou NIET oc'en met mijn laptop.. waarom staat wel in de search.. maar ik leg het je ff uit

ten eerste : je warmte kan niet echt goed weg.. dus extra gegenereerde warmte in je laptop kan moeilijk tot niet weg.

ten tweede : Je energie verbruik gaat omhoog, dus je doet korter met je accu

ik zou het dusniet doen...

maar ik denk wel dat het met de std tools wel wil

• Carel
418O2 schreef op 28 September 2003 @ 12:15:
ik zou NIET oc'en met mijn laptop.. waarom staat wel in de search.. maar ik leg het je ff uit

ten eerste : je warmte kan niet echt goed weg.. dus extra gegenereerde warmte in je laptop kan moeilijk tot niet weg.

ten tweede : Je energie verbruik gaat omhoog, dus je doet korter met je accu

ik zou het dusniet doen...

maar ik denk wel dat het met de std tools wel wil
Deze punten snap ik ook wel , echter videomem overklokken moet wel lukken, ik gaf al aan dat ik de gpu te link vond.
Ten 2e, dat ding zuipt toch al bizar en ik gebruik hem toch alleen altijd icm netvoeding.
Ten derde, het lukt niet met de std tools, daarom vroeg ik me af hoe ik dit weer kom omzeilen.