vreemde geluiden uit speakers pc

Pagina: 1
Acties:
  • 463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-09 17:32
Tsja, andere titel kon ik nier verzinnen. Ik heb de search al gebruikt en niets kunnen vinden (waar moet ik ook op zoeken??)

Sinds een aantal weken komen er onverklaarbare geluiden uit mijn pc. Dit is soms een eend (zo'n geluid van een rubber eendje), een cavelerie geluid (alsof Napoleon eraan komt en het meest een soort van wekker geluidje met een "pling plong" erachteraan. Ja, lach maar!

Ik heb alle wavjes en midjes gedubbeklikt om te kijken of het geluid daar bij zat en ik heb het niet kunnen vinden. Ik snap er helemaal niks meer van.

Ik weet ook niet wanneer het begonnen is, omdat ik sinds kort pas een speaker aan de geluidskaart heb hangen.

Scannen met ad aware levert niets op (nieuwste update file)...
Scannen met AVG levert niets op...

Kent iemand dit probleem?

OS: Win XP Sp1a en hardware maakt niet zoveel uit neem ik aan

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 17:37
Misschien werken de kabels van je speakers als antenne en ontvang je een zender.

• Rendier2710
Unicron schreef op 28 September 2003 @ 10:13:
Misschien werken de kabels van je speakers als antenne en ontvang je een zender.
Het is constant hetzelfde geluidje. Soms hoor ik het geluid een paar uur niet en op andere momenten blijven ze achter elkaar komen. Het wordt ergens door een programma aangeroepen, maar ik kan het niet vinden.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 17:18
Ja, dit probleem heb ik ook met mijn DB 5.1 setje, af en toe ontvang ik een lokale piraten-zender... Weet iemand hoe je de kabels goed je isoleren?

Verwijderd

Dat ligt aan je omstandigheden!Het makkelijkste(alhoewel?) is om ze in een ijzeren buis te leggen!En die buis dan aan te sluiten op de randaarde of de waterleiding.Anders kan het ook om alumiumfolie er omheen te draaien en dat te aarden.Maar dat werkt minder goed!
Maar ik vraag me af of je je computer wel op een geaard stopkontakt hebt aan gesloten???

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 10:47 ]

• Bliep
nou om eerlijk te zijn, NIET :(.... door het hele huis zijn geaarde stopkontacten behalve op mijn kamer :).... Maar zou dit het ook kunnen zijn?

• Petergr
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

ik had er ik laatst ook last van dat gedoe, pling plong is van je nieuwe hardware gevonden, en als je pc aanstaat kan ie aleen wat op je usb vinden, haal alles wat usb is er eens uit en kijk eens wat ie dan doet. ik denk dat het dan over is.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Rendier2710
Petergr schreef op 28 September 2003 @ 11:00:
ik had er ik laatst ook last van dat gedoe, pling plong is van je nieuwe hardware gevonden, en als je pc aanstaat kan ie aleen wat op je usb vinden, haal alles wat usb is er eens uit en kijk eens wat ie dan doet. ik denk dat het dan over is.
Het geluidje is iets anders als van nieuwe hardware gevonden, maar lijkt er wel op. Maar dan zitten we nog steeds met het rubber eendje en napoleon....

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

ik weet wat t is :D
heb t zelf ook, je draait waarschijnlijk trillian, en op t moment dat je zo'n geluidje hoort komt er iemand online die in zijn/haar naam een emoticon heeft staan met een leuk geluidje erbij wat jij dus hoort...

edit: oplossing ervoor is al je contacts renamen naar namen zonder emoticons, hoor je ook geen geluiden meer

[ Voor 21% gewijzigd door DoD Cerberus op 28-09-2003 12:08 ]

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Rendier2710
DoD Cerberus schreef op 28 September 2003 @ 12:07:
ik weet wat t is :D
heb t zelf ook, je draait waarschijnlijk trillian, en op t moment dat je zo'n geluidje hoort komt er iemand online die in zijn/haar naam een emoticon heeft staan met een leuk geluidje erbij wat jij dus hoort...

edit: oplossing ervoor is al je contacts renamen naar namen zonder emoticons, hoor je ook geen geluiden meer
Ik draaie geen trillian. Echter ik heb het laatst geinstalleerd en er weer af gehaald. Effe gekeken of er iets achtergebleven is, maar helaas.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

is t dan geen ander IM programma als msn, yahoo, aim ofzo!?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Killerhond,je hebt toch wel een cv radiator??Die KAN ook geaard zijn!Dus een draadje er naar en even vast klemmen en dan de andere kant vast klemmen op je pc kast....Piece of cake!

• willem-alex
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05-2024

willem-alex

you don't wanna know ...

Die napoleon zou wel eens een msn messenger plus! geluidje kunnen zijn. Als je dat geïnstalleerd hebt, moet je dit commando maar eens proberen: /sevil

• Rendier2710
Nee, ook geen msn plus. Ik zal effe de programma's posten die open staan hierzo;

AVG
MSN
Zone Alarm Pro
Shareaza
MBM5
DAP
Window washer
Clone CD
Nero
Nview

Het meeste loopt ook op mijn tweede pc en daar heb ik geen last van geluidjes....

• Bliep
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 15:06:
Killerhond,je hebt toch wel een cv radiator??Die KAN ook geaard zijn!Dus een draadje er naar en even vast klemmen en dan de andere kant vast klemmen op je pc kast....Piece of cake!
Ik zal mijn pa ff vragen >:) .. Ik denk dat hij het wel weet :Y) Anders mag hij ff een geaard stopcontact aanleggen })

BTW, laatste tijd steeds minder last gehad van rare geluidjes, nu al een dag of 4 niet meer :) Alhoewel is vorige week 's nachts wakker werd, en een takkeherrie dat er uit mijn boxen kwam... Heb ik de stekker er maar ff uitgetrokken :+

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Is het niet het geluidje van binnenkomende mail op je Hotmail account, die automatisch wordt gechecked door MSN?

Verwijderd

Draadloze muis? Of low-budget-met-de-bulldozer-de-container-ingeschoven-Taiwan muis? Sommige muizen produceren een signaal dat wordt opgepikt door de geluidskaart of de TV kaart. Draadloze telefoon in de buurt van je PC? Draadloos gehoorapparaat? Pacemaker? Bionisch been? Brainimplant? Je staat ervan te kijken wat er door apparaten de ether in gebeamd wordt....

• Rendier2710
als msn uit staat kwekt het nog steeds (vandaag is de pc ik een "kwaak" stemming).

en het geluid is te helder en te goed om door storing gegenereerd te worden. Er is echt een programma bezig aan het kwaken (nu komt de cavelerie er weer aan).

Ik snap niet waar het weg komt.....

• Dark4ever
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 18:17

Dark4ever

Huh?

lijkt wel of je een trojan op je pc hebt staan en dan om de zoveel tijd een lollige een geluidje afspeeld op je pc :D

probeer es een virus scan uit te voeren en kijk ff of ie wat vind... (voor de rest heb ik ook geen idee wat het kan zijn).

Verwijderd

kijk eens bij msconfig (run > msconfig) > startup, mayb kan je daar wat vinden

• Rendier2710
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 17:10:
kijk eens bij msconfig (run > msconfig) > startup, mayb kan je daar wat vinden
Staat niks raars bij. Gewoon progsels die ik ook graag draaiend wil hebben.

AVG virus scan vind helemaal niks.

Vandaag heeft ie nog niets gezegd trouwens.... (nu maar hopen dat de cavelerie de eend heeft afgeschoten >:) )

Maar zonder gekheid, ik kan echt niets vinden.

Ook alle processen nageplozen. De enige wwaarvaan ik niets kan vinden is de vxtaskbarmgr.exe...
Pagina: 1