Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Winamp] Extra Displaytje.

Pagina: 1
Acties:

• Derek S.
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Misschien is de titel niet helemaal duidelijk, ik zal het even uitleggen.

Naar aanleiding van de PC-Car topic had ik een geweldig idee (zover die van mij geweldig kunnen zijn). Een auto schermpje (zo 1 uit de PC-Car topic) aansluiten op mijn huidige PC, en het kleine schermpje, dan een soort (geen idee hoe je het spelt) Equilizer? op dat schermpje laten draaien. Het schermpje sluit je aan op dezelfde PC als die winamp draait.

Misschien is mijn verhaal niet helemaal duidelijk, of zelfs heel erg vaag, zo ja vraag er dan even naar.

Maar heeft iemand tips voor mij? Want ik denk dat ik zit met de problemen van, hoe vul ik dat schermpje met 1 app etc.

Alvast bedankt voor de hulp. :7

Edit: en valt dit zomaar aantesluiten op een dual-grafische kaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Derek S. op 28-09-2003 10:06 ]

Verwijderd

Je kunt daarvaar een LCD nemen. Die sluit je aan op je printerpoort en run je met een klein programma'tje.

edit:
En hier kun je ze krijgen: http://www.modwarehouse.com

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 10:30 ]

• Derek S.
  • Niet online
Bedankt, ik ga even een kijkje nemen.

Edit: maar je begrijpt wel dat zo'n LCD'tje voor in de auto veel vetter eruit ziet ;) en ik meende mij te herinneren dat ze bij de Ven maar 150 euro waren ofzo.

Edit:2 Ik zeg niet dat die bij de Ven dezelfde zijn als in de PC-Car topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Derek S. op 28-09-2003 10:36 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je doelt op zo'n scherm?

Afbeeldingslocatie: http://www.flaterke.nl/pccarproject/xenarc1.jpg

Op de site van dit scherm (XENARC 700V) staat dat hij 2 video ingangen heeft, geen VGA dus (zover ik het goed begrijp...). Je kunt het dus best op een dual grafische kaart aansluiten, als ie maar een video-out heeft ;) De tweede VGA aansluiting gebruik je dan dus niet.

En je vraag over de equalizer... dat is toch niet zo'n probleem? Je opent winamp, opent de equalizer, sleept hem naar het LCD en resized het venster totdat hij schermvullend is ;) En zoals hierboven gezegd is, je kunt inderdaad ook een simpel (grafisch) LCD gebruiken. Er zijn veel programma's geschreven (oa door mensen van dit forum) om wimamp te gebruiken ism met zo'n LCD.

• Derek S.
  • Niet online
Bedankt Riffic, weer een zorg minder (heb nog nooit met dual-monitors gewerkt dus vandaar :P)

• Derek S.
  • Niet online
Ik bedoel meer iets in de omtrend van een echte LCD met kleuren zoals die Xenarc, zodat ik het ook kan gebruiken als een volwaardig foto lijstje :)

Thx anyhow!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Je kan dat scherm als tweede monitor aansluiten en je bureaublad uitbreiden. Dan krijg je gewoon een leeg scherm met een bureaubladachtergrond waar je gewoon vensters (dus ook Winamp en/of de equalizer) naartoe kan slepen.
edit:
Je moet natuurlijk wel een video-uitgang op je videokaart heben

[ Voor 15% gewijzigd door Demo op 28-09-2003 10:47 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Derek S.
  • Niet online
Okay, bedankt allemaal, ik denk dat ik ongeveer nu weet wat ik wilde weten.

Word wel een duur grapje :) +/- 200 euro voor schermpje, en dan moet ik nog een (xtra?) of nieuwe GFX kaart met S-Video Out hebben. poepoe :)

Verwijderd

Derek S. schreef op 28 September 2003 @ 10:49:
Okay, bedankt allemaal, ik denk dat ik ongeveer nu weet wat ik wilde weten.

Word wel een duur grapje :) +/- 200 euro voor schermpje, en dan moet ik nog een (xtra?) of nieuwe GFX kaart met S-Video Out hebben. poepoe :)
Wat misschien nog goedkoper is dan een nieuwe GFX kaart is een converter van VGA > S-video. Je hebt al een dual-head kaart als ik je goed begrijp, zonde om m niet te gebruiken. [search=vga naar s-video]. Maargoed, misschien is een goedkope kaart met video out wel voordeliger dan zo'n dure convertor oplossing :)

• Derek S.
  • Niet online
Riffic: Tsja, ik ben beetje noob snapje, maar is het wel mogelijk om een 2e grafische kaart in je computer te proppen? anders koop ik gewoon een MX440 van 50 euro met S-Video out :)

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Als je een PCI-kaart koopt wel, want ik veronderstel niet dat je twee AGP-sloten hebt.

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

• Derek S.
  • Niet online
Ik zal het even uitzoeken.

Neep, je hebt gelijk, een PCI kaartje met TV-Out dan maar?

Edit2: Sapphire RADEON 7000 DDR - 42,00 E
XFX GeForce2 MX400 - 59,00 E

Dat zijn de mogelijkheden, zijn beide 32 MB.

[ Voor 97% gewijzigd door Derek S. op 28-09-2003 11:07 ]

• Derek S.
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nog een vraag, hoe moet ik dat ding van stroom voorzien? Want ik zie overal op de website van Xenarc included Cigar adapter blabla, maar niets over normale stroomvoorziening.

Edit1: Oops, laat maar, te snel gelezen weer 8)7
These monitors come included with an instruction manual, a monitor stand, an AC adaptor, a connection cable, and a cigarette lighter car adaptor.

[ Voor 36% gewijzigd door Derek S. op 28-09-2003 11:14 ]

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
Dit bedoel je denk ik
Lcd..Lcd...TFT zul je bedoelen

Die autostekker werkt gewoon op 12V kun je die dus direk op je voeding modden.

[ Voor 26% gewijzigd door Steefph op 28-09-2003 12:08 ]

Alles is terug te redeneren naar 4

• Derek S.
  • Niet online
Zozo, dat is ook mooi voor de prijs, 2 stukjes plexiglas, boutjes, goedkope oplossing! Bedankt, ik kijk er even naar.

Edit: kan alleen dat schermpje niet meer terugvinden op partexpress ;(

[ Voor 25% gewijzigd door Derek S. op 28-09-2003 12:20 ]

• Steefph
Je kan natuurlijk ook zo'n schermpje voor de Speelstation(2)/Spelkubus/Xdoos gebruiken. Deze hebben meestal een tv-in en is dus makkelijk op de tv-out aantesluiten.

Schermpjes kosten zo rond de 120 euro

Kijk ook eens op www.inkoopacties.net daar is nu ook een inkoopactie voor een 7,2" schermpje

[ Voor 33% gewijzigd door Steefph op 28-09-2003 12:33 ]

• Derek S.
  • Niet online
Hmm, heb een erg mooie TFT-LCD gevonden

Afbeeldingslocatie: http://www.partsexpress.com/imageslarge/205-400ii.jpg
http://www.partsexpress.c...&DID=7&Partnumber=205-400
$158,80

Edit1: Deze is ook erg mooi, http://www.partsexpress.c...3&Product_ID=124968&DID=7 maar heeft helaas NTSC only
Afbeeldingslocatie: http://www.partsexpress.com/imageslarge/205-048l.jpg
:'(

[ Voor 42% gewijzigd door Derek S. op 28-09-2003 12:33 ]

• Steefph
Bij sommige kaarten met tv-out meen ik dat je de uitsturing ntsc/pal kunt verwisselen/instellen.

[ Voor 6% gewijzigd door Steefph op 28-09-2003 12:43 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

bij de 2 ati kaarten die ik heb ( radeon 7000 & 8500) kan je dat instellen idd. heb het alleen nooit geprobeerd want ik heb een multisystem TV

Van klussen krijg je grijze haren

• Derek S.
  • Niet online
Zijn dat AGP of PCI kaarten?

Verwijderd

je kan alle geforce kaarten op ntsc en pal zetten en ook alle radeon kaarten pci/agp maakt niet uit (de config software is voor bijde kaarte van de gf2 tot de gf-fx en de 7100 tot de 9800 het zelfde)

• Derek S.
  • Niet online
Vraag: Aangezien dat TFT gedoe allemaal duur is, en iets simpels leuker voor je portomonee is, vroeg ik me af (ja ik heb gegoogled etc maar niets gevonden). Een LCD schermpje (graphic) die White on Black heeft (Witte text op Zwarte achtergrond) Zoiets in de omtrend van dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1064433598.jpg
Helaas heb ik op google gezocht en niets gevonden.

Is het moeilijk om zelf die kleuren combinatie te maken? of is er toch een bedrijfje die dit soort LCD's leveren?

[ Voor 10% gewijzigd door Derek S. op 28-09-2003 14:52 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
www.modwarehouse.com heeft ze... kijk onder grafische schermen en dan black on white ofzo...

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24
Kijk hier maar eens rond http://www.htvision.com/ voor € 59.00 een compleet setje (grafisch LCD 256*128 + interface, voeding en kabel). Aansluiten, software op je PC en klaar!

• Derek S.
  • Niet online
Ik ga eens even kijken, bedankt voor de tips.

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11 11:22

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Dat is toch niet erg ? Dat kan je gewoon op je pc'tje instellen.

Tenminste, ik heb een via Epia, en daarop kan ik het instellen

Meh!

Pagina: 1