Toon posts:

hele rare melding bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn computer opstart, krijg ik sinds ik voor de zoveelste keer probeerde java te installeren voor mozilla, nu een zwart scherm met een melding die erop neerkomt dat de computer een apparaatstuurprogramma JAVASUP.VXD niet kan vinden, en dat het register van windows of system.ini daarnaar verwijst.

ik heb inmiddels alle java versies die ik had van m'n computer verwijderd (behalve eentje die zich niet laat verwijderen) maar die melding blijft komen.

de computer start trouwens gewoon op, alleen wat trager omdat ik eerst naar deze melding moet kijken en op een toets moet drukken.

weet iemand misschien wat die melding betekent? ik weet niet eens wat het register of wat system.ini is...

sorry trouwens dat ik ineens met zo'n berg vragen kom hier... ik begin geloof ik een beetje gefrusteerd te raken, ik wil alleen maar dat m'n computertje doet wat ik wil in plaats van omgekeerd.......

Verwijderd

Ik concludeer hieruit dat je win98 draait. Ik zou proberen even regcleaner eroverheen te gooien om eventuele waardes uit je register te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
win 98 , 2de editie...

lijkt me 'n tof plan.
wat is regcleaner?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 02:19:
win 98 , 2de editie...

lijkt me 'n tof plan.
wat is regcleaner?
RegCleaner zoekt je Windows Register af naar verwijzingen die niet meer bestaan of overbodig zijn. Grote kans dat hij deze waarde er dus ook uitpikt. RegCleaner kun je downloaden op JV16.org.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoog tijd om dus wat meer over Windows te weten te komen lijkt me. Misschien dat http://www.beginnersweb.nl je sneller wat informatie oplevert wat het register is en het bestand system.ini doet.

In elk geval kun je beide editten maar gevoelsmatig zeg ik al dat je daar voorlopig maar van af moet blijven. Een klein foutje en je Windows start al helemaal niet meer.

Welk versie van Windows je gebruikt kan ook behoorlijk schelen. XP heeft bijvoorbeeld de mogelijkheid om je systeem naar een bepaald punt terug te zetten. Misschien kun je daar gebruik van maken. (tijdens het typen van dit bericht blijkt het dus bekend te zijn dat het Windows 98SE is waardoor deze alinea overbodig is)

Ik zou i.i.g. (nog even) gebruik gaan maken van IE waarbij je meestal probleemloos kunt internetten/browsen.

Het hierboven genoemde Regcleaner kun je wel gebruiken maar ik verwacht hiervan geen resultaat. Overigens staat op de Windows CD het programma Regclean wat vrijwel hetzelfde doet.

[ Voor 21% gewijzigd door Guardian Angel op 28-09-2003 02:32 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ga ik binnenkort proberen! dank jullie wel
eerst maar eens slapen...

Verwijderd

Topicstarter
en nee, ik ga ze niet editten, weet niet bang... daar blijf ik lekker van af.
ik browse trouwens met mozilla firebird, die werkt meestal erg goed behalve dat ie geen java kent

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 02:27:
die werkt meestal erg goed behalve dat ie geen java kent
Onzin, Java werkt prima met Mozilla, je moet alleen de juiste plugin hebben.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat regcleaner eens een beetje bekijken. is dat gewoon te vertrouwen? (je hebt ook van die "internet washer" en saveyourmarriage.com dingen die vaak zoveel wissen dat je problemen krijgt, die zijn ook niet zo bonafide, die zitten in pop ups e.d.

Verwijderd

Nuja, ik heb het 1keer gebruikt, druk op start ofziets in dat program, na 2sec geeft hij foutmelding en pc valt uit, steek hem aan, kan windows niet meer in. Kan windows niet meer instaleren, dus format C. Sindsdien, voor mij geen regcleaner meer, ik blijf van het register af

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 17:32:
ik ga dat regcleaner eens een beetje bekijken. is dat gewoon te vertrouwen? (je hebt ook van die "internet washer" en saveyourmarriage.com dingen die vaak zoveel wissen dat je problemen krijgt, die zijn ook niet zo bonafide, die zitten in pop ups e.d.
Regcleaners als EasyCleaner of de MS regcleaner (of die van Norton Utilities) vereisen wel inzicht van de gebruiker.
Maar dit is dan ook gathering.tweakers.net.

En het lijkt me vanzelfsprekend dat je dit soort tools niet via een banner-klick oid moet opzoeken..

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 28-09-2003 17:44 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
o nee, die toepassingen via banners en popups (gator en dergelijke rotzooi) vertrouw ik nooit, ik ken mensen die er behoorlijke problemen mee gehad hebben.
ik was zo voorzichtig omdat ik bang was voor precies het soort dingen dat koenpje noemt
Pagina: 1