Toon posts:

rare melding bij uitloggen casema internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
soms zegt ie dan ineens

"er is (zijn) 1 gebruiker(s) verbonden met uw computer. als u de computer afsluit, worden de verbindingen verbroken. wilt u doorgaan?"

is er iets raars aan de hand, het klinkt of er iemand in mijn computer zit te kijken?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 22:07
Heb je een netwerk thuis?

Verwijderd

Topicstarter
nee, absoluut niet

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gebruik je Windows, en zo ja, welke versie?

Misschien kun je je geïnstalleerde protocollen eens opzoeken (configuratiescherm -> netwerk) en ze hier laten zien?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:40

w0w

deze melding krijg je normaal alleen als je in een netwerk zit :?
Misschien word TS gehackt? maar dan krijg je deze melding toch niet?
hoeveel netwerk kaartjes heb je in je pc?

Verwijderd

Topicstarter
hé wacht... als ik bij netwerk kijk, schijn ik in werkgroep GVR te zitten met de beschrijving van de computer "PBN_User"... mijn vrouw zit in de een of andere NewsGroup, kan het misschien daardoor komen?

ik heb een ethernetkaart trouwens, vanwege kabelinternet

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

deze melding krijg je ook als iemand een share gemount heeft, en een file open heeft op deze share.
Draai je een firewall?

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen firewall
ik heb wel ooit geprobeerd bestanden te delen en mijn computer met een andere te verbinden maar dat is toen ontzettend mislukt, die andere computer kon helemaal niet in deze kijken...
ik weet niet wat "een share mounten" betekent

Verwijderd

Topicstarter
bedankt tot zover, ik ga slapen...
tips blijven natuurlijk welkom!

• w0w
  • Laatst online: 12:40

w0w

ik heb wel ooit geprobeerd bestanden te delen en mijn computer met een andere te verbinden maar dat is toen ontzettend mislukt, die andere computer kon helemaal niet in deze kijken...
ik weet niet wat "een share mounten" betekent
Hieruit maak ik op dat je toch wel een netwerkje hebt?
laat ik de vraag anders stellen; kun jij 'samenwerken' samenwerken met andere pc's uit jouw huis?

ethernetkaart=netwerkkaart ^^
Deze melding is dus heel normaal als je in een netwerk zit, wat dus hoogstwaarschijnlijk het geval is, en deze melding heeft dus ook niks te maken met casema

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ooit geprobeerd een verbinding te maken met een andere computer, daar een kabel voor gekocht en één map als "bestanden delen" opgegeven. het lukte echter absoluut niet om bestanden van de ene naar de andere computer te krijgen, dus ze zijn nu al een paar jaar niet meer met elkaar verbonden. ik heb echt geen netwerkje dus. die andere pc staat daar helemaal in z'n eentje...

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:48
welk OS draai je?

je moet dus gewoon file and printersharing (bestands en printerdeling uitschakelen)

iemand zit dus op een door jou gedeelde schijf te neuzen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Waarschijnlijker is dat er meerdere gebruikersprofielen op de PC staan. Jij en je vrouw naar ik aanneem. Je vrouw heeft zich niet/nooit afgemeld en daardoor onstaat deze situatie.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
tampie, win98 2e editie.
heb bestanden en printers delen uitgeschakeld, bedankt voor de tip

Verwijderd

Topicstarter
heb overigens maar één gebruikersprofiel
Pagina: 1