Toon posts:

Muis op Asus P4B533 word af en toe niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Asus P4B533 met een Intel PIV 1600@2133MHz en 768MB DDR266 Ram onder windowsXP draaien.

Nu is het zo dat 1 op de 10 x mn muis niet herkend word. Mn muis een Logitech optical wheelmouse en staat via ps/2 op een kvm switch aangesloten. De kabels en de switch zelf lijken goed te werken.

Als hij op mn xp bak (die met die asus erin) niet werkt en ik switch naar mn server toe werkt hij wel.

Als hij niet werkt brand de led in de muis wel gewoon :S
Aan mn os kan het ook niet liggen want die herinstalleer ik eigenlijk standaard elke maand.

Op zich is het niet zo'n probleem hoor want mn pc staat eigenlijk nooit uit maar het hoort natuurlijk niet. Als ik de muis rechtstreeks op mn pc via ps/2 aansluit heb ik dezelfde klacht maar op usb werkt hij perfect.

Nu weet ik wel dat mensen gaan zeggen dat het bordje defect is maar het rare is dat het af en toe gebeurt en niet altijd.

Als de muis werkt blijft hij ook werken. Het is dus niet zo dat hij tijdens het werken uitvalt.

Iemand enig idee ?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Heb je er nog steeds last van als je op originele snelheid draait ipv overclocked ?

De kick van Electric!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De enige manier om te testen of het echt aan je muis ligt is gewoon voor een week een andere muis te gebruiken. Heeft een andere ,uis precies dezelfde problemen op de PS2 poort dan kan je concluderen dat het probleem in het moederbord zit.

Er is toevallig geen hardwareconflict in je PC (PS2 gebruikt dacht ik ook gewoon een IRQ)?

In het geval dat het je moederbord mocht zijn, dan zou je een bios-update kunnen overwegen. Maar persoonlijk ben ik daar erg terughoudend mee. Wel kan je bij de BIOS-updates vaak een tekstbestandje vinden met problemen die gefixed zijn. Maar niet iedere A-merk fabrikant is zo open.

Senile! Senile Oekaki