Nero geeft "files are different"-error :(

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17-03 15:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Sinds kort heb ik een LiteOn cd fikker waar ik erg tevreden over ben. Ik gebruik Platinum 4X DVD+R's en Nero 5.0.10.50.

Na het branden doe ik altijd een verification. Soms krijg ik dan een "files are different"-error (of meerdere) op de VOB-files.

Als ik de DVD echter afspeel op mijn xbox doet 'ie 't gewoon. Ik kan de file ook gewoon van de DVD naar harddisk kopieeren. Hij is dus gewoon leesbaar.

Total Commander geeft wel aan dat de files van elkaar verschillen als ik het origineel met de kopie op DVD vergelijk.

Het rare is dat het soms gebeurt. Ik brand zojuist een DVD twee keer achter elkaar; de eerste keer gaat goed (geen errors), de 2e geeft een error op de 1e VOB.

Wat is hier aan de hand en waar ligt 't aan?

(Weet niet zeker of dit niet in SA thuis hoort, maar ik denk niet dat 't aan Nero ligt, dus ik dacht ik gooi 't topic hier neer :) )

[ Voor 11% gewijzigd door FaceDown op 28-09-2003 00:26 ]

Groetjes, FaceDown.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ping pong! Niemand die hier iets meer over weet?? Ik heb zojuist een DVD gefikt terwijl m'n pc ontzettend begon te 'laggen'.. m'n hele buffer liep leeg en 10 min lang sprong de drive steeds op buffer underrun protection en weer terug (rode lampje werd geel) en deze DVD is gewoon foutloos gebrand?? Ik snap er geen *&@^ meer van.. :N

Groetjes, FaceDown.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Blijkbaar is er een bitje omgevallen. Bij DVD's is dat meestal niet zo heel erg, omdat je 't toch wel kunt bekijken. Misschien dat je een raar blibje in 't geluid of het beeld krijgt.

Bij een .exe kan dit de hele cd onbruikbaar maken.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Het kan ook zijn dat de DVD speler dan nog gelockt is. waarschijnlijk heb je dit alleen bij het branden van een Film?
Vergelijk anders de bestanden eens met een MD5 checksum proggie

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik vind het trouwens knap dat je met een cd fikker dvd's kunnen fikken :P Nero is een beetje brak :( Probeer eens RecordNow van www.stompinc.com :)

webOS all the way!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Bit omgevallen zou kunnen. De DVD speler is niet gelockt, want het komt soms wel en soms niet voor. Dat MD5 checksum proggie zal ik eens proberen.
Verder ga ik morgen opnieuw windows installeren. Mijn installatie is niet geheel fris meer volgens mij (staat er al lang op). Mocht het probleem dan nog niet verholpen zijn, dan ga ik een ander brandprogramma proberen.

Ennuh natuurlijk bedoelde ik DVD-fikker :P

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Een gewijzigd 'archive'-bit?

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ben je er zeker van dat je ram goed is?
Ik had in 2/3 van de gebrande cds errors.
Kwam er later achter dat er een ram reepje kapot was en heb die verwijderd
sindsdien geen error meer gehad

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:10
Ik had dit probleem ook, uiteindelijk bleek dat de kwaliteit dvd's die ik gebruikte niet goed genoeg was voor de brander.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Heb nu WinXP geinstalleerd. Ik gebruik nog steeds Nero 5.5.10.50 en guess what? Ruim 10 DVD's gebrand en nog niet 1 error! 1 Keer zelfs m'n hele cache leeg laten lopen omdat een of ander video codeer proggie m'n hele cpu-capaciteit innam, maar de DVD was perfect leesbaar.
Blijkbaar was m'n OS (2K) toch een beetje brak ofzo.

Aan de DVD's lag het in ieder geval zeker niet. Zelfde DVD's van dezelfde spindel gebruikt!

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 07-10-2003 00:40 ]

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1