TV out (radeon) wordt niet meer gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 07:25
Ik heb lange tijd zonder enige problemen mijn radeon9700 aangesloten op mijn tv. Dit werkte tot voor kort perfect maar nu wordt de tv ineens niet meer gedetecteerd.

De tv heeft alleen een scart ingang die geen svhs ondersteunt daarom maak ik gebruik van een verloopstukje (svhs naar composiet) met daaraan een composiet kabel die naar een scart blok gaat.

Ik heb alle kabels gecontroleerd door ze op een dvd speler te zetten, ze doen het allemaal prima. Omdat het niet aan de kabels of het scartblok ligt heb ik een svhs kabel aan mijn tv out gehangen en die op het scart blok gegooid, gek genoeg wordt de tv dan wel herkend. Alleen krijg ik dan natuurlijk zwart wit beeld dus dat is geen oplossing. Dus het lijkt me dat de tv out ook niet stuk is.

Met de composiet setup heb ik ook "force detection" geprobeerd maar dan krijg ik een verschrikkelijk verstoord beeld. Ook andere drivers hebben niet geholpen en vanuit win98 (dualboot) krijg ik precies hetzelfde probleem (normaliter gebruik ik winXP).

Ik hoop dat het toch een software probleem is en dat iemand mij kan helpen.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Ik heb het zelfde probleem met mijn radeon 8500. Heb het nog niet helemaal uitgedokterd maar het is gekomen naar een windows update en/of het plaatsen van een firewire pci kaart.

Ik ga zoeken als er iets te melden is qua oplossing hoor je het!

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• TAG_ScorpioN
mjdejong schreef op 28 September 2003 @ 00:24:
Ik heb het zelfde probleem met mijn radeon 8500. Heb het nog niet helemaal uitgedokterd maar het is gekomen naar een windows update en/of het plaatsen van een firewire pci kaart.

Ik ga zoeken als er iets te melden is qua oplossing hoor je het!
Ikzelf heb geen firewire kaart geplaatst of andere hardware, ik denk ook niet dat het bij mij aan de windows update kan liggen want ik heb het ook vanuit win98se geprobeerd en die is alles behalve up to date ;) En ik krijg toch precies hetzelfde probleem.

• TAG_ScorpioN
Ik ben er nog steeds niet uit! Is er niemand die me kan helpen? Dit is echt zwaar 8)7

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:56

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Installeer de nieuwe catalyst drivers. Misschien dat het helpt.

Xbox Live ID:Notna8310

• TAG_ScorpioN
Notna schreef op 30 september 2003 @ 16:06:
Installeer de nieuwe catalyst drivers. Misschien dat het helpt.
Toen ik dit probleem kreeg draaide ik al met de nieuwste catalyst drivers (3.7). Ik heb deze ge-uninstalled en de omega drivers geprobeerd maar het probleem is daarmee niet verholpen. In windows 98 draait die nog op veel oudere drivers en ook daar hetzelfde probleem. Ik denk daarom niet dat het aan de versie van de drivers ligt.

• mjdejong
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-04-2016

mjdejong

Rotterdam => X-treme

Hellaas heb ik het ook nog niet aan de praat... Heb vandaag mijn videocamera binnen gekregen en aangesloten op de firewire en dat werkte super.... Maar die tv- out krijg ik ook niet meer aan de praat. Ook hier al verschillende drivers geprobeerd maar hij luisterd niet.... :(

[ Voor 17% gewijzigd door mjdejong op 30-09-2003 22:55 ]

=> www.mjdejong.nl <= Tja, de jouwe is sneller! Deze is betaald.

• TAG_ScorpioN
Na twee weken kloten ben ik er nog steeds niet uit. Zijn er andere radeon gebruikers met hetzelfde probleem?

Ik geloof niet dat het aan windows kan liggen, bij het booten is er al geen beeld. Hij detecteert de TV dus gewoon niet.

Is mijn kaart ineens brak en moet ik hem terugbrengen of weet er iemand nog een oplossing?

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Toevallig dx 9.0b geinstalleerd?

Deze had een bug nl, meuktracker: DirectX 9.0b TV-tuner hotfix

• TAG_ScorpioN
Ik heb idd dx 9.0b erop staan. Ik heb de bug waar je naar verwijst gepatched maar geen effect :/

Overigens staat er ook win98 op mijn machine en die draait niet op dx 9.0b en toch hetzelfde probleem.
Ik begin steeds meer te vermoeden dat het toch aan de hardware ligt. Ik weet alleen niet meer waar ik het zou moeten zoeken.

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-07 16:24
Ik heb precies hetzelfde verhaal.
Mijn systeem is een Barton 2500+ met Abit NF7-s rev2 en 2x256MB geheugen
windows XP home en een Saphire Atlantis 9500 non pro. Deze tv out geeft ook geen beeld met een S-video converter. Met reguliere video kabel alleen zwart wit.

Ik weet eigenlijk ook niet waar ik het moet zoeken.
Mijn digitale video camera werkt namelijk wel met beide video kabels op mijn tv.
Maar mijn computer ziet de tv niet met een gewone video kabel met s-video converter.

Nou is tot overmaat van ramp ook nog mijn tv scart stekker stroom gaan geven aan mijn kabel, waardoor ik een stroomstoot kreeg via mijn computer. (8>
Scart stekker was hier en daar wat zwart en mijn moederbord geeft geen geluid meer. :'( Voor mijn even geen voltage modding :)
Nou is mijn tv helemaal niet meer via scart te gebruiken.. is kaput
Jammer dat er geen reacties zijn die dit probleem weten op te lossen.
Toch eens kijken of ik een andere video kaart met tv out wel aan de praat krijg.
Wellicht kan ik dan mijn video kaart inruilen waar ik hem gekocht heb, tenslote werkt hij dan niet naar behoren.

COTE!

Verwijderd

TopicStarter:
Zet eens een 75 ohm weerstandje tussen de composiet en ground pin:

Radeon TV-out (S-video+Composiet)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/minidinspec7f.gif (7 pin Mini-DIN-spec. female op de videokaart)
PinNaamOmschrijving
1GNDGround (Y/CV)
2GNDGround (C)
3YHelderheid (Luminance Y)
4CKleur (Chrominance)
7CVComposiet Video +

Oud Topickicker:
Neem een echte S-video input van je TV, of een echte Composiet kabel. En stel je TV in op Pal en je Videokaart ook. Zie ook: De grote tv-out FAQ En aard die PC eens, want door je ongeaarde PC heb je een groundloop van 115 Volt waardoor je de Scart vernaggelt hebt. Bovendien moet je de kabel inpluggen terwijl de PC uit is, anders detecteerd hij hem niet. Staat ook in je gebruiksaanwijzing, dus ik raad je aan om die nogmaals door te nemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:56 ]

• Bontje Blauw
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-07 16:24
Ik heb mijn PC natuurlijk geaard, maar ik woon op een camping en daar hebben ze een chaletje en ook meteen de aarde gesloopt voor het hele blok waar ik op zit.
Dus beetje jammer dat ik hier later achter kwam toen ze gingen graven.
Krijg zelfs soms stroom van mijn wasmachine :X
Toch maar even verzekerings werk van maken.

Ik heb alles ook op PAL staan en heb ook de stekker erin voordat ik mijn computer aanzet. Maar toch ziet hij de tv niet. Zucht.

Ik moet toch eerst mijn tv laten reparen voordat ik uberhaubt van mijn tv-out gebruik kan maken. ;(

COTE!

Pagina: 1