W95 en USB modem

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wie weet of het Twister MDM7602 ook onder Windows 95 werkt? Dat is een extern 56K modem. Ik heb de orginele driver gedaan en dat is een groot probleem maar dat terzijde. Op de website staat dat het voor W98/WME/W2K/WXP is. Maar bij de drivers staat weer dat het USB modem ook voor Windows 95 is. Ik begrijp het eigenlijk niet. Als je het download is het een Win98 bestand. Zo die het daar mee doen?

Ik moet namelijk voor een laptop een modem hebben. Dit zou een goede oplossing zijn omdat het modem ook in het buitenland moet functioneren. PCMCIA moet je aparte stekkers kopen en het interne modem is defect door een glas water dat erin is gevallen.

Trouwens ik weet niet of dit het goede topic is waar het onder moet vallen want het kan ook hardware zijn maar ook software. Dit is namelijk een soort van samenspel. Ik moet iets voor Windows 95 hebben maar vraag ook van hardware of het werkt de ja of nee met Windows 95.

[ Voor 18% gewijzigd door itsalex op 28-09-2003 00:21 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Windows 95 ondersteunt geen/gebrekkig USB. Alleen de laatste versie van windows 95 (OSR2) ondersteunt USB, maar gebrekkig. Dikke kans dat het niet werkt

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 28-09-2003 00:27 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• itsalex
  • Niet online
De laptop ziet USB gewoon perfect. Als ik een optische muis erin hang krijg ik wel unknown device maar ok en de modem doet die ook perfect. Het is trouwens een Compaq Open Host USB controller er staat een Windows 95c versie op.

Ik weet dat Windows 95 bagger qua USB is maar wat dan voor oplossing? Serieel? moet je meteen adapter erbij hebben en converter omdat de laptop ook in het buitenland moet werken. Ook bagger of niet?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Serieel Extern Modem is de beste optie zolang je niet van OS wil wisselen

Meh ...

Verwijderd

itsalex schreef op 28 September 2003 @ 00:34:
moet je meteen adapter erbij hebben en converter omdat de laptop ook in het buitenland moet werken. Ook bagger of niet?
welnee, alleen een andere telefoonstekker, maar dat geldt voor elke modem natuurlijk. in sommige landen moet je nog wat klooien met kiestoon-instellingen, maar dat is ook weer voor alle modems hetzelfde.

hieronder: je had het dus over de voeding (alhoewel je ook wel modems kan krijgen die hun voeding van het telefoonnet trekken) 8)7
tjsa, maar dat geldt natuurlijk net zo hard voor de voeding van je laptop...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2003 00:58 ]

• itsalex
  • Niet online
Nee dat gaat niet want je moet dan elke keer een adapter meenemen. Dat is toch zinloos in het buitenland want dan moet je dus 2 wereldstekkers meenemen want het is een laptop. Ik heb denk ik al een oplossing gevonden:
Compaq 10/100MB + 56K pcmcia kaartje

Pagina: 1