Toon posts:

os booten om systeem te redden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een manier om een computer die in de soep is gelopen op te starten door middel van een cd-rom. zodat ik bestanden kan copieren (back-uppen) over een netwerk.
hoe kan ik dit het beste doen?
ik dacht aan knoppix, echter ik ben niet zo bekend met linux. |:(
ook zou het makkelijk zijn als ik norton antivirus kon starten vanaf die nood-cd zodat ik op virussen kan scannen.. >:)
iemand een idee hoe ik dit 't beste kan doen?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Je kan toch de desbetreffende harde schijven in een andere computer steken en vanaf daar de bestanden op een andere Harde schijf of partitie zetten? Lijkt me veel sneller en makkelijker...

edit:
typo

[ Voor 15% gewijzigd door Bobje op 27-09-2003 23:53 ]

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

win 98 cd? of win xp installeren op een partitie waar nog genoeg ruimte op is?

boot flop?

[ Voor 9% gewijzigd door orca op 27-09-2003 23:53 ]

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

knoppix is vrij makkelijk hoor, staat gewoon KDE op, zo simpel als wat... weet alleen niet of het netwerk dan ook gelijk goed werkt :/

Verwijderd

Topicstarter
tja, met een boot-flop heb ik geen windows ondersteuning.
en win 98 is ook niet alles, heb je geen NTFS ondersteuning, aangezien sommige mensen 't nodig vinden hun schijf NTFS te formatteren (data schijf)
ik dacht eerder, cd erin, opstarten, hardware zoeken, netwerk starten, copieren klaar. hoef ik niet te schroeven aangezien ik hier soms wat van die goedkope kasten krijgen die met geen mogelijkheid open te krijgen zijn :(

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Met PE Builder kun je XP bootable op cd krijgen.
What is PE Builder?

Bart's PE Builder helps you build a bootable Window CD-Rom or DVD from Windows XP or Windows Server 2003 very suitable for PC maintenance tasks.

It will give you a complete Win32 environment with network support, a graphical user interface (800x600) and FAT/NTFS/CDFS filesystem support. Very handy for burn-in testing systems with no OS, rescuing files to a network share, virus scan and so on.

[ Voor 76% gewijzigd door Occy74 op 28-09-2003 00:01 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
pe builder klinkt veelbelovend ben 'm aan 't downloaden, en ga er maar eens me spelen.
bedanktk i.i.g :)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 00:03:
pe builder klinkt veelbelovend ben 'm aan 't downloaden, en ga er maar eens me spelen.
bedanktk i.i.g :)
NP, hoop dat je er wat aan hebt.

Systeem Specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh.. Wat heeft dit met Linux te maken ?

Non-Windows Operating Systems--> Software Algemeen

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1