Toon posts:

welke harde schijf moet ik kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kapotte harde schijf en wil er een tweedehandsje ingooien om mij computertje weer te laten draaien. Nu weet ik niet zeker of ik blind zomaar iets kan plaatsen. Mijn vraag is dus welke harde schijf past zeker bij de volgende configuratie:

Asus P3V-133 met VIA APOLLO PRo 133 chipset ......, 2xIDE U-ATA/33/66 aansluitingen

met een intel pentium III 500 MHZ katmai 512kb cache 100 Mhz frontbus

Iemand dacht op basis van van wat ik hem vertelde dat moderne harde schijven niet zouden passen.

Ik hoop dat iemand mij wat duidelijkheid hierover kan geven, of direct er een aan kan bieden

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 11:09

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Nou ja... waarom geen moderne schijven?

Ik heb in mijn stokoude servertje (Dell P2-266) recent nog een (nieuwe) 40GB Maxtor schijf gestoken... was wel een BIOS upgrade voor nodig, maar het werkt als een trein.

Nu weet ik niet hoe dat zit met de Via Apollo chipset die je hebt, maar ik denk dat het gewoon moet gaan. (al zou het me niet verbazen als bijv. een 160 of 200GB disk niet herkend zou worden als zodanig)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

idd, zoals synamikey al aangeeft, als je onder de 120 gig blijft met je harde schijf zul je voor weinig verassingen komen te staan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum wat de grootste harddisk is die je in je PC kan doen. Verder kun je er ook tips en richtlijnen vinden om een goeie harddisk uit te zoeken :)

Omdat de door jou gestelde vragen echt wel met een beetje inzet van jouw kant te beantwoorden zijn, gaat dit topic dicht. Hier is GoT namelijk niet voor bedoeld. Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aandachtig door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.