Toon posts:

[Wine] Keyboard werkt niet in OpenGL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :)

Ik draai dus al geruime tijd Wine en nu leek het me een keer leuk om OpenGL spellen ermee te testen. Meteen eventjes Wine geupdate, aangezien ik een versie uit begin 2003 had (en nu 11/09/2003).

Daarna heb ik dus Call of Duty (Single Player Demo) en Soldier of Fortune 1 geinstalleerd. Beiden werken perfect, maar het toetsenbord doet het gemiddeld 5% van alle keren dat ik heb start. Ik heb al zitten rommelen in ~/.wine/config, maar dit hielp niets. Een keer dacht ik het gevonden te hebben door gewoon in te stellen dat ik geen OS string had, maar dat hielp maar een keer.

In de documentatie van WINE staat over toetsenborden maar een ding, namelijk de toetsenbordindeling. Niets over OpenGL applicaties. In al mijn andere programma's werkt mijn toetsenbord wel.

Verwijderd

Misschien is het handig als je je wine config even post ;) Dat is alvast een begin :)

Verwijderd

Keyboard werkt niet in OpenGL
Dat treft, want OpenGL ondersteund idd geen spul als keyboards en muizen. ;)

Ik denk dat je beter in de richting van DirectInput kan zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik heb al de oplossing voor een deel gevonden:

Ik laat de programma's in een frame ("Desktop = "800x600" e.d.), maar het nadeel is dat het dan niet fullscreen kan. Het lag er waarschijnlijk aan dat de focus van je keyboard dan naar een ander venster ging o.i.d.

Is het mogelijk om zo'n desktop fullscreen te krijgen?