Toon posts:

mozilla firebird probleempjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben onlangs overgestapt op mozilla firebird. ik heb nog nooit zo'n lekker werkende browser gehad.... alleen heb ik er toch wat probleempjes mee.

- firebird lust geen java. ik heb hun java-dingetje netjes geïnstalleerd maar ik kan sites met java niet bekijken. ik weet dat hier eerder dingen over op het forum geweest zijn maar dat was in juli, augustus enz... toen die plugin nog niet gedownload kon worden. ik kan 'm installeren maar hij doet 't dan nog niet.

- als ik een uurtje (of twee) aan 't browsen ben, worden op een gegeven moment de randjes om de tabbladen grijs en dan moet ik als de wiedeweerga alle open tabs als bookmark opslaan want de browser loopt dan heel snel vast.

- ik begin steeds vrager "heeft een illegale operatie uitgevoerd en wordt nu afgsloten" te krijgen, daarna krijg ik de netscape (!) feedback dinges. ik heb netscape van m'n harde schijf verwijderd (ook in de hoop dat die java 't dan wel zou doen.. niet dus) dus misschien is dit probleem verholpen???

als iemand een idee heeft wat er bij mij misgaat... graag!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ten eerste: wekle versie & build gebruik je? <-- de laatste nightly of de stable 0.6.1?

Java VM: welke gebruik je - MS of Sun? Probeer evt. de plugin te kopieren naar MozillaFirebird\plugins. Zie ook http://texturizer.net/firebird/faq.html#2.2

Crashes: nooit last van eigenlijk; bij bepaalde pagina's of random? Firebird verwijderen, je profiel weggooien en opnieuw installeren wil nog wel eens helpen.

Het grote Gecko-based browser overstaptopic! geeft trouwens ook al veel tips.

Oeh en welkom op GoT! :)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 27-09-2003 22:55 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik de doodgewone 0.6.1.

zijn er 2 java's? sun en MS? had ik geen idee van

via de mozilla site word je naar een plug in geloodst, die kon je eerst niet installeren vanwege "not a valid package" of zo, later kon 't wel maar ik kan sites met java nog steeds niet bekijken.

hij installeert volgens mij gewoon de java die voor IE werkt. want soms als je 'm installeert en dan doorloopt dan krijg je de keuze tussen customizen of removen... en het toepassinkje dat erbij hoort als je op het koffiekopje klikt dat kent geen mozilla firebird.

na mijn laatste installatiepoging heeft mijn computer kuren gekregen bij 't opstarten. hij geeft nu eerst 'n zwart scherm met de melding dat het register van windows of system.ini verwijst naar een ontbrekent apparaatbestand JAVASUP.VXD, en nog een hoop ingewikkelde taal meer, ik weet niet wat dat allemaal betekent, maar nadat ie dat allemaal heeft gezegd, start hij nog wel op...

ik heb nu maar alle java's die ik had gedeïnstalleerd (behalve eentje want die weigert zich eraf te laten gooien) en ga kijken of ik die rare melding nog steeds krijg.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 13:17

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ik vind het ook idd een zeer relaxtw browser! Geen pop-ups meer, lekker snel, fijne lay-out, tekent lekker rap op :D

Java installeren gaat wel lastiger als flash idd, daar moeten ze maar iets op fixen vind ik :D

/dev/null

Verwijderd

Topicstarter
ja, afgezien van dat java probleem is 't wel een ideale browser.
al heeft ie wel kuren. nu kan die ineens niet meer onthouden dat ie de standaard browser is, en maakt ie wel van zichzelf de standaard manier om jpeg-jes te openen (maar hij opent ze niet, als ik op een jpgje klik in windows, opent hij een blanco tab in mozilla ipv photo editor, totdat ik dat weer verander...)

maar verder is 't een lekker browsertje. en java zouden ze moeten verbieden

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 22:32:
- firebird lust geen java. ik heb hun java-dingetje netjes geïnstalleerd maar ik kan sites met java niet bekijken. ik weet dat hier eerder dingen over op het forum geweest zijn maar dat was in juli, augustus enz... toen die plugin nog niet gedownload kon worden. ik kan 'm installeren maar hij doet 't dan nog niet.
Wat is de output van about:plugins (intikken in adresbalk)?

Heb je de Java XPI geprobeerd (kan ik niet opmaken uit je verhaal)?
- als ik een uurtje (of twee) aan 't browsen ben, worden op een gegeven moment de randjes om de tabbladen grijs en dan moet ik als de wiedeweerga alle open tabs als bookmark opslaan want de browser loopt dan heel snel vast.
GDI-problemen, heette dat toch? Daar heeft FB een tijdje last van gehad, de FB die ik hier gebruik heeft het ook nog staaeds. Een recentere op mijn laptop niet meer.
- ik begin steeds vrager "heeft een illegale operatie uitgevoerd en wordt nu afgsloten" te krijgen, daarna krijg ik de netscape (!) feedback dinges. ik heb netscape van m'n harde schijf verwijderd (ook in de hoop dat die java 't dan wel zou doen.. niet dus) dus misschien is dit probleem verholpen???
Ja, die zit volgens mij nog gewoon ingebouwd (omdat ze anders geen gratis foutentracker kunnen vinden of zo?? Was iets mee.) Illegale operaties zijn vervelend. Bij andere apps geen last van?

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij heb ik de Java XPI geprobeerd , een installatie package van mozdev in elk geval, maar dan de nieuwste versie.

wat grappig, dat about:plugins, dat kende ik niet
ik schijn

Java Plug-in
File name: NPOJI610.dll
Java Plug-in 1.4.2_01 for Netscape Navigator (DLL Helper)

te hebben....

maar ik heb netscape er vandaag helemaal af geknikkerd... ik had wel daarvoor al op iemands aanraden dat .dll bestandje van netscape gekopieerd naar mozilla plugins, moet ik die misschien weer weghalen?

Verwijderd

Topicstarter
iedereen bedankt tot zo ver.... binnenkort ga ik verder zitten vloeken en schelden achter m'n beeldscherm maar nu ga ik slapen

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Het is ook de Netscape Plugin die je nodig hebt voor Mozilla, dus dat is niks vreemds ;)
Ik heb java gewoon geinstalleerd door de runtime environment bij sun vandaan te halen en deze te installeren, deze ziet automatisch Firebird als browser, als je een reg bestandje van de faq van firebird installeert (wel eerst aanpassen naar je eigen instellingen!!)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

ik weet niet hoe t onder windows werkt maar onder linux
mag er aleen een snelkoppeling van de plugin in plugins staan
dus niet t feitelijke bestand
anders klapt ie ook terug naar de desktop

Verwijderd

In plaats van te vloeken en schelden is het waarschijnlijk handiger om Firebird gewoon opnieuw te installeren. :) Zoals F_J_K in zijn eerste antwoord al zei: "Firebird verwijderen, je profiel weggooien en opnieuw installeren wil nog wel eens helpen."

Als je nog even geduld hebt kun je ook nog een paar dagen wachten tot Firebird 0.7 is uitgebracht. Als je dat geduld niet hebt zou je eventueel de officiële Release Candidate voor 0.7 kunnen downloaden, omdat er sinds 0.6.1 toch weer een hele lijst bugfixes in is doorgevoerd. Misschien ook wel een fix voor de memory-leak waar jij kennelijk problemen mee ondervindt.

Verwijderd

Topicstarter
hij lijkt 't voorlopig redelijk te houden... loopt niet zo vaak vast, en begrijpt nu ook dat ie standaard browser is. dus ik kijk 't nog even aan.. maar als ik mozilla opnieuw installeer, moet ik dan plug ins , themaatjes en extentions ook allemaal opnieuw installeren of laat hij die rustig staan?

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

als je op http://texturizer.net/firebird kijkt, zie je een nightly build downloader in exe formaat, die gebruik ik om 1 of 2 keer in de week een nieuwe versie te downloaden, dan behoudt ie alle settings en dergelijke en hoef je je geen zorgen te maken over extensions. Thema's zul je ook wel behouden, maar die gebruik ik niet... Ook zet dat proggie meteen wat dingegies in je register, zodat o.a. java en shockwave makkelijk geinstalleerd kunnen worden :)

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Verwijderd

Ik vind het zo irritant dat ik java niet goed werkend krijg met Firebird. Heb nu ook .7 geprobeerd. Ik heb Java Runtime Environment de laatste versie erop staan. Dit helpt echter niks. Sites als mp3cdspeler.nl of girtotel willen niet werken. Girotel kan geen overschrijvingen maken en bij die winkel doet het menu het niet. Dus voor sommige sites moet ik nog steeds IE gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
yalhambra,

ik heb 't javaprobleem bij mij opgelost.
ik heb een mozilla gebruikersforum gevonden, en http://forums.mozillazine...c&highlight=java&start=15
hier , in de post van berkscub, vond ik een handige tip om een registry patch toe te voegen. hij legt daarin ook uit hoe je dat doet, alleen waar hij "reg edit" schrijft moet je "regedit" typen.
nu werken javasites prima in mijn firebird!
hopelijk werkt dat bij jou ook.

Verwijderd

Bedankt!!, dit werkt perfect. Ideaal. Weg met IE, weg met Mozilla. Go Firebird!! Als je FB eenmaal gewend bent wil je niks anders meer :P
Pagina: 1