Toon posts:

[WinXP] Computer reboot bij "loading" scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist twee stroomstoringen gehad, achterelkaar. Mijn PC staat sinds vanmorgen aan met de laatste virus definities van Norton. Dus ik betwijfel of dit een virus is.

Anyway, mijn PC reboot dus bij het opstarten van WindowsXP.

Mocht dit het virus zijn, hoe kan ik dit stoppen? Gewoon via DOS XP opnieuw installeren, of moet ik alles formatteren?

Ik ben een beetje wanhopig eigenlijk, ik had nogal wat belangrijke dingen op mijn desktop staan... :'(

Of is er een gratis DOS programmaatje die ik kan runnen op mijn PC, zodat ik gecleaned wordt van een eventueel virus?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

er zijn wel dos virus scanners. maar kan je , als je wilt herinstalleren, niet bij je desktop komen in dos ofzo, of veilige mode?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

heb je systeem herstel al geprobeerd ? blijf ff bij opstarten op de f8 knop slaan

Verwijderd

Topicstarter
Ook in veilige modus kom ik niet voorbij het "loading" scherm. En ja ik kan wel bij mijn desktop komen, maar als het even kan wil ik mijn C:\ zo houden als 'ie nu is, deze format is net 2 weken jong :)

Waar kan ik een DOS programma downloaden - gratis en freeware aub - die mij hierbij kan helpen? Aub niet iets illegaals.. :)

Edit: herstel werkte ook niet, hij blijft rebooten nadat windows is ingeladen... :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 22:28 ]

Verwijderd

F-Prot for DOS is freeware..
McAfee for DOS geloof ik ook.

Edit:
Geloof ook niet dat dit een virus is, maar ik dacht: maak de TS blij..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 22:37 ]

Verwijderd

ik geloof niet dat het een vrius is :S probeer maar eens systeem herstel

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad een virus lijkt me niet waarschijnlijk... 't probleem is dat iedereen die ik het vraag direct "virus!" roept :D

Anyway, ik probeer nu een systeem herstel via een andere manier... met floppy van een ander systeem. 't Is nu hopen dat het gaat werken :)

edit

Nu zit ik in een systeem herstel console :| ok ik ben wel geen noob met PC's ofzo maar moet ik nu commando's opgeven ofzo? Ik snap er even de ballen van... geen status bericht of wat dan ook van Windows, kan iemand misschien duidelijkheid bieden?

edit 2

In dat commando scherm werkte "help" goed ;) Daarna een chkdsk (checkdisk) op schijf C:\ en alles was in orde...

Pff en nu NOOIT meer belangrijke bestanden op mijn c zetten :D

Thx ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 23:28 ]

Pagina: 1