router ==> hub probleem

Pagina: 1
Acties:

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-08 19:14
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb waar de kabel binnenkomt (beneden) een sitecom 4poorts router staan die de kabel verdeeld naar verschillende computers. Dit werkt erg goed. Boven staan 2 computers waarvan een is verbonden met de router beneden. De andere computer zou ik ook graag willen verbinden met de router maar omdat we binnenkort gaan verhuizen heb ik geen zin om gaten etc te boren en weer kabel te gaan trekken.

Ik heb van een kennis een UNEX nexthub hd080 hub geleend. Dit is een 8 port 10/100M Dual-speed HUB. Nu dacht ik eigenlijk dat het een eitje zou zijn om de kabel die naar boven komt vanaf de router door te verbinden naar de 2 computers.

De hub geeft echter geen signaal door wanneer de router in normal mode staat (dat knopje achterop de router die je uplink en normal kan zetten). Als ik hem in uplink zit brandde alle lampjes, die zouden moeten branden. Toch krijg ik dan nog geen verbinding. Ik heb alle verschillende snelheden van de netwerkkaart al geprobeerd. 100 full, 100 half, 10 full en 10 half. Toch komt er niks binnen, en kan ik geen ip-adres verkrijgen.

Wie heeft de goude tip en kan mij helpen?

Alvast bedankt, Roeland

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:23
Ik welke poort zit dat kabeltje in de hub?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Je moet de kabel die vanaf de router komt in de uplink poort van je switch steken.

Ik heb hier iets soortgelijks:

ADSL - wan vd E-tech router - UTP poort vd router - uplink vd switch - poortjes voor clients

werkt vlekkeloos

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Zorg dat die poort inderdaad als uplink fungeert, druk het knopje dus naar de uplink-stand. Zet je computers maximaal op 100Mbit Half-Duplex, een HUB kan nooit Full-Duplex aan. Zorg ook dat ze beide dezelfde snelheden hebben, als de ene op 10Mbit aangesloten is, moet de ander ook op 10Mbit ingesteld zijn. Het is óf 10Mbit, óf 100Mbit voor alle computers aan de HUB.

Als je dit allemaal gedaan hebt en het werkt nog steeds niet, geef dan eens de output van het commando 'ipconfig /all' in een commandprompt op één of allebei de computers boven. Zet er ook één bij van een werkende computer beneden. Dit als vergelijkingsmateriaal.