Hallo,
Ik ben nu al een tijdje bezig aan het maken van een site over digitale fotografie. Nu heb ik geen database en daarom wilde ik in php-bestanden alle specificaties van een bepaalde camera in variabelen opslaan. Dat heb ik dus gedaan, maar het 'script' dat ik heb gemaakt werkt niet goed.
Ik heb een bestand 'Casio.php' en daarin include ik 2 bestanden als volgt:
In specificaties.php staan alle camera's gerangschikt op camera en vervolgens op type. Dat gebeurt als volgt:
In _specificaties-tekst.php staat de tabel in HTML met verwijzingen naar de variabelen in _specificaties.php:
Wat doe ik fout?
B.v.d.
Bart Roorda
P.S. De volledige code heb ik tijdelijk op http://www.BartRoorda.nl/GoT/ gezet.
Ik ben nu al een tijdje bezig aan het maken van een site over digitale fotografie. Nu heb ik geen database en daarom wilde ik in php-bestanden alle specificaties van een bepaalde camera in variabelen opslaan. Dat heb ik dus gedaan, maar het 'script' dat ik heb gemaakt werkt niet goed.
Ik heb een bestand 'Casio.php' en daarin include ik 2 bestanden als volgt:
code:
1
2
| <?php include("_specificaties.php?Camera=Casio&&Type=EX-Z3"); ?>
<?php include("_specificaties-tekst.php"); ?> |
In specificaties.php staan alle camera's gerangschikt op camera en vervolgens op type. Dat gebeurt als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <?php
if($Camera=="Casio"){
if($Type=="EX-Z3"){
$CCD = "1/2.5-inch type";
// Alle overige specificaties
}
?>
<?php } ?> |
In _specificaties-tekst.php staat de tabel in HTML met verwijzingen naar de variabelen in _specificaties.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <tr>
<td width="100%" colspan="2" bgcolor="#800000"><small><B><font color="#FFFFFF">CCD en fotokwaliteit</font></B></small></td>
</tr>
<tr>
<td class="tabelitem">CCD</td>
<td class="tabelitem"><?php echo('$CDD'); ?></td>
</tr>
<tr>
<td class="tabelitem">Totaal aantal pixels</td>
<td class="tabelitem"><?php echo('$TotaalAantalPixels'); ?></td>
</tr>
etc |
Wat doe ik fout?
B.v.d.
Bart Roorda
P.S. De volledige code heb ik tijdelijk op http://www.BartRoorda.nl/GoT/ gezet.
[ Voor 17% gewijzigd door BARO op 27-09-2003 22:01 ]