Toon posts:

Center speakers doen het niet, ook niet bij Films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Asus A7N8X deluxe moederbord met een onboard nvidia soundstorm geluidskaart. Nu heb ik laatst een dolby surround 5.1 set gekocht van philips en die aangesloten op mijn geluidskaart. Alle speakers werken behalve mijn center speaker. Hier komt ook geen geluid uit tijdens films. Hoe kan dit? Ik heb de FAQ gelezen en daar stond in dat het normaal kan zijn dat ie het niet doet in windows maar wel onder films, maar dat doet ie bij mij dus ook niet...

• narotic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-11-2021
Het werkt alleen bij films met een AC3 stream, bij stereo werkt het niet. Probeer eens alle boxposities te testen, neem aan dat daar wel een functie voor zit bij de drivers van de kaart.
Weet dat het bij Creative iig wel zo is. Zoek anders een diagnostics progje oid voor je geluidskaart.

- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 13:43
Ik heb hetzelfde probleem met mijn ASUS A7N8X deluxe (v2) en een Creative Inspire 5.1 speakerset. M.b.v. de bijgeleverde software (NVidia nForce bedieningepaneel van geluidskaart) allerlei instellingen geprobeerd, maar ik heb geen geluid kunnen krijgen uit de centrale speaker. Natuurlijk heb ik de speakers onderling verwisseld, maar uit de centrale speaker uitgang krijg ik geen output. De rest werkt prima. Dus ik vraag mij ook af of ik ergens iets verkeerd heb ingesteld of wat het probleem kan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het is me gelukt
ik moest een of ander programmatje gebruiken om de center speaker goed te laten communiceren met de subwoofer, ik kreeg namelijk bij de test een heel slecht te verstaan geluid vanuit de subwoofer terwijl het uit de center speaker moest liggen
het programma kan je vinden op de site van asus.

http://www.asus.com/support/downloa...name=nvswap.zip

zet wel ff je geluid zachter voordat je het programma opstart, om je speakers te testen gebruikt het een vervelend geluid.

Bedankt voor zulke snelle reacties

Verwijderd

Topicstarter
link doet het niet: deze zou het moeten doen
http://www.asus.com/suppo...&m_id=1&f_name=nvswap.zip

• marrabel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-08 13:43
Met dit programma is het mij ook gelukt :) Het stond bij de beta drivers - misschien dat ik het daarom over het hoofd gezien heb? 8)7
Pagina: 1