Moederbord vast maken

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05
Hallo, op de hcc heb ik wat onderdelen gehaald (asus a7v tb850 gef2mx en nog wat zooi, maar dat doet er niet toe) Ik heb ook net m'n kast binnen, een aopen hx08
Dit is de eerste keer dat ik m'n comp helemaal zelf bouw, nu heb ik ff een vraagje, om het mobo op de kast te schroeven gebruik je toch van die busjes, maar hoeveel moet je er gebruiken? En waar moet je op letten om te zorgen dan je kast geen contact maakt met je mobo, ik hoorde dat je hem daarmee flink kan opblazen.
Ik heb dus eigenlijk wat advies nodig om met mobo aan m'n kast te bevestigen, alvast bedankt, Onne :)

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:05
kom op hé alsof niemand dit ooit gedaan heeft???

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:16
Hi,
Je moet gewoon zoveel busjes gebruiken als je gaten in je mobo hebt..
Goed vastzetten is heeeeeel belangrijk.
Ikzelf gebruik die rubberen ringetjes om mijn schroefjes om mijn moderbord vast te zetten..
Dat moet genoeg zijn..

• stealth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-08 11:46
Nou komt iets heel ingewikkelds:

Kijk waar er gaatjes zitten in het moederbord en op die plaats in de kast plaats je een busje. Nu schuif je het mobo met de aansluitingen in het blikken bracketje hou je um even vast en als het goed is zit onder alle mobo-gaatjes nu een busje, draai daar een schroefje in en hij zit vast. Als je een busje teveel hebt gebruikt zit dat nu ergens kortsluiting te maken onder je moederbord.

suc6

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

/zondag verveel mode on/

Maar nu zat de achterkant van mijn MoBo niet vast.
Er zaten geen gaatjes in voor schroefjes, heb er dus zelf effe een nieuw gaatje in mijn bord geboord.
Maar er zat wel zo'n plat koekje in de weg, met allemaal kleine aansluitingen.
Vond het geen goed idee om hem er af te halen, heb er daarom maar een gaatje doorheen geboord.

Dat geeft toch geen problemen he, tis maar een klein gaatje. :)

/zondag verveel mode off/

Je bord moet goed vast zitten, en al helemaal onder plekken waar je dingen moet insteken.

And The Only One

Verwijderd

Nu kan ik je foto links van je naam begrijpen! Ze zouden jou in een gesticht moeten stoppen, achter de tralies zou nog beter zijn!

Maar goed, boor toch gewoon overal gaatjes in, dan voelen ze zich ook niet zo alleen!

Verwijderd

Onne: rustig aan...

Niet gelijk beginnen te stressen als er niemand binnen 7 minuten reageert :o

• Oviparous
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
eh... als het werkt dan werkt het, maar ik heb nog nooit een kast gehad waar ik gaatjes in moest boren. En ik heb wat ranzige noname kasten gezien. Dus als jij een AOpen hebt en je moet er gaatjes in boren moet je misschien voor je 'm aanzet toch nog even kijken waar de kortsluiting nou precies komt straks.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Waarom denkt toch iedereen dat ik gestoord ben, ik zie geen enkel argument die dat kan onderbouwen.

Mijn dokter denkt er toch anders over.
Maar mijn vriendje Scribbly en ik, wij kunnen geen argumenten vinden.

And The Only One

Pagina: 1