Ik heb een Acer Aspire 1315LM opnieuw geinstalled met WinXP Pro en alles werkt perfect behalve de Batterij indicatie in Windows. Deze blijft (als deze is volgeladen) op 26% hangen en op t moment dat ik op accu-spanning werk zakt deze vrij snel naar 0% om daar vervolgens lang op te blijven zitten voordat de batterij daadwerkelijk leeg is. Ik heb begrepen dat sommige laptops in het BIOS gecalibreerd kunnen worden (accu) maar dat heb ik bij deze niet kunnen vinden.
Geprobeerd:
- BIOS update
- Accu volledig leeg laten lopen en vervolgens volledig opladen
Heeft iemand nog andere opties? Ik heb ook begrepen dat WinXP een stukkie ROM kan uitlezen op Lith-Ion batterijen zodat Windows weet hoeveel % er nog over is, zou dit betekenen dat aangezien dit klaarblijkelijk niet goed werkt, de accu defect is? De laptop gaat ongeveer 3,5 a 4 uur mee met een volle accu, dus met de capaciteit van de accu is nix mis.
Geprobeerd:
- BIOS update
- Accu volledig leeg laten lopen en vervolgens volledig opladen
Heeft iemand nog andere opties? Ik heb ook begrepen dat WinXP een stukkie ROM kan uitlezen op Lith-Ion batterijen zodat Windows weet hoeveel % er nog over is, zou dit betekenen dat aangezien dit klaarblijkelijk niet goed werkt, de accu defect is? De laptop gaat ongeveer 3,5 a 4 uur mee met een volle accu, dus met de capaciteit van de accu is nix mis.