[Acer 1315LM] Batterij/Accu calibratie

Pagina: 1
Acties:

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb een Acer Aspire 1315LM opnieuw geinstalled met WinXP Pro en alles werkt perfect behalve de Batterij indicatie in Windows. Deze blijft (als deze is volgeladen) op 26% hangen en op t moment dat ik op accu-spanning werk zakt deze vrij snel naar 0% om daar vervolgens lang op te blijven zitten voordat de batterij daadwerkelijk leeg is. Ik heb begrepen dat sommige laptops in het BIOS gecalibreerd kunnen worden (accu) maar dat heb ik bij deze niet kunnen vinden.

Geprobeerd:
- BIOS update
- Accu volledig leeg laten lopen en vervolgens volledig opladen

Heeft iemand nog andere opties? Ik heb ook begrepen dat WinXP een stukkie ROM kan uitlezen op Lith-Ion batterijen zodat Windows weet hoeveel % er nog over is, zou dit betekenen dat aangezien dit klaarblijkelijk niet goed werkt, de accu defect is? De laptop gaat ongeveer 3,5 a 4 uur mee met een volle accu, dus met de capaciteit van de accu is nix mis.

SysSpec

• lak
Subtiel kickje ;)

Iemand?

SysSpec

• lak
Laatste subtiele kick... Is er echt niemand die hier iets op weet??

SysSpec

• lak
Okee.. allerlaatste schop omhoog..

SysSpec

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:23
Kennelijk weet niemand het antwoord, ik heb eigenlijk ook geen idee. Mijn laptop heeft wel zo'n calibratie optie. Het enige wat ik misschien nog voor kan stellen is of je misschien kan kijken of je de bios kan resetten? Misschien dat ie dan ook de calibratie gegevens reset? Overigens kan dit resetten dus niet met mijn laptop, dus ik hoop dat het met de jouwe wel kan?

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

SCHOP.... ik heb het zelfde probleem met mijn Toshiba satallite 4030 CDs. als de accu in windows op 48% gaat de laptop uit omdat de accu leeg is .

ik weet dat er voorn IBM een programma is om de accu te reseten ...
is dat er ook voor Tosh ?

p.s. moven naar laptop topic ?

[ Voor 7% gewijzigd door B-lennium op 11-03-2004 17:23 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Pagina: 1