Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Belachelijke Debitel actie --> abo afgesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 881 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week iets belachelijks meegemaakt: ik werd door een wildvreemde, ene "Van der Laan", gebeld (volgens hem belde hij namens Debitel). Hij vroeg me naar persoonsgegevens.

Omdat ik het niet nuttig vind die op straat rond te strooien, wilde ik geen gegevens telefonisch aan hem doorgeven. Dat schoot 'm in het verkeerde keelgat: "Als u mij dat niet verteld, sluit ik u af!!"

Gewoon rustig blijven zei ik tegen mezelf en bleef bij mijn standpunt, totdat Van der Laan de telefoon ophing.

Daarna wilde ik de Debitel Klantenservice bellen om te waarschuwen voor een debiel die zich als Debiteller voordeed. Waar kwam ik achter?! Ik kon niet meer bellen! Gewoon afgesloten!

Sindsdien reageert iedereen die ik het verhaal vertel met het zelfde ongeloof dat mij overviel tijdens het eerste gesprek. Hieronder heb ik geplakt wat ik me na afloop van het gesprek kon herinneren.

Vast staat natuurlijk dat dit contract in ieder geval NIET verlengd wordt nadat ik zometeen twee jaren aan dit ongelooflijk ongelooflijke bedrijf heb vastgezeten.

En natuurlijk staat vast dat, als ik maar even tijd heb om een brief te schrijven, er een brief komt bij de Consumentenbond, "Kassa!", "Ook dat nog!", de OPTA, Geschillencommissie Mobiel Bellen (?) en op alle mogelijke fora die een onderwerp behandelen wat hier ook maar enigszins mee te maken heeft.

Heeft een van jullie nog een handige hint, tip, instantie of organisatie waar ik wat aan heb?

Ohja, ik heb ook geprobeerd te mailen, maar de Nederlandse website van Debitel doet het niet en ik kan alleen nog maar een vacatures@debitel.nl emailadres vinden.
Ik weet niet of ze gewoon geen website hebben of dat die niet werkt met Opera, of werkt niet zonder kookies... in ieder geval kan ik wel de Duitse, Franse en eigenlijk elke andere site van Debitel zien dus daar zal het niet aan liggen)

Ok, bedankt vast allemaal voor de reacties!

Boudewijn

---------------------------------------------------------
Het hele verhaal:

Afgelopen donderdagochtend (25 september) zat ik in een vergadering toen tegen enen mijn telefoon ging.

Ik verwachtte geen telefoontje en herkende het nummer (+31355444000) ook niet, dus verontschuldigde mij en nam de telefoon op:
"Een goedemorgen, met Boudewijn Kranendonk"
"Goedendag, vd Laan, Debitel Baarn, met wie spreek ik?"
"Met Boudewijn Kranendonk"
"U heeft op 22 september een abonnement afgesloten bij Debitel?"

Ik weet zo snel de datum niet, ben overdonderd door de woordenvloed en antwoord dus:
"Um, dat zou kunnen... Ik heb het begin van de week gekocht."
"Wat is uw geboortedatum?"
"Mijn geboortedatum? Hoezo?"
"Wat is uw geboortedatum?"
"Waar heeft u mijn geboortedatum voor nodig?"
"Wij moeten iets checken. Wat is uw geboortedatum?"
"Ik neem aan dat u die in uw gegevens heeft staan?"
"De gegevens moeten gecheckt worden. Wat is uw geboortedatum?"

Ik heb geen zin om zomaar aan een wildvreemde, over de telefoon, persoonlijke gegevens te openbaren. Bovendien, als dit iemand van Debitel of Vodafone is, hebben ze mijn contract en kopie van mijn (net nieuwe) paspoort.
"Die heb ik afgelopen maandag al gegeven bij het afsluiten van mijn abonnement, die is niet veranderd."
"De gegevens moeten gecheckt worden. Wat is uw geboortedatum?"
"Als u mij kunt vertellen wat u daar heeft staan, dan vertel ik u wel of het klopt of niet"
"Dat kan niet."
"Waarom niet?"
"Omdat ik uw geboortedatum moet weten."
"Maar die heeft u toch al?"
"Die gegevens moeten gecheckt worden."
"Sorry, met wie spreek ik?"
"Met Van der Laan, Debitel Baarn."
"Ik zie niet in waarom ik u mijn geboortedatum zou moeten geven. U kunt mij een briefje sturen, dan krijgt u daar antwoord op."
"Als u uw geboortedatum niet geeft, sluit ik u af."
"Op deze manier heb ik al helemaal geen enkele zin meer ook maar enige informatie aan u mee te delen."
"Wat is uw geboortedatum"
"U kunt mij vertellen wat u heeft staan, dan vertel ik of het klopt. U krijgt mijn geboortedatum niet telefonisch"
"Goede middag!" tuut tuut tuuut

Ik was er even stil van, heb ook maar opgehangen en probeerde daarna tot me door te laten dringen waar dit nou allemaal om ging.
Het enige wat ik me kon bedenken was dat ik door een oplichter was gebeld om persoonlijke informatie aan mij te ontfutselen, misschien als login voor een website of om zichzelf op enige andere wijze te verrijken ten koste van mij.
Je weet immers maar nooit of het werkt: iemand overdonderen en dan in een zwakke positie brengen.
Het was me nog niet overkomen, maar gelukkig heb ik vaker gelezen over misbruik van persoonsgegevens en truukjes met mobiele telefoons... Stel je voor wat me had kunnen overkomen.

Toch zat het me niet helemaal lekker: ik had de tegenwoordigheid van geest om tegen de "autoriteit" van de heer Van der Laan in te gaan en mijn privacy te beschermen. Een ander zou misschien anders gehandeld hebben en daarna op een of andere manier benadeeld zijn door deze bedrieger.

Om telefoonkosten uit te sparen wilde ik naar de dichtstbijzijnde Debitel winkel gaan, maar door tijdnood zou dat niet gaan lukken zonder een afspraak te missen. Daarom besloot ik de Debitel klantenservice te bellen.

Nummer gedraaid en wat schetst mijn verbazing?! Nummer geblokkeerd! Ik herinnerde mij dat ik 090x-nummers heb laten afsluiten, dus probeerde een ander nummer. Welk nummer ik ook belde, het werkte niet.

Van een collega heb ik een telefoon kunnen lenen om alsnog contact te leggen met de klantenservice van Debitel. Na enige tijd werd ik vriendelijk begroet door Andrea.

"Goede middag, Debitel klantenservice, met Andrea huppeldepup. Waarmee kan ik u van dienst zijn?"
"Een goede middag, met Boudewijn Kranendonk. Kort geleden heb ik een heel vervelend gesprek gehad met iemand die beweerde van Debitel te zijn. Ik hoop dat ik met u een prettiger gesprek kan hebben en dat u niet boos wordt."
"Waar ging het gesprek over?"
"Ik werd gebeld door een wildvreemde die beweerde van Debitel te zijn en die dreigde mij af te sluiten als ik geen persoonlijke informatie prijsgaf. Daar had ik geen zin in en nu ben ik nog echt afgesloten ook."
"U heeft Debitel gebeld?"
"Nee, ik ben gebeld"
"Heeft u het telefoonnummer?"
"Ja, (+31)355444000."
"Dat is wel een nummer van Debitel. Wat is uw telefoonnumer?"
"Dat is 0654397846."
"Ik kijk het even na, heeft u een momentje?"
"Jahoor, ok, bedankt."
"Ik heb het even nagekeken, u bent inderdaad gebeld."
"Waar ging dat nou over? Ik vind het heel vreemd dat ik nou afgesloten ben."

Ze vertelde me iets over doorverbinden, maar omdat ik haast had mijn volgende afspraak te halen en bijna geen beschikking meer zou hebben over de geleende telefoon, vroeg ik of ze me kon heraansluiten. Dat kon niet, maar ze kon me wel doorverbinden. Daar had ik dus geen tijd meer voor, en toen ik dat vertelde antwoordde zij dat ik dan met diegene een terugbelafspraak kon maken.
Ik ben weer even in de wacht gezet, maar omdat dat nogal duurde en de wegen van mij en mijn collega zich splitsten, heb ik de verbinding moeten verbreken.

Vanmiddag, zaterdag, ben ik bij een debitel-winkel geweest. De medewerkers daar wisten ook niet wat ze hoorden en belden de klantenservice.
Helpen konden ze niet, want de gegevens werden alleen aan mij persoonlijk medegedeeld. Ik weet niet hoe ze checken dat ik persoonlijk aan de andere kant van de lijn zit, of hoe ze weten dat ik het niet ben.
Thuis heb ik dus nog eens geprobeerd te bellen, maar toen was hun Klantgeenservicelijn al gesloten.

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
das inderdaad een maf verhaal.

ik heb op de site van debitel gekeken:
http://www.debitel.nl/default.asp?id=101042&docid=

en deze doet het gewoon (dus ligt aan jouw)
Contact
debitel Nederland BV
Postbus 6700
2130 LT Hoofddorp dus niet baarn

Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze klantenservice, bereikbaar via nummer 0900 - debitel (0900 - 3324835). De kosten bedragen 1 eurocent per minuut als u vanaf een vast toestel belt. Wij zijn u graag van dienst op de volgende tijden:

maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 21:00 uur
zaterdag van 9:00 tot 17:00 uur.
meer staat er niet op.

je zou eens kunnen bellen naar baarn, maar daar moet ik even een telefoonnummer van opzoeken
*zoekt*

er woont iig geen Boudewijn Kranendonk in baarn of de omgeving van baarn (volgens detelefoongids.nl)
verder kan ik ook geen debitel winkel ofzo vinden in baarn

onder debitel vind ik maar 2 nummers:

0900-3324835 Debitel Nederland BV
0900-3324835 Debitel Shop, De Komenij 7 3831NC Leusden

succes met bellen enzo, maar ik zou ook zo niet weten naar wie.. 't hoofdkantoor zou iig IETS moeten kunnen doen

[ Voor 6% gewijzigd door BasieP op 27-09-2003 19:47 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50

tozzke

aka tozzert

vreemd verhaal inderdaad... maar: ;)

wat ik me eventueel in kàn denken, is dat ze het nieuwe paspoort nog niet kennen (ik meen iig dat het nieuwe paspoort er ook daadwerkelijk anders uitziet?) en dat ze vermoeden dat het vals is. En zoals jij je gedraagt, zo zou een evt oplichter zich ook gedragen: "zeg de datum maar, dan zeg ik wel of het klopt" en daardoor sluiten ze je af

dat is een reden die zo ff snel bij me opkomt
of het waar is....? zal wel niet, maar toch de aandacht waard dacht ik zo

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-11 12:34

vegterb

[ZzZ]Vighter

Dit is inderdaad echt heel erg vreemd, maar dat wist je natuurlijk ook al.
Dit doet mij denken aan die belletjes van een klantenservice of ik voor een netwerkcontrole #06# wilde intoetsen op mijn telefoon, dit heb ik niet gedaan. Later hoorde ik dat hierdoor anderen op jou kosten konden gaan bellen, omdat ze hier de juist apparatuur voor hadden.

Ik vind dit soort dingen echt heel slecht en gevaarlijk. Je kunt gewoon niemand meer vertrouwen, zelfs als een klantservice belt ook al niet meer. Dit zou al een reden zijn om naar een programma te stappen, zo kun je dus eigenlijk met niemand gegevens uitwisselen over de telefoon zonder zeker te weten dat die ander wel is wie die zegt dat hij is.

Laat even weten wat je voorderingen zijn, ik heb verder helaas geen suggesties voor je...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-11 22:53
Als je een oplicher was geweest had je toch dezelfde geboortedatum opgegeven als die op je (valse) paspoort stond. Dus dat op deze manier controleren heeft toch geen zin.
Maar het feit dat je nu afgesloten bent betekend woorschijnlijk dat het wel iemand van debitel was :p

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Er zit zeer zeker wel een debitel in Baarn. Dat is een van de hoofd vestigingen.
Dit is iid een vreemd verhaal. Probeer nog eens te bellen naar klantenservice debitel. En ga er eens voor zitten. Alles rustig aan, dat is het voor beide duidelijk.
Daarna even vragen naar de heer van der Laan of een van de helpdesk managers, dat wilt nog wel eens helpen.

Veel succes! Vindt dit gedoe van DEBITEL errug onvriendelijk! :(

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30

Tux

BasieP schreef op 27 September 2003 @ 19:46:
das inderdaad een maf verhaal.

ik heb op de site van debitel gekeken:
http://www.debitel.nl/default.asp?id=101042&docid=

en deze doet het gewoon (dus ligt aan jouw)

[...]

meer staat er niet op.

je zou eens kunnen bellen naar baarn, maar daar moet ik even een telefoonnummer van opzoeken
*zoekt*

er woont iig geen Boudewijn Kranendonk in baarn of de omgeving van baarn (volgens detelefoongids.nl)
verder kan ik ook geen debitel winkel ofzo vinden in baarn

onder debitel vind ik maar 2 nummers:

0900-3324835 Debitel Nederland BV
0900-3324835 Debitel Shop, De Komenij 7 3831NC Leusden

succes met bellen enzo, maar ik zou ook zo niet weten naar wie.. 't hoofdkantoor zou iig IETS moeten kunnen doen
De topicstarter heet zelf Boudewijn Kranendonk ;)
De vage beller heette vd Laan.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eh.. callcenter van Talkline (nu overgenomen door Debitel) zat in Baarn, en dat 0355444000 nummer is inderdaad een callcenter nummer.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 14:08
Laatste keer dat ik Debitel belde kreeg ik een een of andere negerin aan de telefoon, die amper nederlands sprak. Vervolgens werd die dus boos op mij omdat ik niet zo moest zeuren over een fout van hun waardoor ik nog drie maanden aan mijn contract vastzat. Ze zij dat het wel vaker gebeurde en hing vervolgens op, ik was toen ook even verbijsterd en heb nogmaals gebeld en mijn beklag gedaan over het niveau van sommige medewerkers. Mij zien ze daar nooit meer terug.

Toch vraag ik mij in jouw geval af of je wel degelijk gebeld ben door debitel, lijk mij zeer onwaarschijnlijk dat die je gaan opbellen voor persoonlijke gegevens. Ik zou in ieder geval ook gewijgerd hebben mee te werken aan dergelijke telefoontjes.

[ Voor 4% gewijzigd door waslijn op 27-09-2003 20:34 ]

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
en als je dat nummer wat jou gebeld heeft beld? Wie/wat krijg je dan er aan?

edit: waarschijnlijk een callcenter dus ( posts hierboven gelezen)

[ Voor 32% gewijzigd door DeoDupke op 27-09-2003 20:31 ]

No worries m8

Verwijderd

Echt wel bizar dat ze zo tegen je doen!

Ik zou maandag gelijk mijn telefoon op een Debitel balie neerleggen en pas de zaak uitgaan totdat het gefixt is. En excuses eissen van die palelijer uit Baarn. Als het niet gebeurd, opzeggen die handel (staat vast wel ergens een leuk artikel in de algemene voorwaarden waarmee je er onderuit kan!)

Hoe moeilijk is het tegenwoordig om ergens klant te worden? En helemaal om klant te blijven? Bedrijven doen NIX meer voor hun bestaande klanten!

Suc6 enne hou ons ff op de hoogte...

Verwijderd

Vaag verhaal tegen. Idiote 'service' :( Ben benieuwd hoe dit afloopt. Zo kunnen ze toch niet met klanten omgaan :?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 kan zich geen van der laan herinneren maar is dan ook al bijna 3 jaar weg daar...

Maar aangezien je een naam hebt, callcenter bellen, callcenter manager vragen en die dit verhaal voorleggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Tja, debitel.... Je schijnt van hun alles maar te moeten pikken... Ben er zelf gelukkig bijna vanaf (nog 2 weken). Ooit eens de klantenservice nodig gehad, en laat dan het woordje service maar weg... Wat een stelletje daar zeg. Tis allemaal je eigen probleem wat de medewerkers betreft.
Tis zo jammer en dan weer dit soort akties.. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

een telecom maatschappij die je opbelt voor je gegevens is niet eens zo raar.
bij libertel vodafone is dit standaard.

ze vragen wie je bent, en je moet een aantal gegevens aanvullen.
zo zeggen ze de eerste 2 cijfers van je postcode, en moet jij de resterende 2 vertellen.
ook vragen ze naar je eerste 3/4 nummers van je rekening nummer.

dus dat mensen naar je gegevens vragen is niet raar.
de manier waarop je behandelt bent is natuurlijk belachelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 27-09-2003 20:58 ]

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Damn, dat is echt vaag zeg.

Ik zou die gast van het callcenter ff proberen op te speuren: call center bellen en proberen die gast te vinden (op zijn stem). Of anders proberen hoofd van het callcenter te pakken te krijgen en je beklag (beklaag? beslag? wtf) doen > misschien dat die meer van dit soort dingen hoort.

Die gast moet echt ff gemept worden ofzo! :p J/K. Ernstige misbruik van zijn macht (ik ken het gevoel, ben helpdesker (een lieve, non-macht-geile dan :P)).

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
pff wat een verhaal zeg. Stuur een officiele klachtbrief naar Debitel en vraag daarin zeker wat de bedoeling van dit soort zaken is. Dit slaat echt nergens op man.

Debitel Nederland BV
Postbus 6700
2130 LT Hoofddorp

Verwijderd

Wat een belachelijk iets!! Snel wegwezen daaro! Die meneer v/d Laan moet haast wel van debitel zijn... Hoe kan je anders zo snel worden afgesloten? Was het toevallig geen verkoper van een Debitel store in Baarn? Geen idee of die bestaat... :D

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
verkopers kunnen je abonnement niet zo snel afsluiten volgens mij

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:36

DDX

lekker vaag hoor
hij had zich ook wat vriendelijker kunnen voorstellen toch ?
iets van :

ja met die en die van Debitel
ik bel ivm controlle gegevens van u
komt het uit dat ik u nu bel, of heeft u liever dat ik u later terugbel ?

wat als je niet opgenomen had, (of als je alleen bekende nummers opneemt?)
hadden ze je dan ook afgesloten?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10 08:18
Tux schreef op 27 september 2003 @ 20:19:
[...]

De topicstarter heet zelf Boudewijn Kranendonk ;)
De vage beller heette vd Laan.
mm * BasieP @ scheelmode maar weer dan.. :X

nou snel even op vd laan gezocht en daar kwam wel een grote hoop uit :X

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-11 11:42
en stel dat je op dat moment je telefoon aan je vriendin had gegeven en zij had opgenomen?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Debitel, breek me de bek niet open. :X

Als je ergens geen abonnement wil hebben dan is het daar wel.
Debitel wijzigt zomaar mijn contractsvoorwaaren.

Ik heb er ook een geintje meegemaakt die absoluut niet grappig was.

@TS:
Ik zou een pracht van een brief richting Debitel sturen met de volledige klacht erin, een andere oplossing heb je niet omdat de mensen achter de telefoon niet bereid zijn om te helpen. Een groot aantal mensen daar zijn nog lomp ook en dat moet je niet willen.

Stuur een dikke vette brief naar die klantenservice en dan heb je een grote kans dat het opgelost wordt. Succes. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Jah schrijven is op dit soort momenten het beste. Dan staat alles ook maar zwart op wit, ook hun reactie. Bij de telefoon moet je maar net geluk hebben wie je aan de lijn hebt...

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik zou gewoon bellen naar Debitel zelf, vragen naar het hoofd van de klantenservice en kalm uitleggen dat je je niet laat behandelen als een hond en zeker niet van plan bent om verder te gaan met een bedrijf dat klanten meteen afsluit bij het minste of geringste.

[ Voor 2% gewijzigd door TripleM op 27-09-2003 21:10 . Reden: typo ]

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:36

DDX

nee brief schrijven is zo lekker
en dan zeker eissen dat je binnen 14 dagen ofzo kan bellen ?

en in de tussentijd kan je dan niks doen...
ik heb mijn telefoon bijv. voor m'n werk nodig, nee handig als je dan even geen sms/gprs hebt...
bazs2000 schreef op 27 September 2003 @ 20:59:
Als je ergens geen abonnement wil hebben dan is het daar wel.
Debitel wijzigt zomaar mijn contractsvoorwaaren.

Ik heb er ook een geintje meegemaakt die absoluut niet grappig was.
hoe is dat afgelopen ?
(je hebt geen update in topic meer gedaan..)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

TripleM schreef op 27 September 2003 @ 21:04:
Ik zou gewoon bellen naar Debitel zelf, vragen naar het hoofd van de klantenservice en kalm uitleggen dat je je niet laat behandelen door een hond en zeker niet van plan bent om verder te gaan met een bedrijf dat klanten meteen afsluit bij het minste of geringste.
Iedereen die op een callcenter werkt kan vertellen dat dit niet gaat lukken.
Je kan een hoop excuses krijgen en voor de rest zul je het per post moeten afhandelen. Post is erg verstandig omdat je dan iets hebt om mee te slaan wanneer je niet geholpen wordt, een telefoontje stelt wat dat betreft geen zak voor. :)
DDX schreef op 27 september 2003 @ 21:08:
hoe is dat afgelopen ?
(je hebt geen update in topic meer gedaan..)
Dat is helemaal goedgekomen. De algemene voorwaarden zijn heilig als het aankomt op gekke dingen en bij mij waren er veel dingen fout gegaan. :)

[ Voor 19% gewijzigd door bazs2000 op 27-09-2003 21:10 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• TripleM
  • Laatst online: 20-11-2024
Nou ik heb ooit een probleem gehad met KPN en heb toen gebeld naar Groningen. Geen callcenter dus, reken maar dat ik iemand aan de lijn kreeg.

Ik kon niet gebeld worden door mensen met Ben en Dutchtone vanwege een fout bij het porteren van mijn telefoonnummer. Eerste keer gebeld: men zou het maken, tweede keer gebeld: het lag niet aan KPN, derde keer gebeld: het zou gefixt worden. Ik werd het op een gegeven moment beu en toen heb ik dus naar KPN in Groningen gebeld :)

Verwijderd

djeejdjeej schreef op 27 September 2003 @ 20:51:
verkopers kunnen je abonnement niet zo snel afsluiten volgens mij
Hangt er vanaf wat voor een opzegging het is. Maar als ik het goed begrijp is het geen opzegging binnen 24-uur. Dus dan is het idd wat moeilijker voor de verkoper.

Maar je weet maar nooit wat voor lul verhaal een verkoper op hangt om zijn eigen dealer helpdesk te overtuigen...
TripleM schreef op 27 September 2003 @ 21:12:
Nou ik heb ooit een probleem gehad met KPN en heb toen gebeld naar Groningen. Geen callcenter dus, reken maar dat ik iemand aan de lijn kreeg.

Ik kon niet gebeld worden door mensen met Ben en Dutchtone vanwege een fout bij het porteren van mijn telefoonnummer. Eerste keer gebeld: men zou het maken, tweede keer gebeld: het lag niet aan KPN, derde keer gebeld: het zou gefixt worden. Ik werd het op een gegeven moment beu en toen heb ik dus naar KPN in Groningen gebeld :)
klantenservice KPN zit in Groningen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 21:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tux -> Ik kan inderdaad wel op de site komen als ik meteen de goede link heb, alleen www.debitel.nl verteld me dat de pagina verplaatst is (naar zichzelf :-) ).

Met jou link ben ik er wel opgekomen.

Meteen maar een (lief & politiek correct) berichtje geplakt in het reactieveldje van 2 regels * 8 letters... :

Geachte Mevrouw, Meneer,

Sinds kort ben ik abonnee van Debitel en maak ik gebruik van het Vodafone netwerk.

Het is niet voor het eerst dat ik mobiel bel, maar wel voor het eerst dat ik over het netwerk van de KPN of Vodafone bel, netwerken die naar mijn idee toch hoger aangeschreven staan dan al die andere netwerkaanbieders.

Daarnaast is bij mijn weten Debitel de oudste mobielbellen-winkel in Nederland. Voorheen heb ik via internet abonnementen afgesloten, wat weliswaar voordeliger was maar soms ook te wensen overliet aan klantvriendelijkheid. Daarvan, was ik overtuigd, zou bij Debitel geen sprake zijn.

Ik ben ondertussen op mijn vooraf hooggespannen verwachtingen teruggekomen.

Ten eerste: bij mij thuis kan ik mijn telefoon niet gebruiken: binnen staat er (soms) Vodafone of Libertel in het schermpje, een enkele keer zelfs met een streepje antenne. Als ik naar buiten loop en een blokje omga, wil er wel eens nog een blokje antenne bijkomen. Ter vergelijking: de slechtste ontvangst die ik hier met Dutchtone heb gehad was twee streepjes - binnenshuis! Waarom heb ik nu een duurder abonnement bij een "betere" provider genomen?

Geen verbinding is tot daaraantoe: "atmosferische storingen" zijn daaraan debet, zo leren de algemene voorwaarden dus daar leg ik mij bij neer.
Iets wat niet aan atmosferische storingen te wijten is, is volgens mij de servicegraad die ik als uw klant en dus inkomstenbron kan verwachten.

Daarom ben ik ook STOMVERBAASD dat ik mijn abonnement afgesloten zie nadat ik geen gevoelige informatie aan een wildvreemde heb willen prijsgeven.
Wat is het verhaal in het kort? Ik ben gebeld vanaf een voor mij onbekend nummer door een voor mij onbekende persoon, die namens Debitel beweerde te spreken. Hij had, ergens voor, mijn geboortedatum nodig. Als ik die niet gaf, zou mijn abonnement afgesloten worden.
Aangezien er vaak genoeg te lezen valt over nieuwe truukjes om in een telefoon in te breken of websites met gebruikersgeboortedatum als default-password ben ik er totaal niet van gediend persoonlijke informatie op deze manier te verspreiden.
Daarbij komt, dat als de persoon in kwestie ("Van der Laan", volgens eigen zeggen) wérkelijk namens Debitel belde, vast mijn contract gezien zou hebben. Daarin staat tot tweemaal toe mijn geboortedatum. Bovendien is er een kopie van mijn passpoort gemaakt. Die kopie is vast niet voor niets gemaakt en had dus ook geraadpleegd kunnen worden.

Nadat de heer Van der Laan kwaad opgehing, vond ik het al met al een aardig louche zaakje. Daarom wilde ik de Klantenservice bellen om te vragen of er meer meldingen van verdachte figuren geweest waren en anders in ieder geval aangifte daarvan te doen. Op dat moment bleek mijn aansluiting niet meer te functioneren, ondanks een voldoende netwerkdekking.

Voor een uitgebreider verloop van het genoemde gesprek verwijs ik u naar de tekst die ik onderaan bijgevoegd heb.

Ik neem dit bijzonder hoog op en verwacht niet anders dan dat dit op bevredigende wijze opgelost wordt. Daarbij wil ik deze gelegenheid aangrijpen u bij voorbaat hartelijk danken voor genomen moeite.

In afwachting van uw reactie verblijf ik, hoogachtend,

Boudewijn Kranendonk

• ESteg
  • Laatst online: 29-11 23:32
Het afsluiten lijkt me alleen maar een prettige bijkomstigheid... :)

Volgens mij moet er nu namelijk wel een manier zijn om gewoon over te stappen naar een andere provider, om zo Debitel lekker links te laten liggen, of niet?

[ Voor 5% gewijzigd door ESteg op 27-09-2003 23:08 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

damster schreef op 27 September 2003 @ 20:40:
een telecom maatschappij die je opbelt voor je gegevens is niet eens zo raar.
bij libertel vodafone is dit standaard.

ze vragen wie je bent, en je moet een aantal gegevens aanvullen.
zo zeggen ze de eerste 2 cijfers van je postcode, en moet jij de resterende 2 vertellen.
ook vragen ze naar je eerste 3/4 nummers van je rekening nummer.

dus dat mensen naar je gegevens vragen is niet raar.
de manier waarop je behandelt bent is natuurlijk belachelijk.
Dat is inderdaad niet raar, maar op de manier bij de TS liep het wel helemaal uit de hand. De reden voor die telefonische controle is om fraude met persoonsgegevens tegen te gaan. Zodra ze het vermoeden hebben dat er iets niet klopt (ze kunnen het vermoeden hebben dat iemand je identiteit heeft 'gekaapt' door een verloren paspoort bijvoorbeeld, en op jouw naam een abonnement aan heeft laten sluiten), bellen ze het nummer. Kan die persoon de geboortedatum niet geven (ieder normaal mens kan binnen een seconde zijn geboortedatum noemen, een fraudeur moet nadenken) dan sluiten ze het nummer voor de zekerheid af.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Telefoonmaatschappijen hebben nogal eens te maken met gevallen van oplichting waarbij zeg maar zo'n abonnement leegebeld word. Ik vermoed dat om een of andere reden is geprobeerd te checken of je een 'echte' persoon was.
Natuurlijk is de manier waarop dit is verlopen, althans naar jouw lezing, te gek voor woorden.
Wat ik zou doen is ze een brief sturen waarin je ze in gebreke stelt, omdat je nu immers je abonnement niet kan gebruiken. Eventuele rekeningen betaal je natuurlijk niet onder verwijzing naar bovengenoemde.
Komt er geen verandering: er zijn genoeg anderen die je wel als klant willen hebben.
Succes.

Mijn naam is geen Haas maar we hebben dezelfde gedachten he he.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 23:27 . Reden: ut haasje ]

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De grote vraag is waarom Debitel een abo aansluit en daarna pas het een en ander gaat controleren. Ik zou via de telefoon ook mijn gegevens niet geven, dat doen ze maar mooi per brief.

Verwijderd

Topicstarter
ESteg --> Dat is helemaal geen prettige bijkomstigheid: volgens de algemene voorwaarden kunnen ze dat namelijk doen zonder dat ik van mijn betalingsverplichting wordt ontheven.
Sterker nog, er staat niets in de algemene voorwaarden dat ook maar één van de (naar hun zeggen) ongeveer 1,5 miljoen Debitel abonnees vrijwaard van onmiddelijke, ongefundeerde afsluiting.
Links laten liggen kan dus best, maar wordt een duur grapje voor mij.

Vans --> Volgens diezelfde AV heb ik ook geen poot om op te staan op het moment dat ik om genoemde reden geen gebruik van de diensten kan maken waarvoor ik betaal.

Er zijn genoeg anderen die me als klant willen hebben, maar ik weet niet wat ik met de AV van Debitel kan frummelen om van mijn (éénzijdige) verplichtingen jegens hen af te komen.

De enige manier die ik heb kunnen vinden is door een wijziging van de AV, dan heb je volgens mij acht dagen om op te zeggen. (zie ook Bazs2000's post).

Wekkel --> Inderdaad.. alleen al op het contract dat ik getekend heb, staat m'n geboortedatum tweemaal vermeld, en er staat vermeld dat ik m'n paspoort (met duidelijke pasfoto... Ik ben VERDOMME wel 6 of 7 keer bij het gemeentehuis geweest voor ik dat rotterige boekje eindelijk kon aanvragen ;-) ) heb laten kopieren. Bovendien hebben ze een kopie van m'n bankpas en m'n handtekening.

Lijkt me dan toch dat ze ergens kunnen opvragen of paspoort met # als gestolen geregistreerd staat (of kan dat niet uit privacy overwegingen?)

Verwijderd

Wankel, de algemene voorwaarden zijn niet zalig makend. Het is geen vrijbrief om jou onheus te behandelen.
Volgens mij kan er nergens in staan dat jij verplicht bent om telefonisch inlichtingen te geven zonder dat er enige waarborg tegen over staat. Als dat er al wel zou staan maakte de rechter daar korte metten mee.
Je moet gewoon wat tegengas geven, niet over je heen laten lopen.

• ESteg
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 00:09:
ESteg --> Dat is helemaal geen prettige bijkomstigheid: volgens de algemene voorwaarden kunnen ze dat namelijk doen zonder dat ik van mijn betalingsverplichting wordt ontheven.
Sterker nog, er staat niets in de algemene voorwaarden dat ook maar één van de (naar hun zeggen) ongeveer 1,5 miljoen Debitel abonnees vrijwaard van onmiddelijke, ongefundeerde afsluiting.
Links laten liggen kan dus best, maar wordt een duur grapje voor mij.
KO-LERE!! Dat is een fijne voorwaarde, zeg! "Zo meneer, we sluiten u voor de rest van uw contractsperiode af, maar wilt u nog wel even dokken..?" :(

Is een dergelijke voorwaarde niet dermate scheef dat deze per definitie al nietig is...?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 00:09:
Vans --> Volgens diezelfde AV heb ik ook geen poot om op te staan op het moment dat ik om genoemde reden geen gebruik van de diensten kan maken waarvoor ik betaal.
Laten we wel stellen dat je geen cent abo moet gaan betalen voor de dagen dat je niet hebt kunnen bellen. Een algemene voorwaarde die het je onmogelijk maakt nakoming te vragen of de verplichtingen van Debitel opschort (zonder wettelijke grond) zonder jou extra rechten te geven wordt fraai geraakt door het leerstuk van algemene voorwaarden. Kan je de voor jou toepasselijke algemene voorwaarden van Debitel eens opzoeken? Daar valt vast wel het een en ander mee te doen })

Verwijderd

Het is dus NIET de bedoeling dat iedereen die toevallig dezelfde achternaam heeft hier doodleuk met naam, adres en homepage etc. wordt vermeld.

[ Voor 87% gewijzigd door intoxicated op 28-09-2003 12:44 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mensen van een callcenter gebruiken niet zo vaak hun echte naam maar een pseudoniem
om gezeik te voorkomen.

Iperf

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fish schreef op 28 september 2003 @ 12:09:
mensen van een callcenter gebruiken niet zo vaak hun echte naam maar een pseudoniem
om gezeik te voorkomen.
Nee hoor.

Maar ik zie hier idioten die aan de hand van een naam gelijk telefoongidsen en GG's doospitten en overal maar adressen gaan lopen posten, dat vind je wel ok?

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-11 13:36

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

fish schreef op 28 September 2003 @ 12:09:
om gezeik te voorkomen.
Dat klopt, dat doet Intrum Justitia ook! :(

Verwijderd

Ik heb het een keer veel mooier gehad, ik belde per ongeluk een verkeerd nummer en hing snel weer op omdat ik dat op tijd doorhad, maar schijnbaar ging ie aan de andere kant toch over want 10 seconden later werd ik teruggebeld door ene Kenneth.
En die vroeg heel chagerijnig wat ik van hem moest? Ik was een beetje verbaast door de agressieve toon dus ik zei even niks waarop hij begon over dat ik geen grapjes met hem moest maken of hij zou zorgen dat ik niet meer kon bellen en vervolgens hing ie op.
Ik dacht dat het gewoon een of andere mongool was die maar uit zijn nek kletste maar toen ik een half uur later probeerde te bellen kon ik inderdaad niet meer bellen.
Dus ik klantenservice bellen, die snapten er ook niks van en dachten dat het toeval was. Vervolgens werd ik doorgeschakeld naar technische dienst, die gingen mijn netwerk instellingen nakijken, opnieuw aangemeld enzo, telefoon uit/aan en ik kon weer bellen.
Er stond schijnbaar iets verkeerd ingesteld, hoe dat kwam snapten ze niet en ze konden ook niet zien wie het zo gezet had.

Verwijderd

O lekker is dat :-(
Denk een medewerker van kpn ofzo ....

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BackSlash32 schreef op 28 september 2003 @ 12:30:
[...]

Nee hoor.

Maar ik zie hier idioten die aan de hand van een naam gelijk telefoongidsen en GG's doospitten en overal maar adressen gaan lopen posten, dat vind je wel ok?
ja hoor .... mischien jij niet. nou ja het is al bevestigd

of ik het ok vind .... waarom vraag je het uberhaubt :?

Iperf

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Maar als ik het goed begrijp, als ze je niet aansluiten moet je toch geld betalen elke maand voor het abbonnement? Volgens mij mag dat volgens de wet niet, ga anders eens naar een rechtswinkel om je te laten adviseren, best kans dat het advies is om gewoon te stoppen met betalen.

MechWarrior || Monsters Game

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

GambitRS schreef op 28 september 2003 @ 13:02:
Maar als ik het goed begrijp, als ze je niet aansluiten moet je toch geld betalen elke maand voor het abbonnement?
nee als je afgesloten wordt ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 12:50:
O lekker is dat :-(
Denk een medewerker van kpn ofzo ....
Telfort vermoed ik, aangezien ik Telfort heb ;)

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 20:20

_WgV_

It's a magical world!

Het is vrij normaal dat ze naar je geboortedatum vragen om te checken of jij het wel echt bent.
Dat is ook zo als jij zelf de klantenservice belt om iets te wijzigen ofzo...
Wel vrij lomp dat ze je dan gelijk afsluiten.

#StopBurningStuff

Verwijderd

bazs2000 schreef op 27 September 2003 @ 21:09:
[...]

Iedereen die op een callcenter werkt kan vertellen dat dit niet gaat lukken.
Je kan een hoop excuses krijgen en voor de rest zul je het per post moeten afhandelen. Post is erg verstandig omdat je dan iets hebt om mee te slaan wanneer je niet geholpen wordt, een telefoontje stelt wat dat betreft geen zak voor. :)

[...]

Dat is helemaal goedgekomen. De algemene voorwaarden zijn heilig als het aankomt op gekke dingen en bij mij waren er veel dingen fout gegaan. :)
Ook een idee:
nummer van het callcenter achterhalen (het gewone nummer, niet het nummer waarmee gebeld wordt). Manager vragen en hem de situatie uitleggen. Mbv van jouw nummer kan in de logs opgezocht worden welke agent jou gebeld heeft. Een beetje callcenter zegt dan ook toedeledokie tegen zo'n werknemer!

Verwijderd

Als ik naar een instantie bel en ze vragen gegevens als postcode en geboortedatum dan geef ik die. Ik weet in dit geval wie ik spreek, ik heb ze zelf gebeld.

Als ik gebeld wordt en men vraagt mij naar mijn geboortedatum, krijgt men die niet. Simpel zat, ze zullen eerst aan mij aan moeten tonen dat ze zijn wie ze claimen te zijn. In het geval van de TS had ik warschijnlijk gevraagd naar een ander gegeven dat bij debitel bekend moet zijn. Kan men dat mij niet zeggen, krijgt men van mij ook niets te horen.

Als men mij om deze reden afsluit, kunnen ze het beter heel snel oplossen. Om te beginnen een brief, aangetekend is onzin. Dat zegt alleen maar dat het is aangekomen. Als een of andere trien van de receptie de brief vervolgens ergens kwijtmaakt ben je niet veel verder.

Als het bedrijf in de buurt zit, kan je langs gaan en persoonlijk de brief afgeven. Houd trouwens van alle brieven die je zend en ontvangt een kopie. Vraag de volledige naam van de persoon die je spreekt aan de telefoon. Maak een samenvatting van het gesprek met de naam en de tijd erbij. Stuur deze per post naar de onderneming.

Indien men hierop niet reageerd kan je aannemen dat men met de inhoud akkoord is. Een telefoon gesprek heb je namelijk helemaal niets aan, een brief iets meer. Als men toch reageerd op de brief, heb je in ieder geval weer een stuk op schrift, plus bewijs dat je brief is ontvangen. Blijf altijd zakelijk, let wel dit is iets anders als vriendelijk!

Verwijs in je brieven alleen naar feiten en vermijd het ventileren van meningen. Behoudens de mening dat de gang van zaken voor jou onaanvaardbaar is natuurlijk.

Als er niets wordt opgelost betaal jij niet, zij komen hun contract niet naa. Jij betaald voor een dienst die niet wordt geleverd. Zij hebben geen goede reden om die niet te leveren, dus zijn ze nalatig.

Als men blijft weigeren, blijft de advocaat. Kost een paar centen. Maar mogelijk minder dan doorbetalen voor een onbruikbaar abbonnement. Je kan natuurlijk ook leuk aangifte doen tegen debitel. Bedrog klinkt aardig. Wel eerst even wat bewijzen verzamelen dan.

Verwijderd

Hoe staat het er inmiddels mee?

Verwijderd

Erg onbeschoft om het zo te doen. Je heb je aan hun afspraken gehouden om een abbo te krijgen, die zijn al zwaar qua gegevens en dan op zo een manier behandeld worden ? Nope, dit vraagt om een reactie vanuit een goed progamma. Kassa, koud douchje ofzo, kost ze gelijk een hoop meer klanten, kijkcijfers van Kassa zijn hoog ;)

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

fjn om dit te lezen ik zat te overpeinzen om debitel te gebruiken voor een nieuw mobiel abonnement. Alle twijfels zijn weg, mij krijgen ze niet als klant...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Hoi alle geinteresseerden in de afloop van bovenstaand verhaal!

Inmiddels heb ik weer verbinding.

Ik was van plan maandagochtend te bellen met de klantenservice van Debitel maar dat was niet nodig: daarvoor al ben ik gebeld door hen.

Aan de lijn was een vrouw die een stuk aardiger klonk dan de Debitellers tot dan toe. Dat ik afgesloten was, gebeld had en emails gestuurd.

Klopte allemaal, vertelde ik en ik heb zelfs m'n geboortedatum verteld :-)

Wat was nou het geval, blijkt? Er stond een schrijffout in mijn straatnaam, waardoor een brief die zij mij toestuurden weer retour afzender is gegaan.

Ik kon nu heraangesloten worden als ik een kopie van een IDkaart faxte (vast en zeker omdat ze anders NOG m'n verjaardag niet weten..), een kopie van een recent bankafschrift (voor het adres) en een borg van 300 Euro.
Dat ging me iets te hard: wat faxen is ok, maar 300 euro is toch wat veel in eens. Dat zag zij ook wel in dus zou ze even navragen of dat nodig was en me dan nog eens bellen.

Vijf minuten later werd ik weer gebeld dat dat ook niet nodig was en dat als ik het handeltje die dag nog opstuurde, werd het meteen nog verwerkt.

Dat is dus niet gelukt.. druk druk druk, vandaar dat er vandaag pas weer een postje van me staat.

Vanochtend als nog bij een Debitelwinkel geweest, de zaak voorgelegd en gevraagd of ik kon faxen. Dat was geen probleem en nu is alles weer koek en ei...

..bijna dan. Ik heb nu wel weer verbinding, niets op aan te merken (behalve de dekking dan... maar daarom is het ook draadloos :-) ). In de Debitelwinkel heb ik nog gevraagd hoe het zit met abonnementskostenrestitutie/ belkostenvergoeding.

Daar wisten zij niets van, daarvoor moest ik bij Debitel zijn. (Debitel en Debitelwinkels zijn verschillende bedrijven.)
Wat dat aangaat ben ik nog niet verder, dat komt nog.

Bedankt allemaal voor de hints en tips, ik hoop dat het (op de een of andere manier) een ander ook nog helpt met of tegen een arrogante Belprovider.

Boudewijn

Verwijderd

Gefeliciteerd Wankel, ik ben blij voor je.

Verwijderd

Debitel is echt een mega ruk bedrijf.

Enige tijd geleden heb ik vanwege een goeie deal een Debitel abo d'r bij genomen, N 6100 gratis d'r bij. Ik heb dus eigenlijk niets aan dat abo, en wilde dat weggeven. Via marktplaats een advertentie geplaatst. Vervolgens in een heel irritante discussie geraakt over of het wel moreel verantwoord was om je abo op deze manier te misbruiken voor een nieuwe telefoon. Uiteindelijk bleek diegene bij Debitel te werken en GARANDEERDE mij dat ik mijn abo nooit zou kunnen overdragen....

Volgens mij werken daar echt alleen maar idioten. Ik snap niet dat die mensen hun privé frustraties tijdens hun werk gaan lopen botvieren...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 09:04:
[heel verhaal over overdracht abonnement]
Ik weet niet wat de Debitel voorwaarden zeggen, maar ik kan mij goed voorstellen dat Debitel een overdracht van de rechten en verplichtingen uit het Debitel abonnement keurig afgesneden heeft, althans niet mogelijk heeft gemaakt. Ik zou als schuldeiser ook niet zomaar met een andere schuldenaar geconfronteerd worden. Met andere woorden, je kan je abonnement misschien wel verkopen, maar daar heeft Debitel geen boodschap aan.

• ESteg
Wankel, ik zou weer even in de pen klimmen om een schadevergoeding los te krijgen van Debitel, in ieder geval voor de tijd die je niet hebt kunnen bellen. Hier gaan ze vaak uit coulance wel op in, hoewel ze het volgens hun voorwaarden waarschijnlijk niet verplicht zijn. Noem de geschillencommissie in je brief, en vraag daar ook even na of je kans maakt, maar ik zou het wel proberen.

Persoonlijk heb ik ervaring met een nummerportering die slecht bahandeld werd door O2, en dat grapje kostte me onnodig 45,- euro aan dubbele abonnementskosten. Ik werd voor 90,- euro schadeloosgesteld. Hoe ze dat berekend hebben, géén idee, want ik had min of meer duidelijk gemaakt dat de schade rond de 45,- euro lag. Maar mij hoor je niet klagen. ;)

Verwijderd

.....Ik wou net een debitelabonnement afsluiten(omdat ze bij "HI" me ook niet echt willen helpen en dat dus zat ben), maar begin nu ernstig te twijfelen of ik dat wel moet doen........bellen ze mij ook over een paar dagen en wordt ik ook afgesloten (aangezien ik ook niet zo graag persoonlijke gegevens weggeef per telefoon)

Idd klachtenbrief schrijven, want op de helpdesk snappen ze je probleem meestal toch niet!!!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

Ik kan me dat ook van Debitel voorstellen inderdaad. Maar wat die topic poster betreft... je hebt neem ik aan toch een telefoon bij je abo gekregen ? Als Debitel zo moeilijk doet ? Waarom hou je die telefoon niet gewoon en laat je ze lekker stikken in hun abonnement ?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

... mja, dan ben ik toch happy met m'n HI prepay gevalletje als ik dit lees... ;)

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Wekkel schreef op 01 oktober 2003 @ 09:18:
[...]

Ik weet niet wat de Debitel voorwaarden zeggen, maar ik kan mij goed voorstellen dat Debitel een overdracht van de rechten en verplichtingen uit het Debitel abonnement keurig afgesneden heeft, althans niet mogelijk heeft gemaakt. Ik zou als schuldeiser ook niet zomaar met een andere schuldenaar geconfronteerd worden. Met andere woorden, je kan je abonnement misschien wel verkopen, maar daar heeft Debitel geen boodschap aan.
Waar het in deze situatie om draaide is dat men bij Debitel aangeeft dat het absoluut mogelijk is om een abo over te dragen, dit gebeurd volgens mij gewoon met een normale check, zoals ze elke nieuwe abonnee checken.

Het diende echter als voorbeeld dat ik ook wel 's rare situaties heb meegemaakt met Debitel personeel. Heel opmerkelijk vind ik het dat zoals TS ook heeft ervaren er ogenschijnlijk toch uit persoonlijke motiviatie wordt gehandeld. Ik noem dat uiterst onprofessioneel gedrag.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

fish schreef op 28 september 2003 @ 12:09:
om gezeik te voorkomen.
Dat valt wel wat mee. Bij ons op 't UPC-callcenter ken ik op een man of 200 (ofzo) maar 1 die dat doet, omdat diegene naar eigen zeggen een in Nederland unieke naam heeft.

Verwijderd

Dit kan ik bij deze wel even toelichten. De klant is in dit geval gebeld door de afdeling Fraude, deze afdeling is gestationeerd in Baarn. De afdeling Fraude houdt een aantal zaken in de gaten, waar onder het hoge verbruik. Als er ergens extreem meer verbruik is als normaal, dan bellen wij naar dit nummer. Het zou namelijk mogelijk KUNNEN zijn, dat het toestel, en hiermee dus ook de mobiele aansluiting is gestolen zonder dat de klant zelf dit weet. In dit geval bellen wij uit VOORZORGSMAATREGEL!!! En als we toch de kl zelf aan de lijn krijgen en hij wil niet meewerken omdat hij paranoide is, dan is dat zijn eigen schuld...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 12:32

Pogostokje

* twiet *

Oude posting. :)

Maar, vrijwel alle netwerken doen dit weet ik. Om na te gaan of degene die opneemt ook echt de houder van het abonnement is zul je wat persoonlijke gegevens moeten vragen die alleen bekend zijn bij de rechtmatige eigenaar. Dat had die persoon kunnen uitleggen natuurlijk, al is het dan maar de vraag of de TS had mee willen werken.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:09:
Dit kan ik bij deze wel even toelichten. De klant is in dit geval gebeld door de afdeling Fraude, deze afdeling is gestationeerd in Baarn. De afdeling Fraude houdt een aantal zaken in de gaten, waar onder het hoge verbruik. Als er ergens extreem meer verbruik is als normaal, dan bellen wij naar dit nummer. Het zou namelijk mogelijk KUNNEN zijn, dat het toestel, en hiermee dus ook de mobiele aansluiting is gestolen zonder dat de klant zelf dit weet. In dit geval bellen wij uit VOORZORGSMAATREGEL!!! En als we toch de kl zelf aan de lijn krijgen en hij wil niet meewerken omdat hij paranoide is, dan is dat zijn eigen schuld...
en dus sluiten jullie je klanten zomaar af :?
lekker klantvriendelijke 8)7

voor de rest is dit topic pas een paar maanden uit hoor :Y)

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Dat afsluiten is opsich wel te begrijpen, als je mobiel gejat is he... maar toch vind ik dat het een stuk beter uitgelegd had moeten worden en niet zo van als je niet antwoord sluit ik je meteen af, hope dat t mij niet zal overkomen :9 , voor mij iig geen debitel :D

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 18:09:
Denk het ook of niet 8)7 Dus jij beweert dat het z'n eigen schuld is dat hij afgesloten is?

Ik zou zelf ook mijn persoonlijke gegevens niet zo maar tegen jan-en-alleman lopen te vertellen zonder dat ik weet waar het voor is. Dat heeft helemaal niks met paranoide te maken.

Erg onklantvriendelijk en onbeschoft van Debitel en ik sluit me volledig aan bij Symsonic!
voor mij iig geen debitel
offtopic:
Ik weet dat het een oud topic is, maar ik moest toch reageren op iemand van Debitel die Debitel's hachje probeert te redden.

[This is what you get when you mess with us]

• PcDealer
  • Laatst online: 00:53

PcDealer

HP ftw \o/

Tja Debitel... Ik wacht nog steeds op antwoord op mijn gefaxte betalingsbewijzen, teruggave van mijn nummer, enz...

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Tja, PC dealer, als je je mobiele nummer ff doorgeeft, kan ik het hier voor je checken... }:O

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ja doe dat lijkt me handig ;) :P echt handig om debitels hachje te redden nu, niemand had dit topic anders meer gelezen :)

Verwijderd

hallo, het is een beetje laat , maar lees dit nu pas. die S. van der laan, werkt inderdaad in die periode bij Debitel, voorheen Talkine. Debitel had Talkline overgenomen en kwam zo aan het filiaal in Baarn, ook had die een filiaal in Amersfoort en het hoofd kantoor in Hoofddrop.
Op zich was van der Laan een uiterst correct persoon, als ik iets gegereld wilde hebben voor een klant ging ik vaak bij hem aan op zijn werkplek, zelf werkte ik bij groot klantenbeheer en particulieren en dealers, eerst dan Talkline en later debilet, maar inderdaad, waren de collegaas van debitel wat minder vriendelijk dan de talkliners. ze waren iets botter, en stonden niet open om out side the box te denken.Dat kwam mede door de hirargie in het bedrijf, je liep vaak als klantenservice tegen een dichte deur want het was jouw afdeling niet, die duitse hirargie zullen ze nog wel hebben. bij Talkline was dat niet, je kon zelfs als dat nodig was bij de directeur aan kloppen, als je er helemaal niet uit kwam.het ging ook veel sneller omdat je niet de de afdelings stappen hoefde te nemen, je ging regelrecht naar de persoon die je nodig had, en kon het ook meteen geregeld krijgen, dat was vaak binnen 3 a'4 uur voor elkaar.
maar met dat verhaal van fraude ging dat inderdaad zo te werk. wij werden gebeld door een centraal punt, en gingen dan verder zoeken naar de klant, kreeg je de klant of geen goede gevens door, want aan de anderekant van de telefoon weet je tenslotte niet wie je aan de telefoon hebt, dat werkt voor de werknemer maar ook voor de klant die gebelt wordt. dan werdt je afgesloten, om zo de juiste persoon aan de telefoon te krijgen.
ik ben nu al weer zo'n 6 jaar weg bij debitel, door ziekte en werdt door de chef net zo behandeld als jij door de klantenservice, dus dat was niet gezellig. maar wilde dit toch even kwijt. ik hoopo dat alles nu wel correct loopt voor je, bij debitel of een andere provider. succes

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Doe eens niet? Zie de datum van dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.