Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort is mijn pa jarig.
Hij wil graag een simpele PDA of organizer hebben.

Het ding moet:
- kunnen synchen met Groupwise 6 SP1 (i.c.m. Win2000/XP)
- een USB (2.0) aansluiting hebben
- een kleurendisplay hebben
- een toetsenbord hebben

Hij wil het alleen gebruiken om zijn afspraken te kunnen synchen en hij wil er aantekeningen op kunnen maken tijdens / na een vergadering.
Dus al die bende van Internetten, wireless, etc hoeft er allemaal niet op.
Er hoeft dus ook geen hoofdprijs worden betaald in de winkel. ;)

Waarom een toetsenbord, hij heeft op dit moment een organizer waarbij zoiets ook zit en zo'n "pen" vind ie maar niks, omdat hij dan alle letters moet aanklikken.

Nu heb ik op GoT al gezocht naar een organizer/pda die dat kan, maar heb er niet echt veel nuttige topics over gevonden, vooral ook omdat de meeste wel compatible zijn met Outlook en al die andere MS bende. Vandaar dus mijn vraag of iemand zo'n soort dingetje kent?

• pleuris
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 11:03
Palm M515 ofzo? met IntelliSync om te kunnen syncen met Hotsync en groupwise

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

TS wil een toetsenbord, dus de m515 valt sowieso af. Bovendien heeft de m515, als hij nog geleverd is, belabberde prijs/kwaliteitverhoudingen en specs in vergelijking met de nieuwere modellen. 160x160 scherm, dat kan nu echt niet meer.

Als je een toetsenbordje wil, en dat is niet eens zo'n gek idee, is de allergoedkoopste (maar toch al een vrij luxe) PalmOS apparaat die dat kan de Sony Clié TG50. PocketPC's hebben geen modellen met ingebouwd toetsenbord.

Kijk op de Palmclub (http://www.palmclub.nl/reviews/handhelds/sony/tg50/) even voor een review van dit apparaat. Overigens ben ik het niet met de reviewer eens: het thumbboard is wel degelijk een van de beste die ik heb gebruikt. Kijk ook elders op internet voor reviews van dit apparaat, daar zul je zien dat het keyboardje ook wordt gewardeerd. Verdere vragen kun je daar ook op de Palmclub forums stellen.

De TG50 werkt op PalmOS5 en heeft ingebouwd Bluetooth en Voicememo. Helaas zijn er geen goedkopere apparaten met ingebouwd toetsenbord, of je zult naar de NX serie van Sony moeten kijken, of naar de Palm Tungsten|C.

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 27-09-2003 19:22 ]

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Zie er leuk uit die palm die je zei, maar het is wel gelijk enorm duur vind ik. Voor een paar honderd euro meer heb je dan bijna een complete laptop.
Rond de 150 euro ofzo zijn ze denk ik niet te krijgen met die features?
Want wat is nou het enorme verschil in prijs? De kleur of het toetsenbord? of wat anders?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Rond 150 EUR kun je nieuw een Sony SJ22 kopen, een iets verouderd OS4.1 model dat eigenlijk alleen ruim voldoet als je geen multimedia wil hebben. Heeft trouwens geen thumbboard. Thumbboards zijn sowieso niet populair bij low-end Palms, de TG50 is echt de goedkoopste met een thumbboard en de beste die aan je eisen voldoet.

PDA's zijn nu eenmaal zo duur, voor <200 EUR koop je niet zoveel, binnenkort dan wel de Tungsten|E en Sony TJ25/35, of nu al bijv. een ipaq 1915. Laptops zijn niet te vergelijken met PDA's. Lapdozen zijn goed als je langere tijd achter elkaar wil typen of foto's bewerken of surfen e.d., PDA's zijn toch in de eerste plaats agenda's en geschikt om documentjes te reviewen (niet compleet te schrijven, tenzij je idd een thumbboard hebt), te e-mailen, te avantgo'en (krantje lezen), eboekje lezen, spelletje te spelen, mp3 te luisteren, filmpje te kijken etc. en dat allemaal van iets wat in je binnenzak past.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij zijn we hier allemaal toe aan vakantie, m'n ma had een opmerking, die vroeg zich af waarom m'n pa een toetsenbordje erbij wilde hebben.
Omdat hij dan z'n adressen makkelijk kan intikken en niet met zo'n pen hoeft te krabbelen. Maar goed, je kunt dus met zo'n ding synchen, je tikt het dus in, in je pc en daarna synch je het beestje, klaar. :)
Die memo's gebruikt ie toch niet zo heel vaak dus dat kan hij wel met een pen doen.
Goedemorgen. :D

Anyways, heb al met surfen gezien dat je PalmOS5 nodig hebt om te kunnen synchen met Groupwise. Dus dat moet er dan op zitten, het moet kleur zijn en via USB (2.0) te zijn aan te sluiten. Internet, bluetooth, wlan, etc hoeft er allemaal niet op.
Zo'n ding is toch wel voor rond de 150 - 200 te vinden? Hij kwam er ook achter dat 150 wel wat weinig is. Had hem de PW laten zien.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Goeiemorgen. :)

Volgens mij heb je geen OS5 nodig om te syncen met Novell Groupwise, het ligt er meer aan of er conduits (programma's die de vertaling tussen Desktop Programma en bijbehorende Palm Programma verzorgen) beschikbaar zijn, en dat is er zeker met behulp van Intellisync of Pocketmirror.

Zie ook http://www.ryerson.ca/gw/gwpalm.html , hier staat dat je al vanaf OS3 kunt syncen met Groupwise.

Het mooie van het syncen met een PDA is dus inderdaad dat je met een druk op de knop gegevens van de desktop gesynchroniseerd krijgt met je PDA. Ik gebruik het in combinatie met Outlook XP + Exchange Server, echt ideaal.

Kleur en USB is tegenwoordig wel standaard. De allergoedkoopste die je nu kunt vinden is de Sony Clie SJ22, maar daar zit weer geen Intellisync op en is vrij verouderd aan het raken. Ik zou je willen aanraden om tot de Palm Tungsten|E te wachten, die rond 200 EUR uit zal worden gebracht volgende maand in Nederland. OS 5.2, slank gemeen en snel.

Verder kan ik je als tip geven om langs te gaan bij de Palmclub forums voor eventuele diepere vragen. Die mensen zijn Palmgestoord, dus dat komt wel goed uit. http://www.palmclub.nl/forums .

Alors.

Pagina: 1