Tyan Tiger LE S2515 boot niet

Pagina: 1
Acties:

• anvil
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-08 07:38
Ben bezig met een nieuw systeem :
Tyan Tiger LE S2515
2* Dane-Elec 512 MB registered ECC
2* P3 1266 FCPGA
2* WD 400JB
Enermax 300W voeding
Aopen 52* CD-ROM

Alles netjes ingebouwd/aangesloten

Zodra ik power stekker inplug beginnen de fans en HDs te draaien. Keyboard LED's lichten even op (POST lijkt het) en verder gebeurt er NIKS...
Systeem reageert niet op power switch, wel op reset (HD LED licht op, op CD-ROM zie ik LED ook even knipperen)

Niks word overdreven warm en er is ook geen brandlucht waar te nemen oid :D

Iemand enig idee? Alvast bedankt

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-08 23:18

ericding

Altijd de eerste.

Heb je al hier gekeken? In deze FAQ staan wat tips voor computers die niet willen starten...

• anvil
ericding schreef op 27 September 2003 @ 19:11:
Heb je al hier gekeken? In deze FAQ staan wat tips voor computers die niet willen starten...
Ja...
VGA is onboard, valt dus niet uit te trekken.
Had nog geeneens beeld, laat staan een draaiend OS dus alle tips over memtest ed zijn overbodig. Heb harddisks en CD-ROM er al uitgehad, evenals floppy. Zal nog even proberen RAM eruit te halen (die had ik inderdaad gemist)

UPDATE:
Ook zonder RAM geen beep oid.... zelfde fenomeen.

[ Voor 6% gewijzigd door anvil op 27-09-2003 20:05 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-08 15:48

sphere

Debian abuser

Bij mij gebeurde dit bij mijn router toen ik drives erin had gehangen (oude 2.5" laptop disc) waarbij (kennelijk) de jumper (zelf gefabriekt van een NE1000 kaart 8)) niet goed werkte en hij dus op master stond naast een andere schijf die ook al master was.

Ruk weer is alles los, en kijk of je dimms goed seated zijn, evenals je cpus en kijk of het wil posten met 1 HD (dus zo kaal mogelijk). Misschien kan je dat bord ook booten met 1 cpu. Systematisch te werk gaan is het sleutelwoord.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• anvil
sphere2 schreef op 27 September 2003 @ 20:58:
Bij mij gebeurde dit bij mijn router toen ik drives erin had gehangen (oude 2.5" laptop disc) waarbij (kennelijk) de jumper (zelf gefabriekt van een NE1000 kaart 8)) niet goed werkte en hij dus op master stond naast een andere schijf die ook al master was.

Ruk weer is alles los, en kijk of je dimms goed seated zijn, evenals je cpus en kijk of het wil posten met 1 HD (dus zo kaal mogelijk). Misschien kan je dat bord ook booten met 1 cpu. Systematisch te werk gaan is het sleutelwoord.
Heb alles al geprobeerd, 1 DIMM, afwisselend in sloten 1-4. 1 CPU (Beide sockets afzonderlijk), geen HD's, een HD, etc etc. Heb BIOS al paar maal gewist.

Vanwege de POST geloof ik echter niet dat het board dood is... alleen waarom geen BEEP's