[illustrator] inkleuren van verschillende strepen

Pagina: 1
Acties:

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2025
Wist niet zo goed de titel te verwoorden, maar het probleem is als volgt.

www.vinzzz.nl/got/test.ai hier heb ik een hand getekend, met allemaal verschillende lijnen. Nu wil ik deze hand inkleuren in illustrator door al die lijnen en curves samen te smelten zodat ik 1 fill kan doen en de hand er bijv zo uit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.vinzzz.nl/got/test.jpg

Omdat het nu enkele lijntjes zijn krijg ik dit resultaat als ik alles selecteer en dan fill:
Afbeeldingslocatie: http://www.vinzzz.nl/got/test2.jpg

Ik neem aan dat ik bij pathfinder moet zijn, maar ik krijg het niet opgelost.
Heb search etc etc al gebruikt. Wil dus echt van bestaande lijnen (eigenlijk probleem is namelijk nog complexer) 1 groot geheel maken zodat ik met 1 fill de hele hand kan kleuren...

edit:linkje

[ Voor 16% gewijzigd door Vinzzz243 op 27-09-2003 19:13 ]

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

ehm als het is wat iedereen zegt, dat illustrator op photoshop lijkt:

zet es 'contigious' aan bij de paint bucket.

Ik heb illustrator niet, maar in photoshop moet dat zo. En anders alle layers mergen, tot je een hand krijgt en dan kleuren..

[ Voor 12% gewijzigd door sjaakaq op 27-09-2003 19:05 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• Vinzzz243
er is niet echt een paint bucket. Bij illustrator heb je fills en strokes. En de hand zit maar in 1 layer.

Verwijderd

Nah, illu heeft geen paintbucket hoor :) Ik ga wel ff kijken :)

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 18:13
Maak een apart pad dat de hele buitenlijn van de hand volgt (zorg dat het pad gesloten is) en vul dat met de kleur die je wilt. Laat de outlines van dit pad transparant. De paden van de zwarte lijnen geef je dan geen fill maar alleen een outline (zwart dus)...

Zo zou het moeten lukken denk ik :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• Vinzzz243
ok, maar dan maak je dus een compleet nieuw pad en ik wilde eigenlijk gebruik maken van de oude paden (omdat mn eiglijke tekening veel groter is)...

• equationunequal
Vinzzz schreef op 27 September 2003 @ 19:24:
ok, maar dan maak je dus een compleet nieuw pad en ik wilde eigenlijk gebruik maken van de oude paden (omdat mn eiglijke tekening veel groter is)...
Volgens mij gaat dat niet lukken, omdat je pad open is (bij de overgang van hand naar arm). Je zult op de een of andere manier dit pad moeten sluiten bij de arm of er gewoon een pad achter moeten gooien met alleen een fill...

• Vinzzz243
nou als ik met de pen tool bv 2 lijnen trek met hoek 90 graden, dan is die ook niet gesloten, en toch fillt ie die :) maar dat is ook verder het punt niet. Mag ook best dichte hand zijn...ik wil graag weten of het mogelijk is om met bestaande paden tóch 1 grote fill te kunnen krijgen...

[ Voor 43% gewijzigd door Vinzzz243 op 27-09-2003 19:29 ]

• equationunequal
Vinzzz schreef op 27 September 2003 @ 19:28:
nou als ik met de pen tool bv 2 lijnen trek met hoek 90 graden, dan is die ook niet gesloten, en toch fillt ie die :)
Das waar. Heb je al je paden al ge-combined met de pathfinder :?

• Vinzzz243
tja welke bedoel je dan :? geen enkele geeft t gewenste resultaat omdat lijnen die de curve aan de rechterkant hebben links de fill krijgen, en lijnen met curve aan linkerkant, rechts :? illustrator weet niet welke kanten ik van bepaalde lijnen wil hebben...

[ Voor 17% gewijzigd door Vinzzz243 op 27-09-2003 19:35 ]

• equationunequal
Alleen de paden combinen die aan de buitenkant zitten :? Ik zal ff kijken of ik het kan fixen :)

*edit: volgens mij moet het met behulp van een compound mask, maar ik krijg alleen de twee gesloten vingers ingekleurd en niet de rest van de hand :/*

[ Voor 45% gewijzigd door equationunequal op 27-09-2003 19:50 ]

• Vinzzz243
hmm maar das dus niet genoeg, wat doe je precies? niet gewoon alles selecten en make compound path, of wel?

• equationunequal
Vinzzz schreef op 27 September 2003 @ 19:58:
hmm maar das dus niet genoeg, wat doe je precies? niet gewoon alles selecten en make compound path, of wel?
Alleen de buitenste paden selecteren, combinen, dan make compound path en dan release compound path. Dan pakt ie dus alleen de twee vingers die "ingesloten" zijn :/ Ik zou het verder ook niet weten...

• Vinzzz243
hmm ik neem aan dat je met combine "group" bedoeld? Als ik dat doe vallen 2 of 3 kleine lijntjes weg, niet wat ik wil...Blijft een probleem. Was er maar iets als een path selecteren op basis van lijntjes ofzo en het dan sluiten... :)

Hmm, dus er valt nix anders te doen, dan OF shape opnieuw te maken met een path, OF (tijdrovend) again and again 2 open endpoints te verbinden?

[ Voor 34% gewijzigd door Vinzzz243 op 27-09-2003 20:21 ]

Pagina: 1