Toon posts:

Startpagina verandert iedere keer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn startpagina verandert iedere keer in http://66.250.130.194/index.php?acc=2002. Het is dan wel geen sex-site, maar wel erg irritant.

Uiteraard heb ik eerst de search gebruikt, maar geen van die tips gaf uitkomst.

- gezocht op wbcall.exe ==> niet gevonden

- in register gekeken: bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer|Search stonden twee sites ==> weggehaald, geen effekt.

-Bij msconfig gekeken of er soms iets ongewenst opgestart wordt: kan ik niet direct ontdekken.

- ik heb Norton Antivirus 2003 en adware 6: adware vond wel een registerkey die er niet hoorde, maar na verwijderen bleef deze pagina komen.

Het is geen sex-site gelukkig die nu als startpagina staat, maar stel je voor dat het wel zo is en hier wel eens kleine kinderen internetten(wat dus wel eens gebeurd).

Wie weet hoe ik hier af kan komen?

BVD.

Wie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ad-aware al eens gedraaid?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

1-zoek in je lijst van geïnstalleerde programma's naar rare zaken en uninstall die.

2-probeer ehet es met het gratis proje 'spybot search and destroy'. Die verwijdert meer en beter dan ad aware.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 19:00:
- ik heb Norton Antivirus 2003 en adware 6: adware vond wel een registerkey die er niet hoorde, maar na verwijderen bleef deze pagina komen.
Lees nou eerst eens :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja(zie mijn topic boven), maar ik kan daarmee niet direct in ontdekken, waar dit vandaan komt.

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Soms vraag ik werkelijk af of sommige mensen op dit forum wel eens lagere school begrijpend lezen hebben gehad......

Ik zit met een soortgelijk probleem alleen een andere site. adaware en norton vonden niet zoveel. Heb ook in de msconfig gekeken waar bij mij ook niks raars stond.

Hoe kom je eigenlijk aan wbcall.exe?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

directe link naar spybot:

http://www.umich.edu/~hsw/spybotsd12.exe

wel ff updaten.

[ Voor 69% gewijzigd door XthinkZ op 27-09-2003 19:07 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

maar eerst kijken in lijst van geïnstalleerde progjes: daar staan ook vaak vage dingen tussen..

leoaq.fm // Jeune Loop

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je kan wel AdAware gedraait hebben, maar heb je ook de laatste updates er van?

In het statusmenu kan je kiezen voor 'check for updates now', de laatste reference file is van 26-9-2003

Spybot - Search and Destroy kan je ook updaten, te vinden in het 'online' menu.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
leokennis schreef op 27 September 2003 @ 19:02:
1-zoek in je lijst van geïnstalleerde programma's naar rare zaken en uninstall die.

2-probeer ehet es met het gratis proje 'spybot search and destroy'. Die verwijdert meer en beter dan ad aware.
Heb gekeken naar rare zaken(ik heb trouwens Winxp prof sp1), maar ik kan niks raars ontdekken.

Dat 'spybot search and destroy' zal ik eens bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 27 September 2003 @ 19:09:

In het statusmenu kan je kiezen voor 'check for updates now', de laatste reference file is van 26-9-2003

Er staat bij mij adware 6 versie: build 160. Geen datum.

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 19:12:
[...]

Er staat bij mij adware 6 versie: build 160. Geen datum.
En dat is dus niet de nieuwste versie (build 181), welke benodigd is om gebruik te kunnen maken van de laatste referencefile :)

#

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op 27 September 2003 @ 19:09:

Ik heb dat Spybot etc. gedraaid en hij geeft 72 "problemen", o.a. Download accelator. Waar kan ik nou zien waar het fout zit?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 19:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zap schreef op 27 September 2003 @ 19:21:
[...]

En dat is dus niet de nieuwste versie (build 181), welke benodigd is om gebruik te kunnen maken van de laatste referencefile :)
Wat is een Resheriff Tracking Cookie?

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

kijk eens in de user key ipv de machine key: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main

Viva la Netherlands!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
gewoon een cookie :P

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

met 'problemen' bedoelt ie gewoon dingen die gevonden zijn:
-recent file lists (niets ergs)
-register mappen van programma's die er niet meer op staan (ook niet erg)
-tracking cookies (bijv. inloggegevens, niet erg)
maar dus ook:
-spybot's, die geeft ie bovenaan weer, en DIE moet je zeker verwijderen!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

In download Accelerator zit een aantal spywareprogramma's.

Je kan met je rechtermuisknop op 1 van die dingen klikken, en dan 'select all' kiezen, en dan 'repair problems' of zoiets. Toen ik net keek had ik niets, dus ik weet niet hoe het er precies uit ziet.

Er bestaat wel een kans dat je download accelerator het niet meer doet, omdat de makers afhankelijk zijn van het geld wat ze binnenhalen daar mee. Gewoon die 'problemen' repareren, en als je accelerator het niet meer doet opnieuw installeren. (of op zoek gaan naar 1 zonder de spyware, even in de meuktracker van de frontpage kijken)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 19:27:
[...]

Wat is een Resheriff Tracking Cookie?
Gewoon een advertentie cookie
niet de oorzaak van je probleem, maar je kunt het weggooien :)

Verder niets verdachts gevonden?

#

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 19:24:
[...]

Ik heb dat Spybot etc. gedraaid en hij geeft 72 "problemen", o.a. Download accelator. Waar kan ik nou zien waar het fout zit?
Download eerst alle updates, stel daarna de immuniseer functie in.
Je kan bij advanced zelfs de start pagina vast laten zetten (nadat je deze zelf hebt ingesteld).
En scan daarna op alle spyware.
Vervolgens repareer je alle problemen.

Daarna stel je je eigen opstart pagina in.

Als het goed is, veranderd het niet meer.

[ Voor 11% gewijzigd door XthinkZ op 27-09-2003 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cansu schreef op 27 September 2003 @ 19:29:
kijk eens in de user key ipv de machine key: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main
Ik had al eerst een site verwijderd in het register(http://approvedlinks.com/), mar die komt iedere keer weer terug en zie nu als ik in HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main kijk(zoals jij zegt) die zelfde site wel DRIE keer staan: bij search page, search bar en Startpage. Die ga ik lekker even verwijderen.

Voor alle mensen die reageren: bedankt! Ik moet iedere keer de PC opnieuw opstarten na een wijziging om te zien of het geholpen heeft. Dat duurt dus iedere keer even. Nu ga ik weer opstarten

Verwijderd

Topicstarter
XthinkZ schreef op 27 September 2003 @ 19:32:
[...]

Download eerst alle updates, stel daarna de immuniseer functie in.
Je kan bij advanced zelfs de start pagina vast laten zetten (nadat je deze zelf hebt ingesteld).
En scan daarna op alle spyware.
Vervolgens repareer je alle problemen.

Daarna stel je je eigen opstart pagina in.

Als het goed is, veranderd het niet meer.
Dit heb ik gedaan: geinstalleerd en updates. Ik zie geen optie advanced waar ik mijn startpagina kan vastzetten: ik zie alleen Search & Destroy, herstel, immuniseer, update en donatie.

Ik heb gescanned en gerepareerd: opstartpagina ingesteld en opnieuw gestart: weer niet gelukt, weer diezelfde startpagina :(

Heb de reparaties maar weer ongedaan gemaakt in Spybot.

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!

Ik heb met Google gezocht op "approvedlinks" en kwam op de volgende site:

http://www.computing.net/security/wwwboard/forum/6539.html

Daar staat dat er onderaan die vervelende startpagina een link staat met : "if problem send mail here". Als je dat doe dan kun je een volgende link aanklikken met "To get tech support click here". Je download dan een bestand, wcshredder.exe, en als je dat draait dan is het probleem opgelost(bij mij vond het programma 3 verdachte registerkey's die werden verwijderd).

Ik heb de homepage opnieuw ingesteld, PC herstart en voila ik ben van die vervelende startpagina af.

Bedankt iedereen voor de reakties. Ik heb er ook nog een nieuw spyware programma aan overgehouden(spybot) dankzij jullie.

QED

• BeCool
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 18:21
Ik had dus hetzelfde probleem....en ook bovenstaande hielp bij mij....
I love tweakers.net _/-\o_
Pagina: 1