Toon posts:

15min delay met PHP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb een url versiontracker gekregen waar ik de laatste software updates kan fetchen, maar ik mag het maar 1 keer in de 15min, dit is om de serveroverload te voorkomen bij versiontracker.

Het feth scripie is al gelukt, maar nou moet ik het laten cachen en 1 keer in de 15min weer laten fethen.

weet iemand hoe ik dit kan doen...? :?

alvast bedankt

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Stop het in een database met een timestamp, als de laatste timestamp langer dan 15 min geleden is dan opnieuw fetchen.

Of laat alle gebruikers uit de database de laatste versie zien. En maak een cron job aan om je db up-to-date te houden

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Hmm, database is hier een beetje dikke overkill lijkt me :)

Duw gewoon alles wat je van die site binnenkrijgt in een file (via iets als open("http://blabla") ).

Bij het bekijken van dat ding kijk je eerst hoe oud de file is die je weggeschreven had, is dit meer dan 15 minuten dan haal je dat ding opnieuw binnen, minder dan 15 minuten gebruik je het ding on disk.

C'est ca..

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

met een cronjobje :?

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
>:)

Cron is een systeem onder un*x dat een process om de zoveel tijd op te starten (om de 15 minuten om maar iets te noemen).

Doe op je unix bak eens 'man crontab' dan zou je er wel uit moeten komen..

Is dus allemaal een beetje te vergelijken met de task scheduler van windows :r

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Op zondag 03 december 2000 13:29 schreef bartvb het volgende:
Hmm, database is hier een beetje dikke overkill lijkt me :)

Duw gewoon alles wat je van die site binnenkrijgt in een file (via iets als open("http://blabla") ).

Bij het bekijken van dat ding kijk je eerst hoe oud de file is die je weggeschreven had, is dit meer dan 15 minuten dan haal je dat ding opnieuw binnen, minder dan 15 minuten gebruik je het ding on disk.

C'est ca..
Een beetje afhankelijk wat je met de pagina wilt doen... Maar ik ga er vanuit dat hij maar een gedeelte nodig heeft en die dan in zijn eigen pagina verwerkt. Dan is naar mijn idee het gemakkelijkst om dat in een db de duwen

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Verwijderd

Ik zou het zo doen:
Maak een mysql tabel met minimaal het volgende: text, tijd en id.

Maak nu een script dat kijkt hoelaat het is en wat de datum is, kijk met een if statement of deze minimaal 15 minuten oud is.
Is dat het geval roep dan het fetch script op en pleur het in de database.

Moet werken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb het idee van bartvb geprobeert, en het werk perfect.
het DB idee was ook wel oke, maar het wegshrijven naar file was iets simpeler en sneller manier

thanks *D
Pagina: 1