Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 23:21:
QEMM386 kan geladen worden (als ik me het goed herrinner) door het in config.sys te laden met de opdracht "device"; komt dus neer op zoiets als:
device=c:\dos\QEMM386
Als je deze zo ver als mogelijk bovenin config.sys plaatst, dan kan kan je alle daaropvolgende device-opdrachten vervangen door devicehigh, waardoor deze ook in het geheugen boven de 640 kb wordt geladen.
Het loont ook de moeite om na te gaan waar het pageframe is geladen (in sysinfo aangeduid met P), dit is te verplaatsen naar het hoger geheugen met een parameter, maar hoe dat zat ben ik na 10 jaar toch wel vergeten.
Alleen wordt QEMM386 niet standaard met dos6.22 meegeleverd. Is een apart proggie van Quaterdeck. Maar met emm386 wat wel standaard is bij dos (6.22) moet het ook geen probleem zijn.
Daarnaast is het nog van belang of je de smartdrv.exe moet laden voor disk cache of niet. Ook zit er verschil tussen de twee mogelijkheden voor de overige 384 kb tussen de 640 en de 1 Mb. Wil je dit omzetten naar expanded of extended memory?
Hier is in ieder geval een nuttige link om de basis op te zetten.
Nu is het nog zaak om de devices die je nog gebruikt in win3.11 zoveel mogelijk hoog te laden zodat conventioneel geheugen vrij komt. Dit kan zowel in je autoexec.bat als in je config.sys. Met respectievelijk Loadhigh (of simpelweg LH) en devicehigh.
Als volgt:
LH
\pad\driver.ext
Devciehigh=
\pad\driver.ext
ff wat proberen om het beste resultaat te krijgen. Na het booten aan de prompt mem/c|more inhameren wat het resultaat is en waar wat geladen is. (werkt zelfs aan de cmd in XP nog)