[Probleem] Computer valt uit na ....

Pagina: 1
Acties:

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Heb hier volgende systeem:

P4S8X-X
P4 2,4ghz
Sapphire ATI Radeon 9500
Western Digital 80gb 7200rpm ATA 133
300 Watt silence voeding
512MB DDR Samsung pc2700
Hauppage WinTV PCI FM
ISDN kaart

Heb met deze pc al half jaar lang last van SPONTANE reboot. Aangezien in windows xp hier op heb staan en de mensen waar deze computer van is niet al te technisch zijn heb ik in winxp gewoon aanstaan dat ie mag rebooten.
Sinds vandaag, ben ik het geheugen + mobo om gaan ruilen. Het was voorheen namelijk een P4S8X mobo en 512mb ddr pc2700 a-merk. Ik dacht eerst dat de voeding het niet trok, maar die heb ik ook verwisselt met een 350watt, en dit mocht ook niet baten. Toen dacht ik dat het in het geheugen zat en heb die 512mb ddr a-merk in een ander systeem gedaan en het 512mb ddr van dat systeem in deze P4 systeem gestopt. Het systeem waar ik het vermoedelijk kapotte geheugen in had gestopt uit het P4 systeem, had ook last van spontane reboots, dus leek het mij duidelijk, geheugen kapot. Maar toen kreeg ik weer belletje van de mensen van dit P4 systeem dat ie alsnog uitviel met ander geheugen. Dus ik dacht op dat moment, schiet mij maar lek. Ik kwam dus tot de conclusie dat het geheugen van dit P4 systeem kapot is en het mobo. Aangezien het niet de proc kan zijn en niet de videokaart aangezien die ook een keer in een ander systeem heeft gezeten.
Okee, heb dus nieuw mobo en geheugen gehaald en netjes alles weer ingebouwt. Ik met volle vertrouwen lekker alle sis drivers aan het instaleren, gaat allemaal perfect. Volgende stap was het installeren van de TV-kaart, ik update netjes alle drivers, aangezien die wat standaard rotzooi had gepakt, windows vraagt of ik het niet gecertificeerde driver toch wil installeren, druk op TOCH DOORGAAN, wat denk je wat er gebeurd halverwege met updaten? REBOOT!
Wat denken jullie wat dit kan zijn ? TV-kaart kapot ofzo ? Hij heeft het wel altijd gedaan, maar ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn aangezien die dit weer flikt tijdens het installeren van de TV-kaart!
BVD

• Joker
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Joker

Het lijkt er idd op dat de TV-kaart moeilijk doet. Als je even Google't (zoek naar "Sis WinTV") vind je berichten over conflicten tussen SiS en WinTV. Probeer anders eens de drivers op http://btwincap.sourceforge.net/.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

probeer het ff zonder die tv kaart.
geen reboot -> is het de kaart of drivers.
wel reboot -> is het dat dus waarschijnlijk niet.
je hebt al de nieuwste drivers voor de kaart :?

het kan ook nog een hitte probleem kunnen zijn.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• kropsla
Ik kamp al zo lang met het gezeur van dit probleem. Het is namelijk een van me "klanten", maar het is iig geen warmte probleem. Ik ga is even googlen op sis - hauppage wintv pc fm probleem. Thanks

• kropsla
Okee, heb wat gevallen gevonden over conflicten met sis - hauppage.
Iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand een ander idee waarom deze computer zomaar reboot ?