Toon posts:

[mandrake 9.0] soundblaster live 5.1 doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb google en de search al gebruikt maar ben best een n00b onder linux. Het volgede probleem ondervind ik : me geluidskaart wordt herkend onder Mandrake 9.0 maar ik ben in het bezit van een 4.1 geluidsset en als ik de boxen harder zet komt er een brom uit mijn speakers en als ik bv een programma start, wordt de brom onderbroken en gaat het na een tijdje weer verder, mp3's / midi en wav kan ik wel afspelen maar ik hoor geen geluid.

Iemand een idee hoe ik dit kan gaan fixen want ik heb de audiomixer instellingen etc allemaal na gelopen maar wordt er niet veel wijzer van.

-dotE-Force

Verwijderd

Topicstarter
ik vermoed dat het me digitaloutput aanstaat, dit had ik namelijk ook onder windows, waar kan je dat installen, met google proberen te zoeken maar nergens iets dr over kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik emu gedownload. Heeft niemand met sounblaster 5.1 en mandrake..of iemand die tooltjes weet voor de instellingen ?!

Verwijderd

Gewoon de Alsa mixer of de KDE-mixer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 15:43 ]

Verwijderd

Ik heb ongeveer hetzelfde Probleem
alleen heb ik Mandrake 9.1 met een Creative Live soundcard en een Creative 5.1 setje.
Ik krijg mijn geluid niet aan de praat heb de KDE-mixer al geprobeert er komt onder KDE iets gekraak uit onder Gnome heb ik helemaal geen geluid.

iemand een sugestie?

Verwijderd

Topicstarter
Kijk ik heb het ook dat het kraakt, ik weet wel dat ik het onderwindows kon oplossen door middel van digitaloutput uitzetten...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Gebruik alsjeblieft de edit-knop Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif in plaats van tig keer onder elkaar te posten!

Ook hoef je niet onder elk bericht je naam te plaatsen, die staat namelijk ook al naast je posts (zoals je vast niet ontgaan was ;) )

Verwijderd

Okee,
ik heb maar een plaatje gemaakt.
Mandrake 9.1 met een originele Soundblaster full versie.
Open een terminal venster en start "kmix".
De Digital-out is hier de meest rechtse regelaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hooi/kmixdigout.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heb ik die niet

Screenshot

:/

Verwijderd

Ik heb zelf geen geluidskaart in mij pc maar ik merk dat mijn geluid/muziek gaat vervormen als in Kmix 'Pcm' (dat blauwe sinusje) hoog staat. Probeer het nog wat verder naar beneden te doen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 20:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 17:34:
Okee,
ik heb maar een plaatje gemaakt.
Mandrake 9.1 met een originele Soundblaster full versie.
Open een terminal venster en start "kmix".
De Digital-out is hier de meest rechtse regelaar.
[afbeelding]
Dit had ik al geprobeert maar helaas werkt het niet, nu ben ik bezig met andere drivers. Onder KDE komt er al geluid uit alleen gnome heeft er geen zin in :?
Pagina: 1