Toon posts:

raar geluid pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit de juiste plaats is, kon bij de faq niks vinden, dus ik hoop dat er iemand hier een serieus antwoord kan geven.

Mijn pc begint om de haverklap te razen, opdat moment kan ik ook niks doen.
Gebeurd tijdens internet maar ook tijdens gewone spelletjes die niet online gedaan worden (freecell/spider)

.....

Is hier een oplossing voor?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 17:17 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Maak je kast open en kijk waar het geluid uit komt. Dat is ff de eerste stap lijkt me. :)
Ik gok je cd-rom-speler of je hd.

[ Voor 17% gewijzigd door _the_crow_ op 27-09-2003 17:19 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Te razen? Wat versta je onder razen? Kan je het niet toevallig opnemen met een microfoon oid? Kijk ook even in de case waar het vandaan komt, dat is wel zo handig. :)

Het kan zijn dat je CPU FAN op z'n eind zit, of andere fans in je case. Of misschien is het je HD; dat verklaart de 'freeze' die je eventjes hebt.

edit:
Net te laat. :o

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 27-09-2003 17:20 ]

Verwijderd

misschien zit er een beetje teveel stof in 1 van je koelers......

Edit:
net te laat

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 17:22 ]

Verwijderd

heb je toevallig een kaart in 1 van je pci/agp sloten zitten met een koeler erop ?? ik hoorde op een gegeven moment ook een hoop herrie uit mijn pc komen, ik zoeken ,en zoeken, bleek dat het schroefje van 1 van de kaarten niet goed vast zat, waardoor er een tikje/ratel onstond. Zal dan wel komen door de beweging/trillingen die door de koeler veroorzaakt wordt.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
maak gewoon de kast ff open en kijk waar het lawaai vandaan komt

Verwijderd

Topicstarter
Kast openen is voor mij geen optie, puur en alleen om het feit dat ik geen verstand heb van de binnenkant van de peecee.
T is geen tik of dergelijke, geen microfoon, maar een soort ventilator geluid..
Ik weet niet hoe ik dit duidelijker kan uitleggen.............

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:58

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:47:
Kast openen is voor mij geen optie, puur en alleen om het feit dat ik geen verstand heb van de binnenkant van de peecee.
Openmaken geen optie omdat je dr geen verstand van hebt :?

Je hebt toch oren? :) gewoon luisteren waar het vandaan komt, beschrijf de plek / het ding en zet dat hier neer...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 17:47:
maakt niet uit, schroefjes waarmee de behuizing vastzit eruit draaien, kap afnemen (of liever het zijpaneeltje als je pc dat heeft), vingers uit kast (vinger in een ventilator doet pijn...), pc weer aanzetten en luisteren waar de herrie vandaan komt.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 20:23:
[...]

maakt niet uit, schroefjes waarmee de behuizing vastzit eruit draaien, kap afnemen (of liever het zijpaneeltje als je pc dat heeft), vingers uit kast (vinger in een ventilator doet pijn...), pc weer aanzetten en luisteren waar de herrie vandaan komt.
en natuurlijk altijd even ontaarden B)
Pagina: 1