Een tiental dagen geleden begon een bestand van een of ander programma vervelend te doen. Als ik in de map kwam ging explorer en dus ook de proc op 100%. Ik heb vanalle methodes geprobeert om het te verwijderen maar hij wou echt niet, dus verplaatste ik alle bestanden naar een ander station, ik installeer partition magic (want via dos wou ie ook niks met de hd doen. nog eens niet naar het station gaan
Partition magic wou ook niet dus ga ik via dos met de resque diskettes. M'n muis werkte niet want k had geen zin om ie even op een ps convertor te zetten
. Formateren via de resque diskette deed ie wel goed. Ik bootte terug en toen moest windows de schijf op fouten controleren, ok als het maar bij een keer blijft is het goed. Toen die zelfde dag tijdens het gamen, opeens bsod (een of andere boodschap ivm de hd). Nu krijg ik elke dag wel een paar bsods en soms loopt ie ook nog vast of spontane reboots. K start speedfan op om te kijken of smart fouten geeft, hd's worden niet erkend. Mss vaag maar staat S.M.A.R.T. in de bios niet aan. Ik down powermax van de maxtor site en ik boot ermee. Proggy werkt niet onder nvidia chipset dus probeer ik met een asus via bord dat ik nog liggen heb maar de hd wordt niet erkent. Ik steek een andere hd erin en die wordt wel erkent. Dus wil ik via S.M.A.R.T kijken of ie fouten geeft maar k vind geen optie in de bios om dat aan te zetten.
Kortom m'n hd doet vervelend en ik wil kijken via smart of ie fout is maar ik vind de optie in de bios niet. Weet iemand waar ik dat kan vinden in de bios van een Abit NF7? K heb de bios d11.
Weet iemand overigens wat er mis mee is?
Kortom m'n hd doet vervelend en ik wil kijken via smart of ie fout is maar ik vind de optie in de bios niet. Weet iemand waar ik dat kan vinden in de bios van een Abit NF7? K heb de bios d11.
Weet iemand overigens wat er mis mee is?