Toon posts:

Maxtor D740X-6L doet vervelend.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een tiental dagen geleden begon een bestand van een of ander programma vervelend te doen. Als ik in de map kwam ging explorer en dus ook de proc op 100%. Ik heb vanalle methodes geprobeert om het te verwijderen maar hij wou echt niet, dus verplaatste ik alle bestanden naar een ander station, ik installeer partition magic (want via dos wou ie ook niks met de hd doen. nog eens niet naar het station gaan :? Partition magic wou ook niet dus ga ik via dos met de resque diskettes. M'n muis werkte niet want k had geen zin om ie even op een ps convertor te zetten :P . Formateren via de resque diskette deed ie wel goed. Ik bootte terug en toen moest windows de schijf op fouten controleren, ok als het maar bij een keer blijft is het goed. Toen die zelfde dag tijdens het gamen, opeens bsod (een of andere boodschap ivm de hd). Nu krijg ik elke dag wel een paar bsods en soms loopt ie ook nog vast of spontane reboots. K start speedfan op om te kijken of smart fouten geeft, hd's worden niet erkend. Mss vaag maar staat S.M.A.R.T. in de bios niet aan. Ik down powermax van de maxtor site en ik boot ermee. Proggy werkt niet onder nvidia chipset dus probeer ik met een asus via bord dat ik nog liggen heb maar de hd wordt niet erkent. Ik steek een andere hd erin en die wordt wel erkent. Dus wil ik via S.M.A.R.T kijken of ie fouten geeft maar k vind geen optie in de bios om dat aan te zetten.

Kortom m'n hd doet vervelend en ik wil kijken via smart of ie fout is maar ik vind de optie in de bios niet. Weet iemand waar ik dat kan vinden in de bios van een Abit NF7? K heb de bios d11.

Weet iemand overigens wat er mis mee is?

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-03 22:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik geloof niet dat je smart altijd kunt uitlezen int biosc[ hier kan het ieg niet... :)].

Je kuntet uitlezen door een progje als Speedfan te gebruiken of gewoon met de tools die je van de maxtor site kan downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Scatman_II op 27-09-2003 17:13 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30
Gewoon terug sturen naar Maxtor. Maxtor doet niet vervelend over problemen. Werk zelf bij Quote of de service afdeling. Daar komen ook veel (kapotte) maxtor schijfen terug.

btw.. allemaal Diamond Plus 8 schijfjes. Ik ben nog maar weinig D740 schijfjes tegen gekomen.

In Windows kan je trouwens je hdd ook wel tesen met SpeedFan (of was het nouw Fanspeed :? )

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik werk met speedfan maar hij erkent geen enkele hd bij het Smart tab. Dus denk ik dat gewoon smart gedisabled staat en wil ik dit dus enablen, want hij heeft het altijd al kunne uitlezen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-03 22:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 17:28:
Maar ik werk met speedfan maar hij erkent geen enkele hd bij het Smart tab. Dus denk ik dat gewoon smart gedisabled staat en wil ik dit dus enablen, want hij heeft het altijd al kunne uitlezen.
De optie lijkt me in het bios heel duidelijk aangegeven, is dat niet zo dan kun je toch makkelijker de maxtor tools zoeken lijkt me... :)

[edit]
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm denkik

[edit II ]
@ hierbeneden: Hmm, das kut :(

[ Voor 13% gewijzigd door Scatman_II op 27-09-2003 17:49 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die powermax werkt niet op een Abit NF7 mobo. Maxtor zegt dat het komt omdat de nforce 2 chipset erop zit. Heb het zelfs ook getest dat het niet werkt. Je moet dan 2x op f8 duwen en dan krijg je gewoon: a:\ :?

Verwijderd

Topicstarter
Scatman_II schreef op 27 September 2003 @ 17:37:
[...]

De optie lijkt me in het bios heel duidelijk aangegeven, is dat niet zo dan kun je toch makkelijker de maxtor tools zoeken lijkt me... :)

[edit]
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm denkik

[edit II ]
@ hierbeneden: Hmm, das kut :(
Ik had het overigens ook op een via bordje geprobeert en m'n hd werdt niet erkent, dat had ik toch in de openingspost gezet of niet? :?

K heb net op m'n asus bordje gekeken of ie smart fouten gaf maar hij werkte perfect volgens speedfan. Fitness was 75% maar dat is ie al even.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 18:07 ]

Pagina: 1