Toon posts:

[XP]Kan cmd32.exe niet vinden bij opstarten *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Bij het opstarten van Windows XP kreeg ik de volgende melding: "Windows kan het bestand C:\WINDOWS\system32\cmd32.exe niet vinden".
Op een forum stond dat je in je register "cmd32.exe" moet veranderen in "explorer.exe" en dat het probleem dan opgelost moet zijn. Maar dat is niet het geval, want als ik windows nu opstart krijg ik de volgende melding: "Windows kan het bestand C:\WINDOWS\system32\explorer.exe niet vinden". hier verandert dus niets mee!!
Bij deze melding klik ik op OK en kan dan zonder enkele problemen gaan computeren. Constant die melding bij het opstarten is alleen wel irritant. :(
De spyware heb ik verwijderd en ook heb ik mijn computer volledig met Norton AntiVIrus laten checken.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen???

thnx :)

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die cmd32.exe (wat nu dus explorer.exe is) mag verwijderd worden uit het register.
Het is waarschijnlijk een gevolg van een virus; wees er dus zeker van dat je vrij bent van virussen.

[ Voor 5% gewijzigd door blackd op 27-09-2003 15:47 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

cmd32.exe bevat volgens mij een virus; het p2p-tanked.B-virus is het eerste wat boven komt drijven als je gaat [google=cmd32.exe explorer.exe]. Het is iig GEEN systeemfile en mag van mij verwijderd worden.

Doe verder even een online viruscheck, sommige virussen zijn heel behendig als het gaat om het omzeilen van je virusscanner.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Dit is een virus ja, check hier voor de oplossing: [rml][ Win2k] vraagt om CMD32.exe bij het opstarten *[/rml]

Dit had je kunnen vinden met de search door op cmd32.exe te zoeken in Windows Operated Systems
zoeken naar 'cmd32.exe' in WOS

Ook heb ik je titel even aangepast volgens: Windows Operated Systems - Policy
Volgende keer zelf even op letten aub ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*