Toon posts:

CSS en centreren

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw met CSS, voorheen gebruikte ik tabellen en daarvoor frames. Ik heb een externe stylesheet gecreerd die ik importeer in mijn sites. Ik maak gebruik van "absolute values". Ik moet mijn site ontwerpen voor een beeldscherm resolutie van 800*600. Nu ben ik van plan alles te gaan centeren, zodat het ook te bekijken is op lagere en hogere resoluties. Hoe moet ik dit doen, want ik heb gelezen dat CSS geen "maten" in procenten ondersteund.

Bedankt

Verwijderd

Dan moet je meer lezen, want CSS ondersteunt wel maten in procenten.

Hieruit concludeer ik dat je zelf veel te weinig moeite hebt gedaan, dus doe ons een lol, en zoek zelf naar 'css centreren'.

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 15:08:
Ik ben nieuw met CSS, voorheen gebruikte ik tabellen en daarvoor frames. Ik heb een externe stylesheet gecreerd die ik importeer in mijn sites. Ik maak gebruik van "absolute values". Ik moet mijn site ontwerpen voor een beeldscherm resolutie van 800*600. Nu ben ik van plan alles te gaan centeren, zodat het ook te bekijken is op lagere en hogere resoluties.
Voor verticaal en horizontaal centreren:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
position            : absolute;
top                 : 50%;
left                : 50%;
height              : 460px;
width               : 760px;
margin-top          : -230px; /* -(height / 2 ) */
margin-left         : -380px; /* -(width / 2 ) */

Voor alleen horizontaal centreren mag je bovenstaand stukje zelf aanpassen ;)
Of even stoeien met text-align.
Hoe moet ik dit doen, want ik heb gelezen dat CSS geen "maten" in procenten ondersteund.

Bedankt
Waar heb je dat gelezen? Want dat kan wel degelijk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rickets op 27-09-2003 15:25 ]

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

mja, dit is echt al wel vaak genoeg voorbijgekomen, zo langzamerhand :) Kon je dat echt niet vinden :? Dan heb je volgens mij niet echt je best gedaan ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.