Brom in geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JoRuZ
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-12-2024

JoRuZ

Uw advertensie hier? Mail mij!

Topicstarter
Hallo,

ik wil het zo voor mekaar krijgen dat mijn computer muziek over de boxen die hier in de kamer op de versterker zijn aangesloten kan afspelen. dus ik leg een draad van de computer naar de versterker. het werkt alleen een erge brom. ik had al de tip gekregen om het draadje van de dvd/cd speler naar het moederboard los te halen maar ook dit lost het niet op.

de geluidskaart is oud: SB audioPCI 64v Legacy Device
en veder is de versterker net nieuw.

Ik neem aan dat het dus aan de geluidskaart moet liggen, maar als ik gewoon muziek over de boxen van de pc laat afspelen doed hij het wel goed (wel wat ouderdoms verschijnselen maar geen brom).

hoe kan ik dit oplossen?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Het is wel een oudje he....tja.

En die hebben een beetje een brom...tja

Misschien een nieuwe kaart ofzo, want die oude SB kaarten..hoe leuk dan ook, geven meer problemen dan plezier!

Die oudjes hebben gewoon hun problemen.........

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 27-09-2003 14:41 ]

There is no place like ::1

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

AV FAQ; Veelgestelde vragen

oftewel zoek in de search eens op het woord aardlus.

oplossingen:
- coax kabel uit je versterker trekken.
- pc niet aarden.
- coax kabel scheiden doormiddel van 2 10nf condensatoren.
(is het zelfde als een galvanische scheidings kastje, kost bijna niets. paar cent voor 2 condesatoren. als je zo'n kastje koopt wordt je afgezet.)

[ Voor 101% gewijzigd door job op 27-09-2003 14:44 . Reden: info toegevoegd ]

Verwijderd

gewoon een ground loop. ff googlen hoe je de boel moet aarden

/en te laat :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 14:41 ]

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:52

pmeter

Poes!

Het probleem ontstaat waarschijnlijk doordat jouw pc aan de aarde van het stopcontact ligt en jouw versterker aan de aarde van de radiokabel. Hiertussen staat een fluctuerend voltageverschil hetgeen zich in een brom,50Hz?, laat horen.

Oplossingen:
• Radiokabel er uit trekken :P
• Zo'n aardlus-isolator kopen, deze heb ik, bij een elektronica-zaak te koop, wordt vaak in auto's gebruikt. Mijne heeft 2x tulp (vrouwtje) in en 2x tulp (man) uit, werkt 100%!
• Ik heb nu een geluidskaart met optische digitale in/out. Mijn pc is optisch, via mijn minidiskspeler (fungerend als DA/AD-converter) verbonden met mijn versterker. Er is nu geen draadverbinding tussen mijn pc en versterker, dus ook geen enkele brom 8) Geluidskwaliteit is subliem! Een externe DA-converter is zoiezo 1000 keer beter dan welke geluidskaart dan ook...

<edit>Ga alsjeblieft niet de aarde van je PC slopen. Da's gevaarlijk. De aarde zit er op om te voorkomen dat jij een 230V schok krijgt ;( Ik heb wel eens een raar tintelend gevoel van een ongeaarde pc gehad, aardlek? Iig, laat die aarde er op!!!

[ Voor 26% gewijzigd door pmeter op 28-09-2003 01:22 ]