Toon posts:

[PS6] pakt telkens oude layer *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een plaatje van een auto te veranden.
Heb nu de handvatten verwijderd zoals hier staat.

http://users.pandora.be/cruising.belgium/LessenTB.htm

Hierna wilde ik hem verlagen zoals op dezelfde site, maar het begin gaat nog wel totdat ik de selectie moet verschuiven. Dan krijg ik die oude selectie gewoon terug. Dat stuk om het handvat te laten verdwijnen. Dit stuk kan ik dan heen en weer bewegen, maar dat wil ik niet. Hij heeft wel gewoon de laatste aangemaakte layer geselecteerd, maar wil het niet doen

Heb photoshop 6 engels

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
oftewel hij houd telkens de oue selectie

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Allereerst: gebruik de edit-knop, Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif die is er niet voor niets ;)

Verder begrijp ik niets van je verhaal... Leg eens in stappen uit wat er nou precies niet gaat zoals jij wilt en wat je dan precies wel wilt ...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een plaatje van een auto. Ik heb hierbij het handvat weggehaald zoals op deze site staat. http://users.pandora.be/cruising.belgium/LessenTB.htm

Hierna wilde ik de auto verlagen zoals ook op die site staat.
Ik selecteer zoals in voorbeeld met de "lasso tool".
Daarna druk ik rechtermuisknop en "layer via copy". Er komt een nieuwe layer links te staan. Nu wil ik verder en druk op die "moved tool" . Nu ga ik naar beneden om te verlagen maar i.p.v de laatste selectie om de auto heen, krijg ik in ene de oude selectie van dat handvat. Dus een gekleurd vak. Deze beweegd dan door de move tool.

Maar ik wil natuurlijk dat dat laatste geselecteerde deel naar boven/beneden kan schuiven en niet dat stuk voor het handvat.
Als ik dan bij de layer rechts ga kijken is het ook in ene dat stukje handvat geworden. Hij selecteerd dus dat laatste deel niet, waar ik wat mee wil doen.

Heb photshop 6 engels

Als ik de originele foto pak , zonder dat ik nog wat met het handvat heb gedaan werkt het wel gewoon dat verlagen

Ik hoop dat je nu genoeg weet

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het al moet gewoon flatten image doen en dan opnieuw doen

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

ctrl+e = merge layer down. Dus de layer wordt dan samengevoegd met de layer die daaronder staat, dat kun je denk ik beter gebruiken.

Eveneens kun je een "copy merged" gebruiken als je iets geselecteerd hebt en je wilt van alle zichtbare onderliggende layers de selectie kopieren. (ctrl-shift-C), ctrl-v maakt dan ook automagisch een nieuwe layer voor je aan. Je moet dan echter wel 1 van de zichtbare layers geselecteerd hebben in je layer toolbox, anders kopieert 'ie niks :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

iets zegt me dat je met de verkeerde layer aan het slepen bent, staat het auto-select layer vinkje uit?

edit: of je kopieert vanuit de verkeerde layer: selecteer wel eerst de juiste layer voordat je die kopie maakt

basiskennis trouwens eigenlijk...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2003 15:42 ]

Pagina: 1