Toon posts:

Acer Travelmate 803LCi of Acer Aspire 1703SM??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder de specs van de beide notebooks:

Acer Travelmate 803LCi
15.0" TFT beeldscherm (1400x1050)
Intel® Pentium® Centrino® 1.6 GHz processor
512 MB DDR-RAM geheugen
64 MB ATI Mobility Radeon 9000 videokaart
40 GB harddisk
DVD/CD-RW Combo
16 bit stereo full-speed geluidskaart
3D Soundblaster-Pro audiosysteem met 2 speakers
Intern 56 Kbps modem
Euro toetsenbord
Touchpad
4x USB 2.0, 1x PC Card Slot, S-video out & Firewire
10/100 Mbps Ethernetkaart
330 (W) × 272 (D) × 28 (H) mm
2,7 kg.
24 Maanden garantie, haal en breng service

Acer Aspire 1703SM
17.0" TFT beeldscherm (1280x1024)
Intel® Pentium® 4 2.66 GHz processor
512 MB DDR-RAM geheugen
64 MB nVidia GeForce FX Go5600 videokaart
80 GB harddisk
DVD-Rewriter
16 bit stereo full-speed geluidskaart
2 speakers en 1 sub-woofer Ingebouwde luidsprekers
Intern 56k6 V.92 modem
Touchpad met 4-way scroll button
4x USB 2.0, 1x PC Card Slot, S-video out & Firewire
10/100 Mbps Ethernetkaart
380 (W) × 326 (D) × 55 (H) mm
7,1 kg.
24 Maanden garantie, haal en breng service

Zelf neig ik meer naar de 1703SM, maar misschien zijn mijn rederingen daarvoor niet juist.

De voordelen die ik zie in de 1703SM tov de 803LCi (correct me if I'm wrong!):

De processor is veel sneller.
Ik denk dat de Geforce FX Go5600 beter is dan de Ati mobility radeon 9000.
De 1703SM heeft een dvd rewriter.
2x maal zo grote hdd.

De nadelen van de 1703SM tov de 803LCi (correct me if I'm wrong!):

Het beeldscherm (hoewel die van de 803LCi kleiner, heeft een hogere resolutie)
Geen wireless ethernet
Levensduur accu!
Gewicht!

Nu zou ik graag van jullie horen welke jullie zelf zouden kiezen en waarom.

Mijn voornamelijke reden dat ik naar de 1703SM neig is dat de levensduur van de accu niets uitmaakt, omdat ik altijd bij een stopcontact aan het werk ben. Met mn vorige laptop viel me op dat, hoewel het niet nodig was, ik toch altijd op netspanning aansloot.
Ook denk ik dat het gewicht van 7,1 kg. wel oke is. Hangt over mn schouder als ik loop en of dat nu zo'n 3 of 7 kilo is maakt mij dan niet meer uit.

Kan iemand mij ook vertellen waarmee de snelheid van zo'n 1,6Ghz. centrino processor mee te vergelijken is? Heb gehoord dat ze wel sneller zijn dan een 1,6Ghz P4, maar daar werd niet vermeld hoeveel sneller.

Bij voorbaat dank!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Beetje rare vergelijking als ik eerlijk mag zijn :) Je wilt dus kiezen tussen een desktopvervanger, of een uiterst draagbaar apparaat.
Ligt je prioriteit op gamen, vind je het gewicht echt niet erg (verschil tussen 3 en 7 kilo is VEEL, zeker voor 1 schouder. Vergis je daar niet in), en reis je niet veel met de laptop om je schouder, kies dat het 17" bakbeest. Wil je een draagbaar apparaat dat erg lang met z'n accu kan doen, kies de de 803.

[ Voor 3% gewijzigd door Thefirstikke op 27-09-2003 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Notebook is voornamelijk gericht om zakelijk te gaan gebruiken, maar er moeten ook stevige 3d games (UT2003) op kunnen worden gespeeld en dvd's moeten perfect worden weergegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk bedoelen ze trouwens met "full-speed" geluidskaart een "full-duplex"!? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 september 2003 @ 13:33:

....

Kan iemand mij ook vertellen waarmee de snelheid van zo'n 1,6Ghz. centrino processor mee te vergelijken is? Heb gehoord dat ze wel sneller zijn dan een 1,6Ghz P4, maar daar werd niet vermeld hoeveel sneller.

Bij voorbaat dank!
Voor je een topic opent (waar je een grote liefhebber van bent zie ik 8)) Mag je eerst wel eens de 'Search button' gaan gebruiken. Als je dan ook nog eens de FAQ doorleest dan vind je nog meer antwoorden. Wanneer je in de diverse centrino/laptop forums kijkt zul je ook vrijwel al je antwoorden op de andere antwoorden vinden....

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

1703SM, de naam zegt het al: SM. Kwel jezelf niet met een PC waarin zoveel mogelijk elementen uit de desktopwereld worden gepropt. Neem een laptop, een 1.6 GHz centrino met een Radeon9000 kan makkelijk je potjes quake of UT aan. Laptops van 7.1 kilo zijn niet voor niets zo zwaar; er is gewoon geen aandacht aan besteedt.

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-04 08:56

Speedpete

was barman

Naja, het zijn beiden desktopvervangers. En ik zou voor de TM gaan, die heb ik zelf ook.

Het is voornamelijk voor zakelijk, en ik heb altijd al van Acer de indruk dat de TM voor zakelijk is, en de Aspire voor de gewone thuisgebruiker.

Je hebt het hier over een monster of een laptop, en vergeet niet dat een enorm laptop ook de nodige ruimte inneemt in je tas...

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 12:01
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 13:33:
bla bla bla bla bla bla bla

Bij voorbaat dank!
LEES NOU EENS VOOR JE POST |:(

Hail to google:
GF FX GO
ATI radeon mobile 9000

2 sec google gebruikken :(

In de eerste post van het travelmate topic:

De Pentium-M vs. Andere mobile processoren:
Pentium-M Pentium 4 M Athlon XP Mobile
1.3 GHz (Banias) 2.0 GHz 1900
1.4 GHz (Banias) 2.2 GHz 2000
1.5 GHz (Banias) 2.4 GHz 2100
1.6 GHz (Banias) 2.4 GHz 2200
1.7 GHz (Banias) 2.6 GHz 2400

Ook al hoef "jij" dus geen 5 uur op 1 accu te werken raad ik toch je de centrino aan, deze is zeer stil en heeft nog wel meer voordelen die je natuurlijk lekker zelt kunt vinden, dus hier mijn advies: De tm 800CLi of een Jewel met centrino cpu, die hebben ook een radeon 9000mobile.

Ik zelf haal op mijn 9000 mobile 7021 3dmarks.

Dit is die jewel: http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=1696
En zelfs ook nog een topic: [rml][ laptops] Het grote Jewel Jade 8070 topic[/rml]

Uit de FAQ:

Aanschaffen van een laptop

Laptops zijn tegenwoordig niet alleen meer weggelegd voor luxe zaken lui maar ook voor o.a. studenten. Ook zijn er steeds meer merken op de markt gekomen, denk aan Asus, Gericom en Jewel. Hier door komen er steeds vaker topic over "Wat zijn jullie ervaringen met deze laptop?" Dit soort topics willen we in OH niet, uit de topics blijkt dat degene die zelf bijv een Dell hebben Dell de hemel in prijzen, degene die een Compaq heeft prijst die weer de hemel in.

Nog een punt is, doordat er steeds meer laptops op de markt komen verschijnen er ook meer reviews op het web. Zoek dus eerst voor je een laptop topic wilt openen. Kun je echter geen review vinden over precies die laptop, kijk dan naar de specificatie's. Er zit altijd een bepaalde chipset in van bijv Via/Intel/Sis, ook daar zijn reviews van te vinden.

Als je echt niets kunt vinden over de laptop en je wilt toch erachter komen hoe de laptop is, dan zit er nog maar één ding op en dat is naar de betreffende shop gaan. Je kunt vaak de laptop testen voordat je hem koopt, staat de shop dat niet toe dan raad ik aan om naar een andere shop toe te gaan. Elke zelfrespecterende PC shop laat je de laptop testen.
(en ga nou niet testen of de laptop stevig is door hem op de grond te gooien )

Nog wat tips bij het aanschaffen van een laptop:

Zorg dat je een laptop koopt met een mobiele processor. Meeste goedkope laptops hebben dit niet en dat brengt vele nadelen met zich mee:

De accu gaat stukken korter mee omdat de processor zich zelf niet kan terug schalen naar het processor gebruik.

De cpu fan draait bijna altijd op volle toeren, wat veel herrie met zich mee brengt.

De laptop zelf wordt soms erg heet aan de onderkant, wat niet lekker is als je hem op schoot hebt.

Kijk naar de grootte van je laptop scherm, maar let ook goed op de resolutie. Een 14.1" scherm wil niet zeggen dat er altijd 1024x768 op wordt gedraait (1400x1050 bestaat ook).

Wil je op je laptop kunnen gamen, koop dan geen laptop met integrated video maar met een Nvidia Geforce 2/4Go of Ati M6/7 videochip. Deze zijn gemaakt voor 3d, waar de rest bijna alleen goed is voor 2d.

Verkijk je niet op de hardeschijf, dit is het langzaamste apparaat in je hele laptop, neem dus liever een 5400rpm hardeschijf dan een 4200rpm.

Koop een goede laptop tas, want zeg nou zelf als je een laptop hebt van 1500 euro dan ga je niet besparen op een tas van 50 euro.

[ Voor 70% gewijzigd door Roberto op 28-09-2003 10:47 ]

Pagina: 1