Testen v. een processor, Schade aan moderbord?

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik heb net van een kennis een AMD Athlon gekregen, hij zij dat de pinnetje verbogen waren en dat hij verder niet getest had.
De processor is 1 GHz, ik heb de pinnen weer recht gezet.
Mijn vraag is, als ik die procesor in mijn msi kt4 ultra mobo stop, en de processor is kapot, is er dan kans op schade aan mijn moederbord? Ik zie namelijk dat op de Die/Core hele kleine (microscopische ;)) stukjes zijn afgebrokkelt. Ik wil de processor graag proberen, dan wil ik er namelijk een 2de PC mee ouwen :)

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 08:24
Dat kan zijn ja, het is gewoon een gok en aan jouw de beslissing of je vind dat de voordelen het winnen tegenover de nadelen.. Good luck :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:52
ik heb ook eens een core gecrushed en die daarna nog geprobeerd in een mobo, ging goed, maar het kan natuurlijk altijd fout gaan... ;) >:)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

De kans dat je bord defect raakt is minimaal. Ik krijg op mn werk regelmatig defecte cpu's terug.

Als de core beschadigd is heb je grote kans dat of de cpu niet meer werkt of de cpu instabiel is maar dit hoeft niet.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 12:57:
De kans dat je bord defect raakt is minimaal. Ik krijg op mn werk regelmatig defecte cpu's terug.

Als de core beschadigd is heb je grote kans dat of de cpu niet meer werkt of de cpu instabiel is maar dit hoeft niet.
Dus de kans is niet echt super groot dat mijn Mobo defect raakt, ik heb namelijk van die verhalen gehoord :)

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 14:01
Nee zal op zich wel meevallen
Zorg erwel voor dat de pinnen echt 100% recht staan anders zou je de socket op het mainboard kunnen beschadigen. (heb dit ooit eens bij een socket 7 gezien, ook naar aanleiding van scheve pinnetjes)

Verwijderd

KBDE schreef op 27 September 2003 @ 13:42:
Nee zal op zich wel meevallen
Zorg erwel voor dat de pinnen echt 100% recht staan anders zou je de socket op het mainboard kunnen beschadigen. (heb dit ooit eens bij een socket 7 gezien, ook naar aanleiding van scheve pinnetjes)
kom je snel genoeg achter, als je de socket niet of moeilijk dicht kan schuiven zijn ze niet helemaal recht.
Pagina: 1