Toon posts:

Office document tegelijkertijd opslaan op 2 locaties

Pagina: 1
Acties:
  • 962 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum ;) . Hier mijn eerste vraagje:

Kent iemand een plug-in / tool om vb. een Word-document tegelijkertijd op 2 locaties op te slaan (vb. op vaste PC en lap-top die beiden in een netwerk hangen)? Er bestaan pakketjes (vb. 2xexplorer, zie http://www.netez.com/2xExplorer) die kunnen kopiëren naar 2 locaties, maar een plugin om van in een Office toepassing (Word, Excel, ...) direct naar 2 locaties "saven" heb ik niet gevonden.
Die plugin / tool (liefst freeware) zou moeten werken in Office 2000 en / of Office XP.
Alvast dank !!

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-11 09:57

freddifish

schnappi !

welkom! wat je zoekt bestaat volgens mij niet in deze vorm, wel kun je directories automatisch mirroren, dus dat alles wat je op PC 1 in c:\docs saved ook naar c:\docs op pc 2. Powerquest datakeeper kan dit volgens mij maar ook de folder synchronisatie in win2k/xp

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Blister
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-12 20:01

Blister

Dat dan weer wel...

Je kan ook een Macro schrijven en die in je Normal.dot hangen. Deze zorgt er dan voor dat je het document altijd op 2 plaatsen op slaat

[Uit het hoofd]

Sub AutoSave()

ChangeFileOpenDirectory "DIR - 1"
ActiveDocument.SaveAs Newnaam

ChangeFileOpenDirectory "DIR --2"
ActiveDocument.SaveAs Newnaam

End Sub

[/Uit het hoofd]
Type foutjes voorbehouden, ff stoeien met de Macro editor en de F1... :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad welkom op GoT :)

Een tooltje of plugin die dat zo doet ken ik eigenlijk niet (misschien iemand anders). Maar wat je in ieder geval kan doen is een klein VBA scriptje maken om het zelf te doen.

Met ActiveDocument.SaveAs FileName:="d:\naam.doc", AddToRecentFiles:=False kan je een bestand opslaan (dat addtorecentfiles is om het niet in het recent files menu terug te laten komen, wat me overdreven lijkt voor de tweede kopie. Dit kan je evt. weglaten bij de eerste.

Een snelle start:
code:
1
2
3
4
5
6
naam = InputBox(prompt:="Hoe moet het heten?", _ 
   Default:=ActiveDocument.Name)
If Not Right(naam, 4) = ".doc" Then naam = naam & ".doc"
ActiveDocument.SaveAs FileName:="C:\bla\" & naam
ActiveDocument.SaveAs FileName:="d:\" & naam, _ 
    AddToRecentFiles:=False

Dit kan je in normal.dot of in het te kopieren bestand zetten en aan een aparte knop hangen; of zelfs de huidige save optie vervangen :)

edit:

Blister: Great minds think alike :+

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 27-09-2003 14:10 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Aan allen hartelijk dank !!!
Het werkt inderdaad!
Thanks en tot horen !