M'n Athlon 1800+ te heet?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• HiddenWolf
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-12-2025
Volgens msi's PC alert 4, die bijgeleverd werd bij m'n moederbord is mijn 20 maanden oude Athlon 1800+ nu 62 graden, met alleen IE en winamp open.
De PC staat net 80 minuten aan, alle bios-opties staan op hun standaardwaarden.
Heb niet geprobeerd te overclocken oid.
Afgezien van een nieuwe HDD en een vervangen koelertje is de pc precies zoals de pc-shop hem heeft gebouwd, en die 2 dingen hebben ze gedaan voor me.

Moet ik hier wat aan doen? Lijkt me nogal warmpjes, en na een paar uur spellen draaien loopt ie natuurlijk nog behoorlijk op.

Ben er niet helemaal blij mee, maar dat komt ervan als je je pc door de pc-shop laat bouwen...

side-note:
Hoe zit dat eigenlijk met de mensen die het nieuwste van het nieuwste overclocken? Je zult hem wel koel krijgen natuurlijk, maar worden oordopjes een must?

Heb geen mogelijkheid te meten wat deze pc voor geluid maakt, maar ben er al niet heel erg blij mee, en er is niet eens een fan defect.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 10:10

Dennahz

Life feels like hell should.

Mijn Athlon XP 1800+ is nu 58 graden.. vorige week na een potje GTA 71 graden.. heb je wel casefans enzo?

Ik heb een erg krappe midi tower die ook nog eens helemaal ingebouwd staat in m'n bureau dus eigenlijk amper airflow.

Twitter

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:16

Predator

Suffers from split brain

• Kastkoeling/airflow ok ?
• Koelpasta ?
• Contact met core ?
• Palomino of thoroughbred ?
• Goeie CPU fan (veel lawaai betekent niet goeie koeling) ?

Hier had je toch al wat kunnen vinden:
http://gathering.tweakers...sage/17919686#temperatuur
of
[search=processor te heet]
[search=processor te warm]
[search=cpu te heet]
[search=cpu te warm]

Je bent echt niet de eerste die denkt dat zijn processor te warm heeft ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Predator op 27-09-2003 11:38 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• HiddenWolf
Zou het eigenlijk niet kunnen zeggen.
Lees altijd wel veel hardware-forums e.d. maar heb watervrees wat m'n hardware betreft.
Bleek dat m'n koelertje defect was, en toen m'n HDD ermee ophield heeft m'n vader de pc weggebracht en gevraagd om een stillere pc en een gefixte hdd.

Het is op m'n kamer 22 graden, de kast staat vrij naast 'n monitor.
Wel in de hoek van de kamer onder een schuin dak, maar er is 20+cm ruimte achter, dus de hitte zou weg moeten kunnen.

*edit*
Ik hoop zeer binnenkort m'n ouwe IBM aptiva 133 mhz uit elkaar te kunnen halen, just for sport. Dan loop ik niet het risico dat ik wat dure hardware mol ofzo.
Het ding draait nu nog als sql-server :-S

[ Voor 22% gewijzigd door HiddenWolf op 27-09-2003 11:40 ]

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 15:27

d-motion

zow... en dan nu...

Je kan ook eens kijken hoeveel stof er nu na 20 maanden in je koeler zit. Dit bevordert namelijk ook niet de koelprestaties.

Meestal maakte ik mijn koellichaam om de paar maanden een keertje schoon (nu niet meer (WC)) :)

WWW.RC5.NL

• HiddenWolf
Hoe kan ik dat het beste bekijken en oplossen? de stofzuiger is misschien niet zo'n handige tool in m'n pc-kastje.

• Absolut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-02 11:42
Mijn palomino XP1800+ is normaal 39° idle en 42-43° stressed... Elke maand stofzuig ik hem wel eens, en er zitten veel cafefans in => Veel lawaai, maar je moet er iets voor overhebben >:)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

HiddenWolf schreef op 27 September 2003 @ 11:41:
Hoe kan ik dat het beste bekijken en oplossen? de stofzuiger is misschien niet zo'n handige tool in m'n pc-kastje.
Als je voorzichtig bent kan je best met de stofzuiger in je PC, natuurlijk niet met de grote mond maar met zo'n verloopstukje er op. En als je echt goed en veilig schoon wil maken moet je een spuitbusje met lucht kopen (Dust-Off ofzo) daar kan je alles mee schoonblazen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• R_Rabbit10
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10-2022
Volgens MSI PCAlert was mijn processor (xp2600) altijd rond de 60-63C en gestressed 65-68C. Na een biosupdate is de temp ineens wonderbaarlijk gezakt naar rond de 49-50C en gestressed 55C!!
Dus kijk eens of er een nieuwere bios beschikbaar is. Wil ook nog wel eens helpen :)

• HiddenWolf
Alright thanks.

Schorre
Hoe hou je dat uit werken op een pc die klinkt als een stofzuiger?
Word daar zelf helemaal gek van, maar ik heb de onzalige gewoonte m'n pc snachts naast m'n bed aan te laten staan dan ook ;-)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Zie de tips van de l33te Admin Netwerken en de search :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.