ik heb op dit moment een soort van gastenboek gemaakt door middel van XML,XSL en ASP. heb alles zover gekregen dat ik gegevens en dergelijken kan toevoegen, en dat dit vervolgens ook weer wordt weergegeven. Ik ben nu bezig om nu ook een optie te maken dat de gegevens gewijzigd kunnen worden. Al mijn bestanden werken, en alles lijkt goed te gaan.. de XML bestanden worden uitgelezen maar wanneer ik iets wijzig en wijzig.asp dat moet gaan verwerken krijg ik een foutlmelding... Object Vereist in regel 17.. ik heb de code hieronder gepost.
wijzig.asp
ik heb er nu al een paar uur naar zitten kijken, maar dit zou toch gewoon moeten kloppen?! ik heb hieronder in de draad ook al een post gezien met wat links voor XML en ASP, maar daar vond ik niet echt mijn probleem in terug... kan iemand mij zeggen waar ik eventueel nog meer kan zoeken? ik wil eigenlijk alleen maar een richtlijn horen waar ik naar moet zoeken ( dus dit is geen scriptrequest, want ik weet dat het niet mag.. scripten kan ik zelf
) maar iemand die me wijst lijkt me handig.. ik zie door de bomen het bos nie meer..
wijzig.asp
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <% Dim objDom Dim objRoot Dim objBericht Dim strID set objXML = Server.CreateObject("Microsoft.XMLDOM") objXML.async = false objXML.load(Server.Mappath("guestbook.xml")) Set objRoot = objXML.documentElement Set objBericht = objRoot.SelectSingleNode("//bericht[@id='" & strID & "']") objBericht.childNodes(0).text = strOnderwerp objBericht.childNodes(1).text = strTekst objBericht.childNodes(2).text = strNaam objBericht.childNodes(3).text = strDatum objXML.save(Server.Mappath("guestbook.xml")) %> |
ik heb er nu al een paar uur naar zitten kijken, maar dit zou toch gewoon moeten kloppen?! ik heb hieronder in de draad ook al een post gezien met wat links voor XML en ASP, maar daar vond ik niet echt mijn probleem in terug... kan iemand mij zeggen waar ik eventueel nog meer kan zoeken? ik wil eigenlijk alleen maar een richtlijn horen waar ik naar moet zoeken ( dus dit is geen scriptrequest, want ik weet dat het niet mag.. scripten kan ik zelf