Hoi allemaal,
Sinds een aantal maandan zit ik met een onopgelost probleem. Met de hitte van afgelopen zomer is er een spanningsregelaar op mijn mobo zichtbaar doorgebrand. Reden onbekend. Nu heb een een zelfde soort mobo gekocht en de voeding vervangen (er zat verkleuring op de de mobo-stekker).
Alles aangesloten en goed werken. Blijkbaar was er verder niets stuk.
Na een aantal dagen kreeg ik een hardwarefreeze (na cd'tje branden) met de volgende verschijnselen:
- geen beeld
- wel coolers, schijven ed aan
- geen activiteit op mobo (epox 8k3a+ heeft letjes die het nu niet doen)
- geen piepjes
Ik had het volgende geprobeerd:
- schijven er af (geen verbetering)
- kaarten er uit, enkel pci-vga-tje (geen verbetering)
- geheugen er uit (geen verbetering)
- cmos gereset (geen verbetering)
- andere voeding (geen verbetering)
Uiteindelijk de leverancier gebeld, die zegt ook dat mobo stuk is, opgestuurd.
Omdat ik niet kon wachten op terugkomst (mobo is naar fabriek gestuurd) heb ik een andere nieuwe ASUS gekocht. Deze aangesloten, met alles er weer aan. Aan gezet en...zelfde. Ook geen activiteiten behalve coolers, schijven enz.
Ik ben ten einde raad
Na uren zoeken in dit forum zie ik niet bruikbaars, behalve dat ik zelf niets verkeerds zou hebben gedaan. Kortsluiting heb ik even aan gedacht, maar het mobo zit netjes in de kast en ik zie nergens verkleuringen.
Eigelijk weet ik nu niet waar ik moet beginnen, want wat is er stuk en kan het zijn dat het mobo defect raakt door een ander apparaat? (schijf, cd, diskette, video (G-force4). Als ik het mobo helemaal kaal aansluit (ook buiten de kast) gebeurd er ook niets.
Wie heeft een idee?
Groet,
Jan
Sinds een aantal maandan zit ik met een onopgelost probleem. Met de hitte van afgelopen zomer is er een spanningsregelaar op mijn mobo zichtbaar doorgebrand. Reden onbekend. Nu heb een een zelfde soort mobo gekocht en de voeding vervangen (er zat verkleuring op de de mobo-stekker).
Alles aangesloten en goed werken. Blijkbaar was er verder niets stuk.
Na een aantal dagen kreeg ik een hardwarefreeze (na cd'tje branden) met de volgende verschijnselen:
- geen beeld
- wel coolers, schijven ed aan
- geen activiteit op mobo (epox 8k3a+ heeft letjes die het nu niet doen)
- geen piepjes
Ik had het volgende geprobeerd:
- schijven er af (geen verbetering)
- kaarten er uit, enkel pci-vga-tje (geen verbetering)
- geheugen er uit (geen verbetering)
- cmos gereset (geen verbetering)
- andere voeding (geen verbetering)
Uiteindelijk de leverancier gebeld, die zegt ook dat mobo stuk is, opgestuurd.
Omdat ik niet kon wachten op terugkomst (mobo is naar fabriek gestuurd) heb ik een andere nieuwe ASUS gekocht. Deze aangesloten, met alles er weer aan. Aan gezet en...zelfde. Ook geen activiteiten behalve coolers, schijven enz.
Ik ben ten einde raad
Na uren zoeken in dit forum zie ik niet bruikbaars, behalve dat ik zelf niets verkeerds zou hebben gedaan. Kortsluiting heb ik even aan gedacht, maar het mobo zit netjes in de kast en ik zie nergens verkleuringen.
Eigelijk weet ik nu niet waar ik moet beginnen, want wat is er stuk en kan het zijn dat het mobo defect raakt door een ander apparaat? (schijf, cd, diskette, video (G-force4). Als ik het mobo helemaal kaal aansluit (ook buiten de kast) gebeurd er ook niets.
Wie heeft een idee?
Groet,
Jan