Bitrate/ instellingen Hi8>>DVD

Pagina: 1
Acties:

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
Heb al aardig wat sites bekeken, maar zo toch graag even een reactie van iemand met dezelfde config horen. Ik heb een Hercules Smarttv kaart waar ik mijn Hi8(SharpViewcam) op aan sluit. Ik wil dus mijn filmpjes overzetten naar DVD. Volgens mij moet ik;
1-overlay kiezen
2-bitrate/resolutie wat moet ik kiezen hiervoor, ik wil goede kwaliteit, maar toch ook wel een uurtje op de DVD kwijt kunnen.

Ik gebruik het Sonic programma dat bij de Lite-on 401s word geleverd. Hopenlijk is er iemand die mij een duidelijk antwoord kan geven. _/-\o_

Imac, PS3, HP Pavillion

• AI0003
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04-2023
iemand ?

Imac, PS3, HP Pavillion

Verwijderd

Filmpjes branden op DVD. Dat lijkt mij eenvoudig. Eerst je film inladen. Weet niet of dat kan met een tv-kaart. Zit er wel een video/S-VHS ingang en audio ingang op jou tv-kaart? Dat kan dacht ik alleen met een echte capture kaart. In jou geval bijv. met een DC-30+

Wat betreft resolutie moet je even testen wat handig is. Zelf zet ik alles op z'n hoogst 768x576.

Vervolgens ga je je film monteren met bijv. Adobe Premiere. Daar kun je trouwens ook mee in- en uitladen. Zorg dat je met dezelfde settings in- als uitlaad.

Branden is ook een manier van uitladen. Branden kan natuurlijk niet met Adobe, maar dat doe je met de bijbehorende brand sofware. Weet niet hoe die heet, want ik heb geen DVD brander.

Verwijderd

Bitrate kun je uitrekenen met een bitrate calculator. Moet je ff zoeken op Google. Ik schat voor een uurtje DVD zoiets van 6000 a 8000 kbit/s.
Resolutie moet gewoon PAL zijn, 720x480 dus.
En als je wilt monteren moet je opletten in welk formaat je captured. Als je in MPEG captured kun je niet goed monteren, daarvoor moet je in M-JPEG capturen.

Verwijderd

Het beste is om even de maincept dv codec te instaleren, en hem daarmee te capturen.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 18:55
zou de canopus dv codec gebruiken ipv de mainconcept.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
die codec hierboven werkt toch alleen als je de bijbehorende hardware hebt?

[ Voor 3% gewijzigd door BuG2FiX op 29-09-2003 13:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 11:48:
Resolutie moet gewoon PAL zijn, 720x480 dus.
PAL is geen resolutie, maar een standaard. Je kan ook in PAL capturen in bijv. 640x480.
Pagina: 1