[Java] trage awt in 1.1

Pagina: 1
Acties:

• Scaror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-01 14:34

Scaror

Don't watch this!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een mulitplayer fps in Java
(http://www.student.kun.nl/rvanaarle/quiver)
Als ik het spel onder java 1.4 draai, dan worden de awt componenten van het menu maar gedeeltelijk of zelfs niet weergegeven. Om dit op te lossen moet in minimalizeren en maximalizeren. Daar heb ik geen last van onder 1.1.
Ik heb update(), paint(), repaint(), etc allemaal (op alle mogelijke plaatsen) geprobeert, maar niks lijkt te helpen. Ook heb ik een aantal maal bij google gezocht. Ook dat leverde me geen oplossing op. Hier bij GoT was er al een keer een topic over iets soortgelijks, maar daar kwam eigenlijk uit dat je Swing moest gebruiken. Aangezien de meeste mensen (meestal leken) standaard 1.1 geinstalleerd hebben, is dit voor mij geen oplossing.
Weet iemand een manier hoe ik de GUI problemen kan oplossen onder java 1.1?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Welke problemen heb je nou precies in 1.1, dan? :) Want je zegt dat je de problemen juist in 1.4 hebt ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Scaror

Scaror

Don't watch this!

Topicstarter
Als ik 1.1 gebruik, dan werkt alles perfect. Maar onder 1.4 dus niet. En ik wil graag dat het ook onder 1.4 goed werkt, want 1.4 is een stuk sneller (+10% framerate ongeveer).

edit:
Soms lijkt het wel te werken onder 1.4 en worden alle componenten (toevalling?) goed getekend, maar de keer daarop doet ie dan vaak weer niet goed.

[ Voor 32% gewijzigd door Scaror op 27-09-2003 09:29 ]

Verwijderd

Scaror schreef op 27 September 2003 @ 09:25:
Als ik 1.1 gebruik, dan werkt alles perfect. Maar onder 1.4 dus niet. En ik wil graag dat het ook onder 1.4 goed werkt, want 1.4 is een stuk sneller (+10% framerate ongeveer).

edit:
Soms lijkt het wel te werken onder 1.4 en worden alle componenten (toevalling?) goed getekend, maar de keer daarop doet ie dan vaak weer niet goed.
Ik heb een "soortgelijk" probleem. Ik heb een chatbox waar de chatters een Checkbox aankunnen vinken. Doen ze dat dan wordt er een image (op een canvas) toegevoegd aan een panel en wordt deze image zichtbaar. Vinken ze de Checkbox weer uit dan verdwijnt de image weer (cq wordt weer van het panel verwijderd). Wat is bij mij het probleem? Onder 1.1 werkt alles perfect, maar met de java plugin (1.4.2) duurt het tekenen veel langer. Hij lijkt het te doen, terwijl alles even lijkt te "hangen". Ik heb zover ik weet ook geen fouten of vergeten repaint(), validate() etc.

Ander voorbeeldje:
ik ben operator op een chatbox van chattv. Als je operator bent dan krijg je er een extra panel bij als je inlogt..en je raadt het al. Met 1.1 staat die er direct, met 1.4 duurt het een tijdje.

Ik ben ook al wezen zoeken naar een reden, maar kon hem tot dusver ook niet vinden. Blijkbaar ligt het niet aan mij, want er zijn dus meer mensen met een soortgelijk probleem :)

PS Ik vraag me af of componenten het wel zo "leuk" vinden om zichzelf steeds weer opnieuw weer te moeten geven...

• Scaror

Scaror

Don't watch this!

Topicstarter
Ja, ik d8 al dat meerdere mensen hier problemen mee zouden hebben, zeker omdat ik nog meer Applets heb gemaakt die soortgelijke problemen geven. En dat "hangen" herken ik ook.