Maxtor 80 GB 7200rpm 2MB via PCI IDE controller

Pagina: 1
Acties:

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 31-01 09:47
Ik heb reeds zitten googelen en surfen en zelfs aan men collega die er veel van weet gevraagd hoe dit op te lossen maar ben er nog steeds niet uit geraakt.

Mijn AMD Athlon XP 2800+ heeft laatst zomaar de geest gegeven.
Na lange tijd niet gedraaid te hebben, heb ik een tijdelijke AMD AThlon XP 2700+ gevonden en toen ik natuurlijk weer in volle glorie men pc opstarte, bleek mijn 3e harde schijf (Maxtor 80 GB 7200rpm 2 MB) niet meer te werken.

Deze is aangesloten op een PCI IDE controller (vraag me niet welk merk maar ze ondersteund tot 200 GB en werkte ervoor altijd perfect) maar ze wordt door Windows XP Home Edition gezien maar in het systeembeheer staat deze als "niet toegewezen".
Ook heb ik gevonden dat deze op IRQ 17 zou staan. Bij het booten van de PC komt deze IRQ echter nergens voor.

De IDE controller vindt de schijf zonder probleem en Windows XP ziet ze ook. Maar in verkenner etc wordt ze niet weergegeven.
Ik dacht eerst dat de schijf dood zou zijn maar dat zou me verwonderen.
Ik heb reeds geprobeerd de IDE controller kaart in een ander PCI slot te steken met niets als resultaat.
Morgen ga ik ze eens op een andere IDE poort steken.

Iemand enig idee hoe ik mijn schijf weer werkende krijg aangezien ik de gegevens die erop staan niet kwijt zou willen.

Een beetje verlies heb je altijd...

• BoerHarm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2024

BoerHarm

maximaal

zoals je zelf al aangeeft, eerst op een andere IDE poort steken.. hopen dat hij het dan weer doet...
maakt je hdd nog wel geluid/watvoor geluid?
schijf weer werkende krijgen is moeilijk, je weet niet wat er precies kapot is..

[ Voor 17% gewijzigd door BoerHarm op 26-09-2003 23:43 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De IDE controller vindt de schijf zonder probleem en Windows XP ziet ze ook. Maar in verkenner etc wordt ze niet weergegeven.
En in schijfbeheer?

start > run > diskmgmt.msc

Indien het om een dynamische volume gaat, dan hoef je de schijf enkel opnieuw te importeren (rechtsklik binnen schijfbeheer eens op de schijf) :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 26-09-2003 23:47 ]

• PeGys
BoerHarm schreef op 26 September 2003 @ 23:42:
zoals je zelf al aangeeft, eerst op een andere IDE poort steken.. hopen dat hij het dan weer doet...
maakt je hdd nog wel geluid/watvoor geluid?
schijf weer werkende krijgen is moeilijk, je weet niet wat er precies kapot is..
De schijf maakt het normale geluid. Dus aan de schijf zal het niet direkt liggen. Er ik ook niets te zien qua uiterlijke beschadigingen, de IDE kabel is getest en de schijf wordt in windows zelf gezien maar kan niet gebruikt worden.
BalusC schreef op 26 September 2003 @ 23:47:
[...]
En in schijfbeheer?

start > run > diskmgmt.msc

Indien het om een dynamische volume gaat, dan hoef je de schijf enkel opnieuw te importeren (rechtsklik binnen schijfbeheer eens op de schijf) :)
Been there, done that, didn't have any effect :*)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
is de partitietabel van die schijf nog wel heel? even de schijf formateren en daarna met recovery tools proberen je data terug te halen

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

PeGys schreef op 26 September 2003 @ 23:37:
[...]
Ook heb ik gevonden dat deze op IRQ 17 zou staan. Bij het booten van de PC komt deze IRQ echter nergens voor.
[...]
IRQ 17???
volgens mij heeft een normale pc maar 16 IRQ's (0-15)
Mister_X schreef op 27 September 2003 @ 00:25:
is de partitietabel van die schijf nog wel heel? even de schijf formateren en daarna met recovery tools proberen je data terug te halen
moet je niet EERST de recovery tool gaan gebruiken, en later je schijf formateren?

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• PeGys
KompjoeFriek schreef op 27 September 2003 @ 00:31:
[...]
IRQ 17???
volgens mij heeft een normale pc maar 16 IRQ's (0-15)
[...]
moet je niet EERST de recovery tool gaan gebruiken, en later je schijf formateren?
Sjah, er stodn gemarkeerd IRQ 17, maar heb al een paar dingen die ik morgen ga testen.
Formateren is pas als het echt niet anders kan maar er is veel kans dat het zonder ook kan.

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 17:59
of de schijf fftjes in een andere pc stoppen? Misschien is dat veiliger omdat er mss iets met het moederbord is.

• PeGys
IK ga ze maandag met een externe behuizing aansluiten op USB 2.0 aansluiten, data kopieren en formatteren.

Pagina: 1