MSI K8T800 Neo (met Athlon 64) en Audigy 2 problems

Pagina: 1
Acties:

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik krijg met geen mogelijkheid m'n audigy 2 geinstalleerd met dit bord, net voor het einde van de installatie van m'n audigy 2 drivers volgt een spontane reboot :(

Al gebprobeerd:

audio AC 97 gedisabled in het bios
automatische installatie op de soudblaster website.

Verder, in apparaten beheer, wordt de geluidskaart wel gezien maar het benaderen gaat super traag en ook stuur het programma bijwerken (wat extreem traag gaat ) mondt uit in een reboot/crash na een fout dat deze drivers niet compatible zijn met het windows logo (is dat gewoon de digitale handtekenin dus whql?)

Een nieuwere bios kan ik nog niet vinden.

Heb ik wat over het hoofd gezien? heeft iemand deze combo al met succes draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 26-09-2003 23:39 ]

Niet op voorraad.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lastig .. Ik denk niet dat erg veel mensen zo'n combo hebben :+ Gezien de symptomen heb ik het idee dat de Audigy drivers gewoonweg niet compatibel zijn ..

Welke OS draai je trouwens? 64bits WinXP of een huis-tuin-keuken Windows versie?

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. ik denk inderdaad dat dit gewoon een compatibiliteitsprobleem is. De beste oplossing lijkt mij om te wachten op nieuwe drivers en in de tussentijd je on-board geluid te gebruiken. Weet alleen niet hoe snel Creative is dat soort dingen.

Ik wil ook een AMD64 :)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Bigs schreef op 26 September 2003 @ 23:53:
Hmm.. ik denk inderdaad dat dit gewoon een compatibiliteitsprobleem is. De beste oplossing lijkt mij om te wachten op nieuwe drivers en in de tussentijd je on-board geluid te gebruiken. Weet alleen niet hoe snel Creative is dat soort dingen.

Creative kennende....

* zork heeft niet al te goede ervaringen opgedaan afgelopen jaren met z'n creative drivertjes....vooral de combo sb live player 5.1 + win2kpro + ac3 streams.... *sigh*

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bigs schreef op 26 September 2003 @ 23:53:

ja dat ga ik maar eens proberen, dit is nou eenmaal het risico van nieuwe spulletjes.

Ik draai idd het huis tuin en keuken XP ;)

Niet op voorraad.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
edward2 schreef op 27 september 2003 @ 00:00:
[...]

ja dat ga ik maar eens proberen, dit is nou eenmaal het risico van nieuwe spulletjes.

Ik draai idd het huis tuin en keuken XP ;)
Probeer dan idd net als wat BalusC zei, de 64-bits versie van XP, of Standard/Enterprise Server 2003 64-bits, wat jij wilt. En probeer het dan nog eens, gewoon met de standaard XP drivers... maar ik zou ff niet weten waar je de bovengenoemde OS'en kan halen momenteel :?

En hou idd Soundblaster.com o.i.d. in de gaten voor nieuwe 64-bits Audigy drivers.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ok, ik probeer het nog eens:

Kan het een pci latency probleem zijn? zoals de meeste via chipsets hebben!? probeer je pci latency in bios eens te verhogen naar 96?
Ik weet wat beters!! gebruik 'tijdelijk' de kx-project drivers! http://kxproject.lugosoft.com/index.php?skip=1

moet je wel waarschinlijk na de installatie toch even voor zekerheid de driver van je audio handmatig installeren via, eigenchappen van de kaart, stuurprogramma's, bijwerken en dan effe naar c:\program files\kx-project (als je kx in de default dir installeerd dan he ;) )

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Tsja een 64 bits os is wel leuk, afgezien dat ik dat zo 1 2 3 niet kan vinden zit ik nog met de compatibiliteit van m'n vidkaart (Radeon9800) en SCSI drivers etc.
Waren we al maar zover dat dat er allemaal al was,

Mister X, bedankt, weer wat om uit te proberen :)

Niet op voorraad.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

NeoGames.nl schreef op 27 September 2003 @ 00:10:
En hou idd Soundblaster.com o.i.d. in de gaten voor nieuwe 64-bits Audigy drivers.
Ik weet uit ervaring dat je dan lang mag wachten. Creative is niet zo snel met driverupdates. Ik heb tot nu toe alleen maar Creative SB's gehad maar dan wel met de ervaring dat je lang moet wachten op nieuwe drivers en dat was al zo sinds mijn aller eerste AWE 64. :)

De ontwikkelingen voor het Athlon64-platform is nog in volle gang dus wie nu al een systeem op deze basis heeft kan nog lang wachten voordat er een volledige ondersteuning is. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Je hebt iig de eer het eerste probleemtopic met een Athlon 64 te openen op GoT 8)7

Ik kan je niet helpen, heb nul komma nul ervaring met dat spul maar probeer voor de grap eens de kX Project driver voor de Audigy2. Als je dan geen BSOD's/spontane reboots krijgt weet je dat de Creative drivers (mede) hoofdverantwoordelijke zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Abbadon schreef op 27 September 2003 @ 00:44:
Je hebt iig de eer het eerste probleemtopic met een Athlon 64 te openen op GoT 8)7

Ik kan je niet helpen, heb nul komma nul ervaring met dat spul maar probeer voor de grap eens de kX Project driver voor de Audigy2. Als je dan geen BSOD's/spontane reboots krijgt weet je dat de Creative drivers (mede) hoofdverantwoordelijke zijn.
Ja een schrale troost ;)

Ook m'n antieke 3com ethernet kaart legde heel het systeem plat en 512 mb pc3700 is zowat dodelijk voor het bord :|

Zal morgen eens naar die kx drivers grijpen, want m'n ac97 drivers halen ook niets uit, gelukkig werkt m'n kabelinternet wel uitstekend na een hoop gekloot met m'n onboard realtek ethernet.

[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 27-09-2003 01:00 ]

Niet op voorraad.

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
allemaal aanloop problemen maar dat helpt natuurlijk niet.
hoop dat je snel goeie driver etc. te pakken kunt krijgen.

PS: ik ben in geen 1 review zulke problemen tegengekomen.

behalve met nforce 3 die wat ide-vertragingen had.

[ Voor 33% gewijzigd door gp500 op 27-09-2003 01:14 ]

Verwijderd

[quote]edward2 schreef op 27 September 2003 @ 00:58:
[...]

Ja een schrale troost ;)..... 512 mb pc3700 is zowat dodelijk voor het bord :|

quote]

Ja heb daar wel wat vaker gehoord dat athlon 64 proc+ mobo zeer pikky zijn met het soort geheugen wat er in hangt. Bij de asus sk8n is dat ook zo het geval....
Maar wat zijn de effecten bij jouw dan???

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 11:30:
edward2 schreef op 27 September 2003 @ 00:58:
[...]

Ja een schrale troost ;)..... 512 mb pc3700 is zowat dodelijk voor het bord :|

quote]

Maar wat zijn de effecten bij jouw dan???
Niet booten met een serie van 3 oorverdovende piepen.

Ben nou eens aan het kijken of de hierbovengenoemde tips wat uithalen, fingers crossed ;)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Nou, de audigy 2 is niet werkend te krijgen, voorlopig, heel het systeem gaat finaal over de zeik..

Maar eens op het creative forum gaan lurken...

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bord gaat dus waarschijnlijk terug, zelden zo gefrustreerd geweest over een stukje hardware, gloeiende wat een een ellende.

Volgens de compatibiliteitstesten behoort de Audigy2 gewoon te draaien met dit bord.

Ik kan een biosupdate afwachten of ruilen....

Helmaal nog niemand met deze combo? (zal wel niet meer gebeuren ook)

[ Voor 13% gewijzigd door edward2 op 30-09-2003 22:13 ]

Niet op voorraad.

Verwijderd

Zit er wel aan te denken om deze combo te halen. Heb ook geen Audigy maar een Live!

Ga je nou voor een ander type moederboard (Asus K8V?) of wissel je 'm om?

De Powernow!/Cool 'n Quiet ondersteuning van de MSI K8T800 Neo lijkt me wel een grote plus!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 23:38 ]

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50

EaS

edward2 schreef op 30 September 2003 @ 22:10:
Bord gaat dus waarschijnlijk terug, zelden zo gefrustreerd geweest over een stukje hardware, gloeiende wat een een ellende.

Volgens de compatibiliteitstesten behoort de Audigy2 gewoon te draaien met dit bord.

Ik kan een biosupdate afwachten of ruilen....
Grappig he.....niet de Audigy gaat terug, maar het moederbord moet terug. Dat creative rare fratsen uithaald zou nooooooit kunnen (staat me nog iets bij van coppermine/blaster problemen)

Zou het niet kunnen dat een andere soundcard prima werkt met dit moederbord ? Eventueel een andere creative ?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
EaS schreef op 01 October 2003 @ 00:02:
[...]

Grappig he.....niet de Audigy gaat terug, maar het moederbord moet terug. Dat creative rare fratsen uithaald zou nooooooit kunnen (staat me nog iets bij van coppermine/blaster problemen)

Zou het niet kunnen dat een andere soundcard prima werkt met dit moederbord ? Eventueel een andere creative ?
Ja hehe, die kan ik nog ruilen, het is iig zo dat de audigy het altijd gedaan heeft met m'n vorige planken en bovendien is er geen alternatief voor de audigy voor games en voor het mobo wel.
Bovendien heb ik al met een Audigy1 getest, wat hetzelfde resultaat geeft, dus de kans dat het bij het mobo ligt lijkt mij nogal groot.

Geen voorbarige conclussies trekken, dit is een noodgedwongen uitwijking, geen vooroordeel!

Nog andere adviezen?

[ Voor 5% gewijzigd door edward2 op 01-10-2003 00:11 ]

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 September 2003 @ 23:36:
Zit er wel aan te denken om deze combo te halen. Heb ook geen Audigy maar een Live!

Ga je nou voor een ander type moederboard (Asus K8V?) of wissel je 'm om?

De Powernow!/Cool 'n Quiet ondersteuning van de MSI K8T800 Neo lijkt me wel een grote plus!
Ik ruil hem eerst om voor een andere MSI, ik las iig op het msi-forum dat er wel één user was die de combo had draaien zonder probs, dus ik weet het ook niet meer..

Niet op voorraad.

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
mag ik eens vragen waar je dat spul vandaan hebt ?

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
KaMiKaZe schreef op 01 October 2003 @ 00:22:
mag ik eens vragen waar je dat spul vandaan hebt ?
Informatique.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bord geruild, eerst voor een asus en nu weer een msi (hd was sneller) en alle problemen zijn van de baan, rocksolid op met memtimings op 2262.
oc wil niet echt lukken ca. 210 mhz fsb (Corsair pc3500) dat valt me wat tegen, zal de fsb pci verhouding wel zijn?

Een ander opvallend iets is dat de setting Turbo mijn vidkaart oc'ed met 13 mhz :?

Niet op voorraad.

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:50

EaS

edward2 schreef op 03 oktober 2003 @ 23:40:
Bord geruild, eerst voor een asus en nu weer een msi (hd was sneller) en alle problemen zijn van de baan, rocksolid op met memtimings op 2262.
oc wil niet echt lukken ca. 210 mhz fsb (Corsair pc3500) dat valt me wat tegen, zal de fsb pci verhouding wel zijn?

Een ander opvallend iets is dat de setting Turbo mijn vidkaart oc'ed met 13 mhz :?
Dus oc is lager ? Maar wel met dezelfde CPU en geheugen neem ik aan ? Vreemd, kon vroeger de chipset nog wel eens het probleem zijn, dan zou je nu denken dat dat eigenlijk barre weinig meer mag uitmaken (vanwege on-die mem controller). Andere zaken (zoals PCI ...AGP ....) lijken me bij een 210 MHz FSB toch niet echt het probleem.

En turbo settings zijn toch meestal een iets hoger aangestuurde FSB (134 of 135 i.p.v. 133...of 201 of 202 i.p.v. 200 MHz) ? Hoe kan een turbo setting in het BIOS de videokaart overklokken ? Dan moeten ze voor elk type videokaart overklok "data" inbouwen in het bios.... lijkt me niet het geval. Misschien dat het meet programma fouten geeft (nog niet klaar voor Athlon 64 chipsets?)
Maar goed, in principe is alleen het moederbord veranderd ? En wat is de overklok met het oude moederbord ?

Verwijderd

//offtopic//
Kan je btw gewoon spellen spelen onder winxp 64 bit
//offtopic//

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:12
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 08:08:
//offtopic//
//offtopic//
In de openingspost zie je dat hij de 32bits variant draait ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:27
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 08:08:
//offtopic//
//offtopic//
volgens mij is winXP 64-bits versie nergens te verkrijgen :?

Verder ben ik blij dat het allemaal weer doet :D :7

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
EaS schreef op 04 October 2003 @ 03:22:
[...]

Dus oc is lager ? Maar wel met dezelfde CPU en geheugen neem ik aan ? Vreemd, kon vroeger de chipset nog wel eens het probleem zijn, dan zou je nu denken dat dat eigenlijk barre weinig meer mag uitmaken (vanwege on-die mem controller). Andere zaken (zoals PCI ...AGP ....) lijken me bij een 210 MHz FSB toch niet echt het probleem.

En turbo settings zijn toch meestal een iets hoger aangestuurde FSB (134 of 135 i.p.v. 133...of 201 of 202 i.p.v. 200 MHz) ? Hoe kan een turbo setting in het BIOS de videokaart overklokken ? Dan moeten ze voor elk type videokaart overklok "data" inbouwen in het bios.... lijkt me niet het geval. Misschien dat het meet programma fouten geeft (nog niet klaar voor Athlon 64 chipsets?)
Maar goed, in principe is alleen het moederbord veranderd ? En wat is de overklok met het oude moederbord ?
Nee de oc is hetzelfde, maar het valt me gewoon tegen dat ik met mijn pc3500 niet wat hoger kom, misschien komt dat met een later bios nog wel goed.

Ik vind het ook een raar verhaal van de vidkaart oc, maar meer users hebben het, op amdmb loopt er ook een draadje over en ik heb de benchmarks bekeken en het klopt idd dat dan de fps vooral hoger liggen waar de vidkaart de bottleneck is (nature in 3dmark2001)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 08:08:
//offtopic//
//offtopic//
Ik heb zoals al gezegd nog XP32 bit, maar ik kijk uit naar die 64 bits versie in combinatie met bv de 64 bits versie van UT2004 ben benieuwd wat daar nou werkelijk van te merken is.

Verder is deze core echt een koele kikker, full load niet meer dan 39-40 graden :D

[ Voor 11% gewijzigd door edward2 op 04-10-2003 12:50 ]

Niet op voorraad.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-05 12:10
Heb je de volts al eens omhoog gegooid om te zien of em verder overklokt ?
(Wil ook zo een systeem)

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Modbreak

Hou het on-topic en post geen links hoe je nu illegaal software kunt downen (en er vervolgens ook nog trots op zijn :/ ). Al met al een OW waard, check je mail straks.

[ Voor 75% gewijzigd door Abbadon op 05-10-2003 12:20 ]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
C00P schreef op 05 October 2003 @ 03:24:
Heb je de volts al eens omhoog gegooid om te zien of em verder overklokt ?
(Wil ook zo een systeem)
Ik heb alleen het ddr voltage op 2,7 staan.

Niet op voorraad.

Verwijderd

edward2 schreef op 03 oktober 2003 @ 23:40:

Ligt aan de chipset...die kangewoon niet hard... Als je wilt OCen moet je toch een Nforce3 hebben...

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 14:17:
[...]

Ligt aan de chipset...die kangewoon niet hard... Als je wilt OCen moet je toch een Nforce3 hebben...
Ik kan je verhaal bevestigen, op amdmb komen ze ook verder met de nForce3 van Gigabyte.

Ik zal die ook wel es uitproberen.

Niet op voorraad.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
We hebben bij ons op de zaak ook diezelfde combo binnengekregen, MSI K8T Neo met een Athlon 64 3200+. Retesnel met installatie etc., maar het OC'en is niet echt om over naar huis te schrijven. Zelfs de standaard OC stappen van het mainboard (MSI's D.O.T.) lieten het zaakje crashen.
Pagina: 1