Toon posts:

[.NET] ideetjes voor mobiele toepassing (wedstrijd)

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik zal normaal met enkele kameraden een team vormen met 3 of 4 leden om deel te nemen aan een programmeerwedstrijd van Microsoft voor studenten, maar hiervoor hebben we nog wat ideetjes nodig. Misschien hebben sommigen onder jullie wel een briljant idee hierover?

De belangrijkste vereisten van de inzending:

This year (2004) the focus is students working with mobile devices, smart systems, and .NET to create software solutions that improve everyday life.

Contest Entry Requirements:

Design Specification:
• Teams must submit a written specification that describes the architecture of the entire application, including objects, hierarchies, etc.
• The specification should include user scenarios and requirements (hardware, software, etc).
• The specification will be in English.

Application Design Elements:
• The system must contain some smart element that trains and improves its accuracy or efficiency over time.
• Participating teams must create and publish at least 1 Web service on a separate Web server.
• There must be a mobile client application that consumes Web services and interacts with or contains the smart element.
• Contest entry must include a data design and storage element.

Client Application:
• The client must incorporate UI elements that enable users to interact with the Web services created.
• The client must consume at least the self-developed Web service described above.
• Clients may and are encouraged to consume other, existing Web Services. The participating team is responsible for seeking relevant permissions and rights to use other external web services.

Ik heb al een bedrijf (waar ik mijn eindwerk doe) waarvan we zeker op hun kennis een beroep kunnen doen...

Hopelijk kan ik op jullie een beroep doen om met enkel prachtige mogelijke applicaties voor de dag te komen?

contact me @ [snipz0r]

Alvast bedankt! ;)

[ Voor 2% gewijzigd door drm op 27-09-2003 02:15 ]

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Laten we het anders doen. Jij komt met voorstellen, wij zeggen "ja" of "nee".

Maw, ga zelf eens aan de tekentafel zitten en behandel wat ideen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Oyster op 26-09-2003 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik alvast van plan, maar mijn eerste idee werk ik al uit voor mijn eindwerk.
Is in het teken van het makkelijker werken in een winkel. Een kassa- en stockbeheersysteem op desktop, waarvan bepaalde functies ook mobiel geimplementeerd worden. Dit weekend doe ik ook wat brainstorming, tussen het studeren voor mijn eindwerk door. Moet hiervoor vrij veel zelfstudie verrichten.

Hoopte dat jullie ook wat ideetjes hadden, het is ook niet zo vanzelfsprekend om meteen echt innoverende applicaties te bedenken! Als ik ergens aan denk post ik het hier alvast ook, maar ik hoop dat ook jullie enkele wensen/ideeën posten...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 26 September 2003 @ 23:41:
Hoopte dat jullie ook wat ideetjes hadden, het is ook niet zo vanzelfsprekend om meteen echt innoverende applicaties te bedenken! Als ik ergens aan denk post ik het hier alvast ook, maar ik hoop dat ook jullie enkele wensen/ideeën posten...
Nope, maar ik denk dat je je vast ook wel voor kan stellen dat de meeste mensen in P&W ook capabel zijn om goed software te ontwikkelen. En dat de meest briljante ideeen ook best zelf ontwikkeld en op de markt gezet kunnen worden.

Verder is het nog een beetje vaag; "bepaalde functies". Wat zijn nu echt DE functies die je bij een kassasysteem nodig zult hebben? Het venijnige van mobile applicaties is dat je heel beperkt en anders met je ruimte om moet gaan.

Zo ontwikkel ik bepaalde webapplicaties, met vrij veel gegevens van belang. Echter, niet alle gegevens zijn geschikt om getoond te worden op mobile platform. Sowieso hebben we een tijd moeten nadenken welke gegevens van belang zijn om extern getoond te worden via een webservice. Een mobile applicatie is nog een stap verder.

Een voorbeeld: Zo is het onzinnig om een compleet invoerscherm met 40 onderdelen op je mobiele telefoon te laten invullen.

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 26-09-2003 23:54 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:56
Ja erm, als ik een geniale ingeving heb, ga ik zelf wel meedoen, natuurlijk. 8)7

Trouwens ook een beetje flauw om een thread op een publiek forum te openen en dan reacties per e-mail te vragen... Als je geen informatie wil delen, post hier dan niet... :/

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm is het eens met Soultaker :)

Dit is niet echt de bedoeling van dit forum. Mocht je een team willen vormen met mensen ofzo, spreek ze dan gewoon eens aan via mail of icq, maar erg veel leven in dit topic zie ik niet zo. 't Lijkt me ook niet zo'n goed voorteken als we dit soort "wervingsacties" toe gaan staan :)

Daarnaast moedig ik iedereen aan die briljante ideeen krijgt ze zelf uit te voeren :Y) :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.