Toon posts:

A7N8X-X BIOS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw A7N8X-X Moederbord gekocht om mijn AMD Athlon XP 2400+ op te installeren...
Oude moederbord eruit gehaald, PCI kaarten ervan afgehaald, nieuwe moederbord gemonteerd, Athlon erop, geheugen en Geforce erop, opstarten, Processor Check (1800+!? zal wel aan BIOS liggen) Geheugen check...

Press DEL to enter SETUP or press ALT+F2 to run (een of ander flash programma, weet ik ff niet uit mijn hoofd).

Nu is het probleem dat hoe hard ik ook op mijn toetsenbord druk er geen reactie komt. Ik heb het toestenbord in USB geprobeerd en in de gewone PS/2 ingang maar er gebeurd niks. Het toetsenbord krijgt wel stroom omdat de lampjes op het toestenbord aangaan bij het opstarten. Wie o wie helpt mij verder? Alvast bedankt

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ander TB geprobeerd?

als dat niet werkt dan kan ik maar 1 oplossing geven: terug naar de winkel, want dan is of je bios of je ps2 ingang naar de kl*te

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Ff tab drukken? Of jumper ff op 100mhz fsb zetten en kijken of ie boot, anders stroom eraf batterij eruit en een paar uur wachten. Weet niet precies hoelang, maar als ie dan weer boot heb je waarschijnlijk geheugentimings te strak staan.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08 08:16
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 05:51:
Ff tab drukken? Of jumper ff op 100mhz fsb zetten en kijken of ie boot, anders stroom eraf batterij eruit en een paar uur wachten. Weet niet precies hoelang, maar als ie dan weer boot heb je waarschijnlijk geheugentimings te strak staan.
Als je de voeding en de batterij er uit haalt dan is 30 seconden ook lang zat ;)
Het 1800+/2400+ verhaal is inderdaad 100/133MHz instelling.
Heb je direct wanneer je het systeem opstarten constant op de del knop gedrukt (zo snel mogelijk)?

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

klaasbram schreef op 27 September 2003 @ 06:32:
[...]

Als je de voeding en de batterij er uit haalt dan is 30 seconden ook lang zat ;)
Het 1800+/2400+ verhaal is inderdaad 100/133MHz instelling.
Heb je direct wanneer je het systeem opstarten constant op de del knop gedrukt (zo snel mogelijk)?
Beetje late reply, maar ik dacht ook dat een cmos snel leeg was, 5 minuten was nog niet genoeg om met het 'te strak gezette mem' weer te starten. Dus toen maar gaan slapen. :) De volgende ochtend wilde hij wel starten.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Voor een 2400+ moet de FSB idd 133 worden.

En misschien heb je hier wat aan: toetsenbord en muis werken pas na reboot :S
Probleem valt in dezelfde categorie.

En ander ToBo proberen kan nooit kwaad.

{signature}

Pagina: 1