Wij (mijn familie en ik) gaan binnenkort naar Zuid-Limburg verhuizen. Nu is het zo dat ik hier dus wél geniet van een heerlijke chello lijn die toevallig in mijn buurtje retestabiel is en goed loopt ondanks dat ieder ander problemen mee heeft. Nu heb ik een easy SMC routertje ertussen hangen om 2 comps op dezelfde I-net aansluiting te hebben.
Nu heb ik me even voorbereid op wat ik ga nemen in Zuid-Limburg, maar mijn keuze is beperkt tot enkel en alleen @home. Voor adsl zit ik te ver van de centrale dus dat kan ik voor altijd wel op m'n buik schrijven
, maar dat terzijde. Nu hebben we zometeen in een redelijk groot huis 2 computers, file server en ik wil erbij een laptop gaan aanschaffen. Nu was eerst mijn planning om een compleet draadloos en bedraad netwerk aan te leggen met 54G spul van Linksys (Linksys draadloos-G AP + DSL Router 54MBps + 4 poorts switch -wrt54g-). Wat ik wilde zou een aardige duit gaan kosten, wat ik niet erg vind als het WERKT....
Maar nu heb ik is goed gezocht voor het hoe & wat met @home maar daar is het dus zo dat je met ongeveer 90% ofzo een normaal router gebruik op je buik kan schrijven ...
Is het dan niet beter om een computer te pakken (pentium II 233 ofzo) uit te rusten met een PCI 54G ( -WMP54G- ) draadloze kaart en wat Nic's (3 om te delen & 1 voor inkomend en uitgaand I-net verkeer) en daarop mijn I-net te gaan delen, werkt dat beter dan? Tis allemaal minder flitsend, maar als dat wel werkt, tsja dan dat maar! Maar hoe kan ik dat het beste doen ??
Ik heb hier thuis wel linux, maar dat lukt zeg maar niet echt. Ik hoor iedereen Freesco zeggen; Werkt dat lekker en makkelijk? Kijk, ik wil er wel wat voor doen maar het moet ook beetje redelijk te doen zijn allemaal. Of win 98Se erop zetten iets van winroute gebruiken ofzo?
Wat wil ik:
-------- * Nic #1 PCI Kaartje voor verbinding met @home
|
|
|----==> * PCI draadloos accesspoint 54G voor PC zolder & Laptop
|----==> * Nic #2 PCI Kaartje PC II
|----==> * Nic #3 PCI Kaartje voor file server
|----==> * Nic #4 Netwerkprinter
Wat het beste te doen om vooral een goede en stabiele verbinding te krijgen en te houden zonder dat ik gedonder krijgen met stressen van verbinding door @home?
Nu heb ik me even voorbereid op wat ik ga nemen in Zuid-Limburg, maar mijn keuze is beperkt tot enkel en alleen @home. Voor adsl zit ik te ver van de centrale dus dat kan ik voor altijd wel op m'n buik schrijven
Maar nu heb ik is goed gezocht voor het hoe & wat met @home maar daar is het dus zo dat je met ongeveer 90% ofzo een normaal router gebruik op je buik kan schrijven ...
Is het dan niet beter om een computer te pakken (pentium II 233 ofzo) uit te rusten met een PCI 54G ( -WMP54G- ) draadloze kaart en wat Nic's (3 om te delen & 1 voor inkomend en uitgaand I-net verkeer) en daarop mijn I-net te gaan delen, werkt dat beter dan? Tis allemaal minder flitsend, maar als dat wel werkt, tsja dan dat maar! Maar hoe kan ik dat het beste doen ??
Ik heb hier thuis wel linux, maar dat lukt zeg maar niet echt. Ik hoor iedereen Freesco zeggen; Werkt dat lekker en makkelijk? Kijk, ik wil er wel wat voor doen maar het moet ook beetje redelijk te doen zijn allemaal. Of win 98Se erop zetten iets van winroute gebruiken ofzo?
Wat wil ik:
-------- * Nic #1 PCI Kaartje voor verbinding met @home
|
|
|----==> * PCI draadloos accesspoint 54G voor PC zolder & Laptop
|----==> * Nic #2 PCI Kaartje PC II
|----==> * Nic #3 PCI Kaartje voor file server
|----==> * Nic #4 Netwerkprinter
Wat het beste te doen om vooral een goede en stabiele verbinding te krijgen en te houden zonder dat ik gedonder krijgen met stressen van verbinding door @home?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 23:23 ]