[rh9] Pinnacle pctv deluxe aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi,

Ben al een dag bezig (met pauzes) om mijn pctv kaartje aan de praat te krijgen onder linux redhat 9 maar ik vind er niks over op internet hoe ik hem aan de praat kan krijgen, alleen andere versies van pctv maar niet de deluxe. en dat is een usb aparaat.
iemand mischien een idee hoe ik hem aan de praat kan krijgen?

• ericding
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 14:20

ericding

Altijd de eerste.

Misschien helpt het als je even vermeldt wat je allemaal zelf al geprobeerd hebt... Anders komen er wellicht allemaal dubbele oplossingen.

• Martink
Ik heb gezocht op internet en heb echt geen idee hoe ik hem aan de praat kan krijgen :(
weet niet welke module ik moet laden enzo voor dat ding.

• Minos111
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-03-2012
Misschien heb je hier wat aan?

http://www.tv-cards.com/linux.php

• Martink
nope hier staan niet de drivers/modules voor mijn pctv kaart :(

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 19:16
Volgens mij zijn er gewoon _geen_ drivers voor de Pinnacle PCTV deluxe :X
Kan er iig niets over vinden op internet :+

Verwijderd

Ik weet niet veel (lees nix)van tvkaarten onder linux maar wat voor een chip zit er op dat ding?
Als ik n.l. in de kernelsource kijk zie ik dat er support aanwezig is voor"BT848 based" spul(bttv module),
(en dat je I2C support mee moet bakken+I2C bitbanging interfaces)Is dus misschien niet onbelangrijk om te weten.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2003 00:55 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Vergeet bttv. Je hebt een USB-ding, en dat werkt niet met een PCI-driver voor een bt848 of bt878.

Leuk dat je zulke duidelijke info geeft. Dat voorkomt dat mensen bij Pinnacle moeten gaat kijken welk stuk zooi je gekocht hebt: " Pinnacle PCTV Deluxe is a revolutionary USB2 device, which allows you to watch and record your favorite TV shows on your PC, then burn them to disc with your CD or DVD burner. Simply hook up your cable or antenna to Pinnacle PCTV Deluxe, grab the remote and you’re ready to go. "

Je hebt dus een of ander ongedocumenteerd doosje met tuner, compressie en een eigen protocol over een USB2-bus.

Linux-support: forget it. Je zult moeten wachten totdat iemand de moeite neemt Pinnacle een paar weken lang te treiteren over de specificaties. Als ze uberhaupt daar al op in zullen gaan. En Pinnacle kennende is de kans klein. Heel klein.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 09:12

Leon

Rise Of The Robots

Misschien dat je wat aan de bttv mini-howto hebt? :)

Ik zou iig kijken (en noteren) wat er allemaal voor chips en wat voor tuner er op de kaart zit. Als je een BT848/878 hebt heb je gelukt want dat wordt keurig beschreven in de bovenstaande howto.

Als je een Philips SAA7130/7134 hebt kan ik je niet helpen (heb zelf een BT878 gebaseerde kaart met temic tuner.) maar het zal denk ik ongeveer hetzelfde gaan als met de bttv module.

(tip: gebruik de kanalenlijst van je kabelprovider om het .xawtv bestand aan te maken, bij mij pakte hij Ned. 1 en 2 niet bij het automatisch scannen)

edit: dacht natuurlijk bij "mijn pctv kaartje" aan een pci kaart.. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Leon op 29-09-2003 01:12 ]

Eeuwige n00b

• Martink
Leon schreef op 29 September 2003 @ 01:11:
edit: dacht natuurlijk bij "mijn pctv kaartje" aan een pci kaart.. :/
je moet ook naar 1e post kijken daar staat in dat het een usb aparaat is :(

maar ik moet dus wachten tot ze pinnacle getreitert hebben :'(
waarom maakt pinnacle eigenlijk geen linux drivers :)

Verwijderd

Martink schreef op 29 September 2003 @ 18:12:
waarom maakt pinnacle eigenlijk geen linux drivers :)
Dat wil je niet. Pinnacle's drivers zuigen.

Overigens is het ding afaik ongedocumenteerd, mij zijn geen drivers voor Pinnacle USB PCTV dinkietoys bekend.

• Martink
ow en mischien wel een idee waneer die er komen? hoelang dat gaat duren? of ze er komen?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-04 19:16
Mail Pinnacle even. Ik denk dat je het wel kunt vergeten :)

Verwijderd

Mail video4linux-list (at) redhat (dot) com; als die dingen in ontwikkeling zijn, dan zitten de ontwikkelaars ongetwijfeld op deze mailinglist. Verpak het overigens een beetje netjes, kernel ontwikkelaars zijn niet altijd even tactvol tegen ongeduldige eindgebruikers. :o. :+.

• Martink
Ow maar het is niet gewoon op een pagina te zien? zal wel makelijk zijn anders zitten er meer dan 2 ontwikkelaars de zelfte module te maken ofzo :|

Verwijderd

Martink schreef op 03 oktober 2003 @ 15:26:
Ow maar het is niet gewoon op een pagina te zien? zal wel makelijk zijn anders zitten er meer dan 2 ontwikkelaars de zelfte module te maken ofzo :|
Er is geen officiele pagina, nee.
Pagina: 1